וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חידוש ההפגנות בעזה: צה"ל מחדד את הוראות הפתיחה באש

3.4.2018 / 7:37

באוגדת עזה נערכים להפגנה ההמונית בסוף השבוע הקרוב, ומנחים את הלוחמים לפתוח באש לעבר חמושים במרחק של 300 מטר מהגדר, בשונה ממפגינים שיורשו להתקרב למרחק קצר יותר. המאמץ העיקרי כעת בצבא הוא איתור העמדות החדשות שהקים חמאס, ואבטחת עבודות המכשול התת-קרקעי שחודשו

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

אוגדת עזה בפיקודו של תא"ל יהודה פוקס נערכת לתקופת שבה חמאס ידרבן אזרחים פלסטינים להפגין באופן אלים על הגדר לאורך כל השבוע תוך היערכות להפגנות רחבות יותר בימי אזכור. ההפגנה הבאה אמורה להתקיים ביום שישי הקרוב בה יציינו ראשי חמאס את שמות ההרוגים מההפגנה האחרונה. 11 מתוך 17 ההרוגים הם פעילי חמאס.

לשם כך מבצעת אוגדת עזה עבודות הנדסיות כדי לשפר את ההיערכות בשטח להפגנות המוניות במטרה לבלום חצייה המונית של מפגינים. הפעילות כוללת חפירת תעלות, תלוליות עפר והצבת גדר תלתלית בשטח ישראל שתעכב פלסטינים במקרים שיחצו את קו הגבול. לדברי גורמים בצה"ל, מתרכזים כוחות שפועלים באוגדה באיתור עמדות חמאס. החשש הוא שהם ינסו לפגוע בחיילי צה"ל לא בהכרח רק במהלך ההפגנות אלא גם תוך כדי הפעילות ההנדסית לבניית החומה התת-קרקעית.

עוד בנושא:
צה"ל לתושבי עזה: "לא נחזיר את גופות שני המחבלים עד להשבת חיילינו"
"פגיעה מדויקת בחיילים": בצה"ל נערכים להחרפת האלימות של חמאס
מארגני צעדת השיבה: "לא מאבק מזוין - הכוח הוא במספר המשתתפים"

עבודות בגבול רצועת עזה 2 באפריל 2018. ראובן קסטרו
חידוש העבודות בגבול הרצועה, היום/ראובן קסטרו

במקביל הקים חמאס מוצבים נוספים באזור הגבול בסמוך לאוהלים אותם הוא מאייש לא בקביעות. גורמי ביטחון העריכו כי חמאס נקט ביוזמה זו כדי להקשות על צה"ל את מלאכת האיסוף בשגרה, כך שיהיו יותר יעדים לאסוף עליהם מידע ולהקשות על מתן תגובה בזמן פיגוע (צה"ל לרוב מגיב בירי טנקים לעבר עמדות חמאס באותו מרחב בו מתרחש פיגוע א.ב).

אחד מגורמי הצבא אמר הבוקר כי "בניגוד למה שכולם חושבים, חמאס ניסה להוציא אל הפועל פיגועים במהלך ההפגנה ביום שישי ולא הצליח. צה"ל סיכל לפחות שני ניסיונות פיגועים גם בחטיבה הדרומית וגם בחטיבה הצפונית", אמר הגורם והוסיף כי הערכות שבהפגנות הבאות ישתתפו גם חמושים ולכן מחבל חמוש שיעבור את קו 300 המטרים מהגדר ייפגע מירי של צה"ל בניגוד למפגין לא חמוש שיוכל לרוץ לגדר בטווח של פחות ממאה מטר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עבודות בגבול רצועת עזה 2 באפריל 2018. ראובן קסטרו
נהלי הפתיחה באש רועננו. העבודות סמוך לגדר, היום/ראובן קסטרו

חמאס ממשיך לאייש יותר ממאה אוהלים שהוצבו בסמוך לגבול רצועת עזה מאז יום שישי שעבר. לדברי גורמי צבא, באוהלים באזורים השונים נמצאים מאות פלסטינים שמרביתם לא לנים בהם, אלא נוסעים בשעות הערב המאוחרות לביתם וחוזרים בבוקר. עוד הוסיפו גורמי הצבא כי מדובר בדפוס פעולה קבו, הכולל ארוחת בוקר במתחם, השמעת שירים ולאחר מכן נאומי הסתה בשבח השאהידים. לקראת הצהריים הם יורדים לעבר הגבול ומיידים אבנים לעבר חיילי צה"ל.

למרות המתח במרחב הגבול ברצועת עזה, מקיים צה"ל בהנחיית הרמטכ"ל גדי איזנקוט את הפעילות ההנדסית לבניית החומה התת-קרקעית לסיכול מנהרות. הפרויקט עומד בראש סדר העדיפויות של הכוחות באוגדת עזה שמתגברים את האבטחה סביב הכלים ההנדסיים.

עבודות בגבול רצועת עזה 2 באפריל 2018. ראובן קסטרו
האתגר: אבטחת העבודות. גבול עזה, היום/ראובן קסטרו
עבודות בגבול רצועת עזה 2 באפריל 2018. ראובן קסטרו
גבול עזה, היום/ראובן קסטרו
פלסטינים באיזור המאהלים בגבול רצועת עזה, 1 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
צעירים פלסטינים במאהל חמאס סמוך לגדר, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, --
פלסטינים באיזור המאהלים בגבול רצועת עזה, 1 באפריל 2018. AP
מאהל חמאס סמוך לגבול הרצועה, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully