וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי צמיגים, מסכות ופחים: כך נערכים הפלסטינים להפגנות הבאות

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

4.4.2018 / 20:20

ההכנות לעימותים בגדר המערכת בשישי הקרוב נמשכים במרץ ברצועת עזה, שם הופצו כרזות ובהן הנחיות לגבי הציוד הדרוש לקראת "יום שישי של הצמיגים". בין היתר, ישתמשו המפגינים בפחים למיגון מירי, בקש ליצירת מיסוך עשן - ובכאפיות להסוואת זהותם

עריכת וידאו:ניר חן

ברצועת עזה המשיכו היום (רביעי) בהכנות לקראת ההפגנה ביום שישי הקרוב בקרבת גדר המערכת בגבול עם ישראל, שקודמה ברשתות החברתיות תחת הכותרת וההאשטג "יום שישי של הצמיגים". לצד כרזות שקראו לצעירים תושבי הרצועה להשתתף בהפגנה פורסמו הנחיות לגבי ציוד הדרוש למפגינים וכן כיצד יש לנהוג מול כוחות חיילי צה"ל המוצבים בצדה השני של הגדר.

בין היתר נקראו המפגינים להביא עמם דליים ופחים למילוי חול לצורך התגוננות מכדורי הצלפים, מראות וסמני לייזר לסינוורם, מסכות מנתחים ומשקפי שמש כדי להסתיר את פניהם וכן קש, עשבים וצמיגים המיועדים להבערה לצורך יצירת מסך עשן מול החיילים. בימים האחרונים אספו צעירים ברצועה אלפי צמיגים שנועדו לפיזור במוקדי ההפגנות לאורך הגדר, כך שברור מהיכן קיבלה ההפגנה הקרובה את שמה.

עוד בנושא
הבולם האחרון: המלחמה הכלכלית מלב צינור החמצן של עזה
בצל ההכנות להפגנה בשישי: פלסטיני נהרג מירי צה"ל במרכז הרצועה
לקראת חידוש ההפגנות בעזה: צה"ל מחדד את הוראות הפתיחה באש

הכנות לצעדת השיבה- פרסומים ברשתות הפלסטיניות, 4 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
מנסים לטשטש את זהות המפגינים. כרזות ההכנות להפגנות/מערכת וואלה! NEWS, --
פלסטינים בצפון רצועת עזה אוספים צמיגים כחלק מההכנות להמשך הפגנות צעדת השיבה, 3 באפריל 2018. רויטרס
ישמשו להטעיית החיילים ולמיסוך עשן. איסוף צמיגים ברצועה/רויטרס

נושא נוסף שנכלל בהנחיות שפורסמו למפגינים הוא הסתרת זהותם של המשתתפים בהפגנה מול כוחות צה"ל. זאת, במטרה לטשטש את השתייכותם של פעילי ארגוני טרור המגיעים אל קרבת הגדר. על פי נתונים שהפיץ צה"ל בתחילת השבוע, 11 מתוך 17 ההרוגים בהפגנה בשבוע שעבר זוהו כפעילים בחמאס ובארגונים נוספים - ונראה שבכוונת המפגינים להקשות על תהליך הזיהוי מחרתיים.

בהנחיות שהופצו נכתב כי צה"ל משתמש באמצעים טכנולוגיים כדי לצלם את המפגינים ולאתר את תמונותיהם בפייסבוק על מנת לזהותם. לצורך הסתרת השתייכותם הפוליטית והארגונית נקראו המפגינים להסתיר את פניהם באמצעות כאפייה או כיסוי פנים אחר, וכן להימנע מללבוש בגדים דומים לאלה שעמם הם נראים בתמונת הפרופיל שלהם ברשת או כאלה שעליהם מתנוסס כיתוב שיאפשר לזהותם.

עצה נוספת שניתנה למפגינים היא ללבוש בגדים בצבעי דגל פלסטין על מנת להיטמע בהמון ולהקשות על זיהויים. בנוסף לכך הם נקראו שלא להגיע לקרבת הגדר עם דגלי הארגונים השונים, אלא רק עם דגל פלסטין - הן על מנת למנוע את שיוכם לארגונים והן על מנת לבלבל את החיילים מצדה השני.

עוד באותו נושא

"מוכן להפעלה נגד צה"ל": תיק עם בקבוקי תבערה אותר בגבול הרצועה

לכתבה המלאה
פלסטינים בצפון רצועת עזה אוספים צמיגים כחלק מההכנות להמשך הפגנות צעדת השיבה, 3 באפריל 2018. רויטרס
איסוף צמיגים לקראת ההפגנות ויום הנכבה/רויטרס
פלסטינים בצפון רצועת עזה אוספים צמיגים כחלק מההכנות להמשך הפגנות צעדת השיבה, 3 באפריל 2018. רויטרס
פלסטינים אוספים צמיגים בצפון הרצועה/רויטרס

בחלק ממוקדי העימותים בשישי האחרון נראתה רוגטקה גדולת ממדים ששימשה את המפגינים ליידוי אבנים. הכלי, המכונה "רוגטקת השיבה", היה בשימוש גם באינתיפאדה בשנת 1987, וחשוב גם לצעירים הפלסטינים כעת. לדבריהם, "הרוגטקה יכולה לזרוק אבנים על החיילים ממרחק רב".

"אספנו אלפי צמיגים במטרה לשרוף אותם בחמשת המוקדים של הצעדות", אמר המפגין מוחמד עליאן. "לצד המראות והלייזר, ישתמשו בדליים לכיסוי רימוני הגז שצה"ל יורה על המפגינים מהקרקע ומהאוויר". לדבריו, הצעירים גם יכרזו במגפונים כדי ליצור רעש ויקראו אזהרות דרך מגבירי קול כדי לבלבל את החיילים.

הכנות לצעדת השיבה- פרסומים ברשתות הפלסטיניות, 4 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
נערכים להפגנות במטרה לטשטש את זהות המפגינים. כרזה לקראת העימותים/מערכת וואלה! NEWS, --
הגבהת סוללות העפר סביב מחנות המפגינים בגזרה המזרחית, 4 באפריל 2018. רשת קודס, מערכת וואלה! NEWS
סוללת עפר שהקימו המפגינים/מערכת וואלה! NEWS, רשת קודס

לקראת שריפת הצמיגים המתוכננת, הפיץ מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי מסר לתושבי הרצועה, שכותרתו היא הנזק המידי לבריאות שעלול להיגרם משריפת הצמיגים. "ארגון הטרור חמאס מתכוון לחנוק אתכם בעשן שחור, בצל ירוק לא יעזור", נכתב. "בשישי הקרוב מתוכננת שריפת צמיגים ברצועת עזה במטרה ליצור עשן שחור של פאודה שיפריע לכאורה לחיילים הישראלים. כדאי שיהיה ברור: חיילי צה"ל הם לא אלה שייפגעו מהעשן הסמיך. מי כן ייפגע? כל מי שיעמוד בסמוך לאותם צמיגים בוערים וינשום את עשן הגומי השרוף - העשן הרעיל והמסרטן. ילדים, נשים, צעירים ומבוגרים ינשמו את האוויר השחור ישר לריאות. נשימה של פלסטיק שרוף מסרטנת, גורמת לבעיות נשימה, פוגעת בפוריות, במערכת החיסונית, גורמת לבעיות התפתחותיות וגורמת למומים בעוברים בבטן אמם. אז במי בעצם מנסים לפגוע?".

כמו כן, שיגר המתאם מכתב לראש ארגון הבריאות העולמי כדי להתריע על המפגע הסביבתי הצפוי. "ארגון טרור חמאס, השולט ברצועת עזה, פרסם כי הוא הנחה על שריפת עשרת אלפים צמיגים ביום שישי הקרוב לאורך הגבול עם ישראל.
שרפתם של צמיגים בכמות אדירה כזו תגרום לנזק חמור ביותר למערכת האקולוגית במרחב, תפגע באופן אנוש בחי, בצומח ובבריאותם של התושבים ותוסיף עוד לפגיעה הקשה
באקוויפר ולזיהום אוויר חסר תקדים", כתב מרדכי. "חמאס מחזיק את האוכלוסייה כבת ערובה ובמקום לשפר את רמת החיים, מייצר קשיים נוספים. אני קורא לך, כראש ארגון בינלאומי, שמטרתו היא קידום הבריאות וההגנה על משאבי הטבע והסביבה, לעשות ככל שביכולתך ולהתריע באופן פומבי מפני הקטסטרופה האקולוגית הזו, ולמחות על ההתנהגות חסרת האחריות הזאת של ארגון הטרור חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully