וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בקואליציה: בנט ושקד מתנהגים בצורה ילדותית ופופוליסטית

4.4.2018 / 22:29

היוזמה שמבקשים לקדם שר החינוך ושרת המשפטים לפתרון סוגיית המסתננים מעוררת זעם בקרב חברי הממשלה. "זו התנהגות ילדותית שנועדה רק להביך את נתניהו", אמר גורם בכיר. גם באופוזיציה תקפו את ההצעה ונושאים מבט לכחלון כדי שישמור על בית המשפט מחקיקה שתפגע בסמכותו

צילום וידאו באדיבות 'כאן', עריכה: שניר דבוש

בכירים בקואליציה תוקפים הערב (רביעי) בחריפות את ראשי הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על רקע הודעתם כי יקדמו כבר בשבוע הבא חקיקה עוקפת בג"ץ לפתרון סוגיית המסתננים. "זו התנהגות ילדותית שנועדה רק להביך את נתניהו, ויוזמה פופוליסטית שפוגעת בממשלה כדי לגנוב קרדיטים ולתפוס כותרות על הראש של השותפות בקואליציה באמצע החג. זה יביא אפס תוצאות", אמר לוואלה! NEWS גורם בכיר בקואליציה.

במהלך הלילה אמורה להתקבל תשובה משליח מיוחד של ראש הממשלה שיצא למדינה שלישית בנוגע להיתכנות הגירוש מרצון למדינה זו. במקביל, ראש הממשלה החל לבחון את האפשרות לפתוח מחדש את מתקן חולות. לדברי הבכיר, בהתאם להתפתחויות המדיניות, בשבוע הבא יקיימו ראשי הקואליציה התייעצות לגבי תיקוני חקיקה שיידרשו, אם בכלל, שכן במידה והמדינה השלישית תסכים לקלוט מגורשים לא תידרש חקיקה מחודשת שתעקוף את בג"ץ.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה לבג"ץ: שליח מטעמנו יצא למדינה שלישית לבחון הסדר לגירוש הזרים
נתניהו מקדם פתרון עוקף בג"ץ - ומבקש לפתוח מחדש את מתקן חולות
נתניהו התקפל וביטל את מתווה מבקשי המקלט: "נמצא פתרונות אחרים"

איילת שקד ונפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
"היוזמה תביא אפס תוצאות". בנט ושקד/טלי מאייר

בכירים בקואליציה הביעו זעם על שקד, שלטענתם היתה מעורבת ומעודכנת בפרטי ההסכם שהושג עם נציבות האו"ם לענייני פליטים, שבוטל כעבור פחות מיממה בעקבות הביקורת מימין "שקד הכירה את הפרטים היטב", אמר הבכיר, בהמשך לפרסום לפיו בבית היהודי ידעו על ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים ושתקו. שקד עצמה הכחישה הערב בראיון לערוץ 20 את הפרסום ואמרה כי "לא ניהלתי שום מו"מ. את המו"מ ניהל ראש המל"ל, גם לא ידעתי בכלל שנחתם הסכם המתווה. כן ידעתי על קיומו של המו"מ וידעתי על הרעיון. אנשי משרדי נותנים שירות ייעוץ משפטי לממשלה לכל משרדי הממשלה ולכל שר בתחומו וכך הם פעלו אבל זה לא היה חלק מהעבודה מולי".

בנט ושקד הודיעו הערב, על רקע סערת גירוש מבקשי המקלט, כי יקדמו חקיקה עוקפת בג"ץ שתכלול את פסקת ההתגברות כבר בשבוע הבא, על מנת שהכנסת תוכל לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות, שנפסל בעבר על ידי בג"ץ. לפי המתווה של בנט ושקד, הם ידרשו להוסיף פסקת התגברות כללית לחוק יסוד: "כבוד האדם וחירותו", ולקדם זאת כבר במהלך פגרת הכנסת על מנת לאפשר חקיקה מחדש של החוק למניעת הסתננות בצורה אפקטיבית. לחילופין, בנט מתכוון לדרוש לתקן את חוק הכניסה לישראל ולהוסיף לה פסקת התגברות מבלי להסתכן בפסילה של בג"ץ. במקביל, שקד אמרה כי היא מתכוונת לכנס את ועדת השרים לענייני חקיקה כבר בשבוע הבא על מנת להעביר את החוק ולהתחיל בהליך החקיקה.

עוד באותו נושא

בנט ושקד יקדמו כבר בשבוע הבא חקיקה עוקפת בג"ץ נגד המסתננים

לכתבה המלאה
הפגנת המסתננים הערב בירושלים נגד מדיניות הממשלה בעניין גירושם 4 באפריל 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת מבקשי מקלט בירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

היוזמה של בנט ושקד זכתה לגינוי חריף גם באופוזיציה. ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, אמר כי
"תחת מסך העשן של ראש ממשלה מזגזג ומסית, מתכננים השרים בנט ושקד להגשים את חלומם הישן ולפגוע פגיעה קשה בבית המשפט העליון, שומר הסף האחרון של הדמוקרטיה". ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) אמרה כי "בנט ושקד מדגימים ניצול הזדמנויות מהו. באיצטלה של חוק המסתננים הם מקדמים את משאת ליבם - חוק שיחליש את בית המשפט העליון ואת שלטון החוק". באופוזיציה הפנו את תשומת הלב בעיקר לשר האוצר משה כחלון, שבעבר הביע התנגדות נחרצת לחקיקה שתפגע בבג"ץ. מקורבים לכחלון אמרו הערב כי כולנו תתמוך בכל חוק שהממשלה תביא לטיפול בנושא המסתננים, אך לא הגיבו לתוכניות הבית היהודי לקדם פסקת התגברות כללית כחלק מחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו. "הממשלה תתכנס בשבוע הבא ונתקדם משם. הפופוליזם נגמר. מתחילים לעבוד", אמרו מקורבי כחלון.

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
עיני האופוזיציה נשואות אל שר האוצר. כחלון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully