וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין מול רגב: הקרב על הנאום בטקס הדלקת המשואות מתחדש

27.3.2018 / 22:47

בשיחה סגורה עם מרכז ההסברה המפיק את הטקס אמר יו"ר הכנסת כי אם לא ייצג את הטקס בהר הרצל, כמו בכל שנה, לא יוכל להגיע. רגב: "אדלשטיין הופך את הטקס הממלכתי להתנצחות אישית וקטנונית"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בטקס הדלקת המשואות, הר הרצל, 1 במאי 2017. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
אדלשטיין בטקס הדלקת המשואות, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

בעוד שרת התרבות והספורט מירי רגב, האחראית על חגיגות ה-70, ממשיכה לדחוף לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו ינאם בטקס הדלקת המשואות, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מאיים שלא להגיע לטקס אם תכניותיה של רגב יישאו פרי. בשיחה סגורה שהתקיימה אתמול (שני) עם מרכז ההסברה, המפיק את הטקס, אמר אדלשטיין כי אם הוא והכנסת לא ייצגו, כמו בכל שנה, את הטקס בהר הרצל, אז הוא ומשמר הכנסת לא יוכלו להגיע.

רגב, בתגובה, תקפה את אדלשטיין ואמרה שהוא "הופך את הטקס הממלכתי להתנצחות אישית וקטנונית". אדלשטיין השיב לה כי "צר לי ששרת התרבות מנסה לפגוע בפעם הראשונה בתולדות המדינה בטקס שהוא הביטוי המזוקק והיפה של עם ישראל ושל הישראליות".

שרת התרבות מירי רגב במהלך מליאת הכנסת 12 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
רגב/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מדובר בעימות שהחל כבר בשלהי השנה שעברה, כאשר רגב הודיעה שהיא מתכוונת לכלול, לראשונה אי פעם, נאום של ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות, שפותח מדי שנה את חגיגות יום העצמאות ומנוהל על ידי יו"ר הכנסת ומשמר הכנסת, ולשבור את המסורת של הדלקת המשואות כטקס של הכנסת שבו הדמות הבכירה ביותר היא יו"ר הכנסת. רגב תכננה לערוך טקס בינלאומי, ולהזמין אליו מנהיגים מכל רחבי העולם בהם גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ההחלטה עוררה זעם וביקורת גדולה אצל אדלשטיין, שהעביר מסרים קשים בנושא ללשכת ראש הממשלה ואף איים שלא להגיע לטקס. בסופו של דבר לשכת נתניהו הודיעה כי הוא לא יגיע לטקס, משיקולי אבטחה, לאחר שהובן שההיערכות הביטחונית לקראת הגעתו של ראש הממשלה עלולה לפגוע במשפחות השכולות המתאחדות עם יקיריהן בערב יום הזיכרון בבית הקברות בהר הרצל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מליאת הכנסת 12 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אולם, בשבועות האחרונים רגב חזרה לקדם את הרעיון שראש הממשלה, וגם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ינאמו בטקס. אתמול, במהלך פגישה של יו"ר הכנסת עם מפיקי האירוע, הוא הודיע כי אם יחליט ראש הממשלה להגיע לטקס, הוא ומשמר הכנסת לא ייטלו בו חלק. לדברי מקורביו, הוא "הרגיש חובה" להודיע להם מבעוד מועד כדי לא להרוס להם ולאזרחים את הטקס וכדי שמפיקי האירוע יוכלו להכין חלופה.

רגב תקפה את אדלשטיין ואמרה כי "הר הרצל אינו נחלה פרטית שלו ובכל הכבוד זה לא טקס אישי והעניינים האישיים צריכים לרדת מסדר היום. גם משמר הכנסת איננו המשמר המלכותי של אדלשטיין".

אדלשטיין השיב לה כי "טקס הדלקת המשואות הוא טקס של כל אזרחיה של מדינת ישראל ולכן הכנסת, שמייצגת את כל חלקי העם, היא הרשות היחידה שיכולה לתת לכך ביטוי וכך נהוג מקום המדינה. טקס הדלקת המשואות הוא אחד המסורות היפות והמאחדות שלנו ומי שייפגע בו - יחבל באחד הערכים הישראלים הכי יפים ומרגשים שיש לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully