וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכן להפעלה נגד צה"ל": תיק עם בקבוקי תבערה אותר בגבול הרצועה

3.4.2018 / 8:34

ברקע המתיחות בגבול עזה מאז צעדת השיבה שנערכה ביום שישי, הודיע צה"ל כי אותר תיק עם בקבוקי תבערה שהונח באותו היום סמוך לגדר המערכת. מצה"ל נמסר כי מדובר ב"הוכחה כי הפרות הסדר היו כסות לפעולות טרור ובחסותם ניסו מחבלים לבצע פיגועים"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

כוח צה"ל איתר אתמול (שני) תיק מלא בבקבוקי תבערה שהושאר סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה ביום שישי האחרון. בצה"ל אמרו כי מחבלים השאירו את התיק וכי בקבוקי התבערה שבו היו "מוכנים להפעלה נגד כוחות צה"ל".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מציאת בקבוקי התבערה היא עוד הוכחה כי הפרות הסדר ביום שישי היו כסות לפעולות טרור ובחסותם ניסו מחבלים לבצע פיגועים כנגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל".

אתמול התפתחו הפרות סדר בשני מוקדים לפחות לאורך גדר המערכת, ובשני המקרים צה"ל הפעיל נוהל מעצר חשוד לאחר שעשרות מפגינים התקרבו לחדר. במקרה אחד בוצע ירי וזוהתה פגיעה. במקביל, שני צעירים פלסטינים נתפסו לאחר שחצו את גדר הרצועה ונכנסו לשטח ישראל באזור המועצה האזורית אשכול.

תיק עם בקבוקי תבערה שאותר סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה ב-30 במרץ 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
התיק ובקבוקי התבערה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

ביום ראשון נעצרו שלושה פלסטינים בעת שחצו את גדר הגבול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. השלושה לא נשאו עליהם נשק. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. באותו היום צה"ל פתח באש לעבר פלסטינים כשהתקרבו לגבול הרצועה, כשהחשד הוא שהיה מדובר בפעולת הנחת מטען סמוך לגדר.

המתיחות בגבול הרצועה גבר כחלק מ"צעדת השיבה" שקיים חמאס בערב פסח, במהלכה נהרגו 16 פלסטינים ועוד יותר מ-1,400 נפצעו. ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה הזהיר כי ההפגנות הבאות עשויות להיות מעבר לגבול. "אנחנו אומרים לכל העולם כי תהלוכות השיבה היו בדרכי שלום, שבהן השתתפו נשים וילדים זקנים, וכי הרצח שמבצע האויב נגד ילדינו וצעירינו הוא מתוכנן מראש. על העולם החופשי לשאת באחריותו ולהעמיד את מנהיגי הכיבוש לדין", אמר הנייה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
מפגינים בצעדת השיבה בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully