וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד בשיחות סגורות: בטוח ב-100% שאיראן חותרת לפצצת גרעין

5.4.2018 / 0:05

לפי גורם שנכח בשיחה, יוסי כהן אמר כי על הקהילה הבינלאומית לבטל או לשנות את הסכם הגרעין עם הרפובליקה האסלאמית, אותו הגדיר "טעות נוראית". אם המעצמות ייכשלו בשינוי ההסכם, הזהיר, "הדבר יהווה איום קיומי על מדינת ישראל"

צילום: לע"מ

ראש המוסד יוסי כהן "בטוח לחלוטין" כי איראן ממשיכה לפתח נשק גרעיני וכי על הקהילה הבינלאומית לשנות או לבטל את הסכם הגרעין עמה" - כך אמר אמש (רביעי) גורם בכיר שנכח בשיחה שבה אמר כהן את הדברים. כהן שוחח לאחרונה עם גורמים שונים בנושא, ואמר על פי הדיווח כי הסכם הגרעין עם איראן הוא "טעות נוראית שתאפשר למדינה לשמור על אלמנטים יסודיים בתוכנית הגרעין שלה שלמים, וכזו שתסיר הגבלות שונות בתוך שנים אחדות".

לפי אותו גורם, בשיחות סגורות אמר ראש המוסד כי "איראן תצליח להעשיר מספיק אורניום כדי לבנות ארסנל נשק גרעיני". כהן מתח ביקורת על ההחלטה להסיר את הסנקציות על איראן ואמר כי הדבר הגביר את מידת העוינות שלה, וציין כי המדינה ממשיכה לפתח את תוכנית הטילים הבליסטיים לטווח ארוך.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפי צמיגים, מסכות ופחים: כך נערכים הפלסטינים להפגנות הבאות
חמינאי להנייה: ההתנגדות היא הדרך היחידה לשחרור פלסטין
"להגן על הילדות": אוסטריה תאסור כיסויי ראש בגנים ובבתי ספר יסודיים

יוסי כהן ראש המוסד מגיע לחתונת ביתו של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט, 8 במרץ 2018. ניב אהרונסון
מתח ביקורת על ההחלטה להסיר את הסנקציות על איראן. כהן/ניב אהרונסון

"כראש המוסד, אני בטוח ב-100% שאיראן לעולם לא זנחה את חזון תוכנית הגרעין הצבאית אפילו לרגע אחד. הכישלון בשינוי או ביטול ההסכם יכול להיות איום קיומי על ישראל", צוטט כהן על ידי הגורם.

כהן אמר את הדברים על רקע מאמציה של ישראל לשכנע את המעצמות לסגת מההסכם, או לכל הפחות לערוך בו שינויים משמעותיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא. ב-12 במאי יגיע המועד שבו יצטרך הנשיא טראמפ להכריע אם ארצות הברית נשארת צד להסכם הגרעין עם איראן או שמא היא נסוגה ממנו באופן חד צדדי. אחרי שהודיע בחודש אוקטובר האחרון על המשך הקפאת הסנקציות נגד איראן, אמר טראמפ כי זו הפעם האחרונה שהוא עושה זאת, וכי אם לא יוכנסו שינויים מהותיים להסכם, ארצות הברית לא תיקח בו חלק.

לאחרונה פורסמו כמה דיווחים ולפיהם טראמפ נוטה לסגת מן ההסכם. דיווחים אלה קיבלו משנה תוקף לאחר מינויו של ג'ון בולטון לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. בולטון נודע כמתנגד חריף להסכם הגרעין, בעוד היועץ היוצא הרברט מקמאסטר כמו גם שר החוץ לשעבר רקס טילרסון צידדו בכך שארצות הברית תמשיך להיות צד להסכם.

עוד באותו נושא

טראמפ ונתניהו דנו במאמצי איראן לערער את היציבות במזרח התיכון

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בעצרת בריצ'פילד שבמדינת אוהיו, 29 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
יכריע בקרוב בנשוא ההסכם. טראמפ/רויטרס, רויטרס

נתניהו נועד בשבוע שעבר עם שרי החוץ של גרמניה וצרפת ואמר להם כי "ישראל דורשת תיקון יסודי, ולא תיקון לשם התיקון" של הסכם הגרעין עם איראן. זאת, על רקע מאמץ אירופי לגבש חבילת סנקציות על טהראן, במטרה למנוע את פרישתה של ארצות הברית מההסכם ב-12 במאי.

נתניהו נפגש עם השרים, הייקו מאס מגרמניה וז'אן איב לה דריאן מצרפת, ובמרכז שתי הפגישות עמד הנושא האיראני. נתניהו העריך כי ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אכן יפרוש מההסכם עם בוא תאריך היעד, ושרי החוץ האירופים הציגו בפניו את הצעותיהם לתיקון ההסכם, שמתמקדות בשלב זה בהטלת סנקציות חדשות על איראן בשל פעילותה בתחום הטילים הבליסטיים ומעורבותה במלחמת האזרחים בסוריה ובחימוש ארגוני טרור במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 23:45)

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם שר החוץ של גרמניה (מימין) ושר החוץ הצרפתי במבואת לשכת ראש הממשלה בירושלים.. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ולה דריאן, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully