וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בסביבת נתניהו: בכוונתו להשתתף בטקס יום העצמאות

6.4.2018 / 1:00

ראש הממשלה עדיין לא החליט סופית אם ייקח חלק בטקס המנוהל באופן מסורתי על ידי יו"ר הכנסת. אולם, על פי ההערכה, הגעתו הצפויה של נשיא הונדורס והתקדים ההיסטורי עשויים להכריע את הכף. נתניהו עצמו עדיין לא התבטא בנוגע למאמצי השרה רגב לשלב את נאומו

עריכת וידאו: אביעד בללי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להשתתף בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות - כך העריכו אתמול (חמישי) גורמים בסביבתו. לדבריהם, נתניהו עדיין לא החליט סופית, אך לאור הגעתו הצפויה של נשיא הונדורס וכן החשיפה שלפיה הגעת ראש הממשלה לטקס אינה מהווה תקדים היסטורי, הוא צפוי לקחת חלק באירוע. לא התקבלה תגובה רשמית מלשכת ראש הממשלה.

עד כה נתניהו לא התבטא בנוגע למאמץ שהובילה שרת התרבות מירי רגב לשלב הטקס גם נאום של ראש הממשלה, למורת רוחו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. העימות בין אדלשטיין לרגב התחדש בשבוע שעבר לאחר שיו"ר הכנסת הודיע כי במידה שראש הממשלה ינאם בטקס - הוא אינו מתכוון להגיע אליו.

עוד בוואלה! NEWS:
ההיסטוריה של המשואות: הסערות שהתחוללו סביב הטקס הממלכתי
אדלשטיין מול רגב: הקרב על הנאום בטקס הדלקת המשואות מתחדש
אחרי המשבר עם יו"ר הכנסת: נתניהו ביטל השתתפותו בטקס המשואות

מסיבת עתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא המסתננים, משרד ראש הממשלה, 2 באפריל 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ

על פי הגורמים בסביבת נתניהו, הגעתו של נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס, ראש מדינה אף הוא, חיזקה את ההצדקה לנוכחותם של ראש הממשלה ושל הנשיא, על פי כללי הפרוטוקול. במקביל, השבוע התברר כי בניגוד לטענת אדלשטיין, שלפיה ראש ממשלה מעולם לא נאם בטקס הדלקת המשואות המנוהל באופן מסורתי על ידי יו"ר הכנסת, המסורת כבר נשברה בעבר.

בתאגיד "כאן" נחשף קטע ארכיון מחגיגות היובל למדינה, בשנת 1998, בו ראש הממשלה - גם אז נתניהו - נכח ונאם בטקס הדלקת המשואות. רגב אמרה בתגובה כי "מה שנכון לממלכתיות של אירועי שנת ה-50, נכון גם לממלכתיות של שנת ה-70. מה שלא הפריע ליו"ר הכנסת אז דן תיכון, בוודאי לא צריך להפריע ליו"ר הנוכחי יולי אדלשטיין".


(עדכון ראשון: 18:45)

עוד באותו נושא

עוד נקודה לרגב בקרב על טקס המשואות: נשיא הונדורס אישר הגעה

לכתבה המלאה
שר התרבות והספורט מירי רגג במהלך הצגת קמפיין 70 השעות של יום העצמאות + אירועי ה-70 השנתיים 1 באפריל 2018. ניב אהרונסון
הובילה את המאמץ לשלב את נאום נתניהו בטקס. רגב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully