וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד נקודה לרגב בקרב על טקס המשואות: נשיא הונדורס אישר הגעה

5.4.2018 / 10:26

חואן אורלנדו הרננדס הוא מנהיג המדינה הזרה הראשון שישתתף בטקס לכבוד יום העצמאות. הוא יתלווה למדליקת המשואה מטעם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ. שרת התרבות: "שמחה וגאה על הגעתו"

עריכת וידאו: אביעד בללי

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס ידליק משואה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות בשיתוף המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ. מדובר בפעם הראשונה בתולדות טקסי הדלקת המשואות בה ראש מדינה זרה נמנה בין מדליקי המשואות.

הרננדס הוא בוגר קורס ההכשרה של משרד החוץ, ונחשב תומך ישראל. הונדורס הייתה בין שבע המדינות שהצביעו נגד ההחלטה לגנות באו"ם את הכרזת ארצות הברית על ירושלים כבירת ישראל. המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ נוסד כזרוע הסיוע הרשמית של ישראל ומאז ועד היום הדריך והכשיר קרוב ל-300 אלף משתלמים מכ-140 מדינות מתפתחות בתחומים בהם ישראל מצטיינת כמו חקלאות, חינוך, רפואה, העצמת נשים והיערכות לחירום.

עוד בוולאה! NEWS:
ראש המוסד בשיחות סגורות: בטוח ב-100% שאיראן חותרת לפצצת גרעין
"תג מחיר" ביום השני ברציפות: כלי רכב הושחתו בבית חנינא שבי-ם
האב שנעדר עם בנו: "כל סיפור הדרמה של החטיפה לא היה ולא נברא"

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
אישר את הגעתו. הרננדס/רויטרס

שרת התרבות מירי רגב האחראית על הטקס בירכה את הרננדס ואמרה כי היא "שמחה וגאה שנשיא הונדורס יגיע לטקס ויתלווה למדליקת המשואה מטעם משרד החוץ. המרכז לשיתוף פעולה בין לאומי במשרד החוץ הוא מנושאי הבשורה של מדינת ישראל, ככזו החותרת ל'תיקון עולם'. הגברת הטוב בעולם הוא מטרתה של מדינתנו מדינת ישראל ואני שמחה שהמרכז ישיא משואה במלאת 70 שנים למדינת ישראל".

ההודעה על הגעתו של הרננדס מחזקת את המאמץ שמובילה שרת התרבות לשלב באירוע גם נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, למורת רוחו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. הקרב בין אדלשטיין לרגב התחדש בשבוע שעבר לאחר שיו"ר הכנסת הודיע כי אם ראש הממשלה ינאם בטקס, הוא אינו מתכוון להגיע לאירוע, אך ההגעה של נשיא הונדורס, שהוא ראש מדינה, עשויה לסלול את הדרך לכך שתימצא הצדקה לנוכחותו של ראש הממשלה והנשיא, על פי כללי הפרוטוקול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר התרבות והספורט מירי רגג במהלך הצגת קמפיין 70 השעות של יום העצמאות + אירועי ה-70 השנתיים 1 באפריל 2018. ניב אהרונסון
מבקשת לערוך שינויים בטקס. רגב/ניב אהרונסון

במקביל, השבוע התברר כי בניגוד לטענת אדלשטיין, שראש ממשלה מעולם לא נאם בטקס הדלקת המשואות, שמנוהל באופן מסורתי על ידי יו"ר הכנסת, המסורת הזו נשברה כבר בעבר. בתאגיד "כאן" נחשף קטע ארכיון מחגיגות היובל למדינה, בשנת 1998, בו ראש הממשלה, שהיה גם אז נתניהו, נכח פיזית ונאם בטקס הדלקת המשואות. רגב אמרה בתגובה כי "מה שנכון לממלכתיות של אירועי שנת ה-50, נכון גם לממלכתיות של שנת ה-70. מה שלא הפריע ליו"ר הכנסת אז דן תיכון, בוודאי לא צריך להפריע ליו"ר הנוכחי יולי אדלשטיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully