וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני צעדת השיבה: "לא מאבק מזוין - הכוח הוא במספר המשתתפים"

"אין החלטה בשלב הזה לעבור את הגדר", מבטיח אחמד אבו רתימה, ממארגני הפגנת הענק מחר בגבול רצועת עזה. "זה מאבק של תמונות ומילים, לא יהיה שימוש באבנים", הוסיף. גם בחמאס קוראים לקיים את ההפגנות "בדרכי שלום". בצה"ל ממשיכים להיערך בתגבור כוחות לקראת היום המתוח

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

"זה מאבק של תמונות ומילים, כוחו יהיה במספר הרב של המשתתפים", כך אמר היום (חמישי) אחד ממארגני הפגנת הענק מחר בגבול רצועת עזה, אחמד אבו רתימה לסוכנות הידיעות הערבית שמס ניוז. "המאבק שלנו אינו מזוין, ולא יהיה שימוש באבנים. כוחה של ההפגנה היא במספר הרב של המשתתפים בה", הוסיף, ואמר כי "אין החלטה בשלב הזה לעבור את הגדר, למרות זכותנו בשיבה לארצנו".

גם בחמאס קראו לקיים את ההפגנה ב"דרכי שלום", ובהודעה שפרסמו לקראת מחר הפצירו במפגינים "להימנע ממכשולים שעלולים לעמוד בפני הצלחת הצעדות".

במסגרת התצפיות שעורכת אוגדת עזה בפיקודו של תא"ל יהודה פוקס, תועדו ביממה האחרונה ההכנות למה שמכנים ברצועה "צעדת השיבה", שצפויה להתקיים מחר מצדה הפלסטיני של גדר המערכת. בזה אחר זו הוקמו אוהלים, עמדות ותשתיות לאורך גבול הרצועה במרחק של כ-900 מטרים. בצד הישראלי - בצה"ל ממשיכים להיערך בתגבור כוחות ותרגול הקמת מחסומים בידי המשטרה הצבאית בנגד המערבי.

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק הפגנות על הגדר: "סינוואר יוביל מלחמת התשה שתימשך חודשים"
מאות הסעות, אוהלים ואינטרנט חינם: כך נערכים בעזה ל"צעדת המיליון"
החשש בצה"ל: טיפול לא נכון בהפגנות ברצועה עלול להצית את הגדה

הפגנה נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל בעיר עזה, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
הפגנה בעזה בחודש דצמבר האחרון/רויטרס
פלסטינים מתעמתים עם כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
פלסטינים מתעמתים עם כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 15 בדצמבר 2017/רויטרס

בנוסף מתבצעת היערכות מודיעינית בעקבות מערך ההיסעים של חמאס כפי שהוצג בכלי התקשורת הפלסטיניים, במסגרתו פורסמו שעות הגעה, מוקדי איסוף, ראשי קבוצות לריכוז המפגינים ובירורים ונתיבי נסיעה עד לגדר. גם בדרג המדיני נערכים להפגנות מחר, וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם ראשי מערכת הביטחון על ההיערכות לקראת הצעדה.

גורמי צבא בפיקוד דרום אמרו אתמול כי תהיה זו טעות לחשוב שמדובר באירועים נקודתיים בלבד. "צה"ל צריך להיערך לתקופה ארוכה מאוד של התגרויות בגבול רצועת עזה", אמרו. "אלו פרובוקציות וניסיונות חדירה שיתגברו ככל שתתגבר המצוקה בשטח הרצועה". נכון להיום, מתחילת השנה הנוכחית הסתננו 30 פלסטינים לשטח ישראל ונתפסו. מאחורי כאב הראש הגדול של צה"ל עומד מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שנערך לצעדה כאילו הייתה קרב חייו.

מנהיג חמאס אסמעיל הניה ויחיא סנוואר בעזה, 1 במאי 2017. רויטרס
קרב חיייו. סינוואר עם הנייה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully