וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה יאיר? המועמד להחלפת נתניהו ויתר על התקפה בסוגיית הפליטים

5.4.2018 / 12:49

בעוד ראש הממשלה ספג גינויים על ניהול ההסכם שנחתם עם האו"ם ובעיקר על ההתקפלויות, יו"ר יש עתיד, שסומן כמועמד העיקרי שמאיים עליו, נותר נחבא אל הכלים וסיפק תגובה רפה. הסיבה העיקרית להתחבאות בקהל: היא יכולה להניב פירות פוליטיים

עריכת וידאו:ניר חן

בשבוע החולף, לכבוד האחד באפריל, גוגל צירפה לאפליקציית המפות שלה את משחק החיפוש המיתולוגי "איפה אפי". הברנש המצויר הצעיר עם החולצה המפוספסת האדומה, הידוע גם בשמו באנגלית וולי או ואלדו, קפץ לכל מי שנכנס לאפליקציה ונופף לשלום, ומי שהקיש עליו יצא למסע חיפוש בין דפי סדרת ספרי הילדות עליה גדלנו פעם.

בגרסה הטכנולוגית המודרנית שנגלתה לעולם השבוע, אפי מסתתר בין המוני בני אדם בנקודות שונות על רחבי הגלובוס. בין הוליווד למיאמי, לונדון ופריז, סיאול ובייג'ינג, כל מה שנשאר זה למצוא אותו ולדלג בין השלבים השונים. אחת התחנות במיני-משחק עשויה להביא אתכם גם לברצלונה, ושם, יחד עם אפי, אפשר היה למצוא השבוע גם את מי שרבים בישראל חיפשו במהלך סערת מבקשי המקלט: יאיר לפיד.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים בקואליציה: בנט ושקד מתנהגים בצורה ילדותית ופופוליסטית
סגן שרת החוץ ברואנדה: "לא יודעים מהי הקרן החדשה לישראל"
חיפוש מדינת מקלט וקרע מול בג"ץ: התרחישים האפשריים בדרך למתווה חדש

יאיר לפיד. ראובן קסטרו
רבים בישראל חיפשו את תגובתו. לפיד/ראובן קסטרו

בשבוע שבו ראש הממשלה טילטל את המדינה בהודעה על הסכם היסטורי עם נציבות האו"ם לפליטים רק כדי לבטל את אותו הסכם כעבור יום בלחץ הימין, קולו של מי שמתיימר להיות המועמד העיקרי להחליף אותו כמעט ולא נשמע. לפיד, ששוהה בחופשת פסח פרטית בברצלונה, הסתפק בתגובה אחת אנמית למדי ברשתות החברתיות, בה הצהיר ש"הבעיה עם ראש הממשלה היא לא רק זה שחזר בו, אלא זה שבמקום לעבוד מנסים לעבוד על כולם".

סיבוב הפרסה הכפול שנתניהו עשה בענין מבקשי המקלט, שבאמת היה מופע נדיר של פוליטיקה צינית, יכול היה לתת ללפיד חומר משובח לסבב ראיונות רדיו ולכותרות קולניות על מנהיגות ועמוד שדרה, אבל גם בפוסט הבודד בפייסבוק הוא לא באמת עלה למתקפה, אלא שב והידהד את הסלוגן שהוא הציג בשבועות האחרונים: "קרה לו משהו".

עוד באותו נושא

בנט ושקד יקדמו כבר בשבוע הבא חקיקה עוקפת בג"ץ נגד המסתננים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה בנושא המתווה החדש בנושא המהגרים, משרד ראש הממשלה ירושלים 2 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
נתניהו מציג את המתווה שהוסכם עם האו"ם, השבוע/מערכת וואלה! NEWS

"מה שראינו אתמול זה מה שאנחנו רואים כל הזמן, החל מהנושא האיראני וכלה ביוקר המחיה שמכריע תחתיו דור שלם: ראש ממשלה שכבר לא אכפת לו משום דבר חוץ מפוליטיקה", לפיד כתב ביום שלישי, אחרי שנתניהו חזר בו מההסכם עם האו"ם. ולגופו של ענין, כלומר עצם סוגיית גירוש הפליטים, או העובדה שראש ממשלה מבטל הסכם בינלאומי עם האו"ם, הוא נותר עמום וכמעט ולא אמר שום דבר, חושש כנראה גם הוא מאותו בייס ימני שהכניע את נתניהו וגרם לו לחזור בו מהמתווה.

"ישראל צריכה לטפל בפליטים, מפני שזהו המוסר היהודי. והיא רשאית לגרש מסתנני עבודה מפני שאנחנו מדינה מתוקנת. מה שהממשלה צריכה היתה לעשות כבר מזמן זה לבנות מנגנון שמפריד ביניהם באופן אנושי והגון ולהשקיע משאבים בשיקום דרום תל אביב. היא לא עשתה את זה כי מדובר בממשלה שמעדיפה סכסוכים ומריבות על מעשים", לפיד כתב.

הפגנת המסתננים הערב בירושלים נגד מדיניות הממשלה בעניין גירושם 4 באפריל 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת מבקשי מקלט בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

לשם השוואה, בזמן שלפיד נפש בברצלונה, יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התרוצץ באולפנים וחרך את גלי האתר ולא חסך אף מילה נבזית מנתניהו גם ברשתות החברתיות. "חוסר מנהיגות, פחדנות, בריחה מאחריות, הסתה נגד קהלים, ססמאות ריקות, חוסר יכולת לקבל החלטות, אפס יכולת ביצוע", כתב ביום שלישי, אחרי שנתניהו ביטל את המתווה. "עלוב ועצוב", היתה כותרת התגובה שגבאי הוציא ביום למחרת, כשנתניהו השתלח בקרן החדשה לישראל.

"ראש הממשלה איבד את הבושה כשתהליך קבלת ההחלטות והבריחה שלו מאחריות נחשפו ברבים", ולסיום קבע, "ראש הממשלה איבד את היכולת לתפקד". לפיד, לעומת זאת, לא אמר דבר על השיסוי של נתניהו נגד הקרן החדשה לישראל, אבל אתמול בערב מיהר לצייץ נגד קריאות ארגון בצלם לסרב פקודה לירי בלתי חוקי בעזה וקרא לה "חרפה ערכית ועיוורון מוסרי גמור".

פרומו וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואבי גבאי. מערכת וואלה!
וחרך את גלי האתר ולא חסך אף מילה נבזית מנתניהו. גבאי/מערכת וואלה!

לפיד וגבאי אמנם מתחרים ביניהם על קולות גוש המרכז שמאל אבל הם לא באותה פוזיציה. בחסות ההתרסקות של גבאי בסקרים, לפיד ביסס את עצמו בחודשים האחרונים כמועמד המוביל להחליף את נתניהו. עליו מונח כרגע כתר "האלטרנטיבה" ובשבוע הזה, בו ההתנהלות העקומה של נתניהו ממש הרימה להנתחה, הוא נשאר על הספסל, כי בשביל לנצח, לפיד רוצה וצריך לקרוץ לליכודניקים ולמשוך אליו עוד קולות מהימין, בעוד גבאי, שכבר נכווה קשות מהפלרטוט הראשוני שלו עם הימין, עסוק במאמץ אינטנסיבי של ביצור הבייס משמאל.

הסוגייה הטעונה והרגישה של גורלם של מבקשי המקלט - שמעוררת אמוציות עזות במיוחד בקרב הטוקביקסטים של הימין - היא לא נושא שללפיד משתלם לתפוס עליו כותרות, גם לא בשם הנזק התדמיתי והבינלאומי שהתמרונים של נתניהו עשויים לגרום. הוא בחר להרחיק את עצמו מהחומצתיות של השמאל, שמחזירה את הליכודניקים הביתה, ולהיעלם - כמעט כמו אפי - בתוך הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully