וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה ואיטליה הבהירו: לא חתמנו על הסכם לקליטת מבקשי מקלט מישראל

ראש הממשלה הצהיר כי במסגרת ההסדר החדש עם סוכנות הפליטים של האו"ם, מבקשי המקלט יועברו למדינות מערביות כמו איטליה וגרמניה, אולם שם הכחישו את קיומו של הסכם זה. "זה לא על הפרק", נמסר ממשרד החוץ ברומא

צילום: ערוץ 10, עריכה: יוסי אלטר

איטליה וגרמניה הבהירו הערב (שני) כי הן אינן צד להסכם שחתמה ישראל עם נציבות הפליטים של האו"ם לקליטת מבקשי המקלט מאפריקה שיורחקו משטחה. זאת, חרף הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המדינות המתקדמות ביותר, כמו קנדה או גרמניה או איטליה" יקלטו אליהן את 16 אלף אזרחי אריתריאה וסודאן שיעזבו במסגרת ההסכם.

בהודעה שפרסמה שגרירות גרמניה הובהר כי "בקשה לקלוט מבקשי מקלט מארצות אפריקה כחלק מתוכנית סוכנות האו"ם לפליטים מישראל אינה מוכרת לנו". הצהרה דומה באה גם מאיטליה, שם מסר משרד החוץ כי לא נחתם מול ישראל כל הסכם לקליטת הפליטים בשטחה וכי "הדבר לא נמצא על הפרק".

לקריאה נוספת:
ביקורת מימין על ביטול הגירוש: "ישראל תהפוך גן עדן למסתננים"
"ביזיון למדינת ישראל": תושבים בדרום תל אביב נגד ביטול הגירוש
נתניהו: הכסף שיועד למתקן חולות ישמש לפיזור מבקשי המקלט

ר' הממשלה ושר הפנים הציגו את התכנית להרחקת מבקשי המקלט. אתר רשמי
נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב/אתר רשמי

איטליה עצמה מתמודדת עם משבר מהגרים, אחרי שמאות אלפים מסוריה ומאפריקה הגיעו לשטחה בשנים האחרונות. בבחירות בחודש שעבר סיימו במקומות הראשונים שתי מפלגות שעסקו בנושא, השנייה שבהן, הליגה הצפונית מהימין הקיצוני, הבטיחה לגרש את המהגרים הלא חוקיים. השתיים עשויות להקים יחד ממשלה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו הערב כי בדברים שנשא נתניהו במסיבת העיתונאים שבה הוצג ההסכם הוא ציין את שמותיהן של המדינות כדוגמה למדינות מערביות ולא התכוון שהן צד להסכם - שנחתם בין ממשלת ישראל לבין נציבות הפליטים של האו"ם. לדברי הגורמים, "ראש הממשלה אמר כמו ואז את שמות המדינות. האו"ם הוא מי שמנהל את המו"מ מול המדינות המערביות".

עוד באותו נושא

נתניהו מגיב למבקריו: נביא מסתננים לקיבוצים; נשקם את דרום תל אביב

לכתבה המלאה
נפתלי בנט בפתיחת את שבוע החינוך הארצי, המרכז הטכנולוגי החדש, חיפה, 12 במרץ 2018. ערן גילווארג
מתח ביקורת מימין. שר החינוך בנט/ערן גילווארג

ההסדר עורר ביקורת במערכת הפוליטית. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יצא נגד ההסכם ואמר כי הוא "יהפוך את ישראל לגן עדן למסתננים". לדבריו, "ההסכם מהווה כניעה מוחלטת לקמפיין השקרי שהופץ בתקשורת בחודשים האחרונים. המתווה המקורי שגובש בממשלה בנושא המסתננים מוסרי וצודק, ויש לפעול על פיו בלבד: פליטים ממקומות סכנה - יקלטו בישראל, מסתנני עבודה - יוחזרו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "בג"ץ לא נתן, היועץ המשפטי עצר, המדינות השלישיות ביטלו את ההסכמים. אצל נתניהו כולם אשמים בכך שהוא לא מצליח למשול, לקבל החלטות ולעמוד מאחוריהן. זה מסוג הרגעים שבהם אני מתבייש להיות חלק מהממשלה הזו. מציע לפחות לא לעבוד על עצמנו. ה'מתווה' הזה הוא התקפלות מוחלטת של נתניהו בפני קמפיין שקרי של השמאל הקיצוני והקרן החדשה. שיא האוריגמי שנתניהו שבר במשבר המגנומטרים נשבר שוב. תירוצים והסברים יהיו כנראה למכביר אבל זו השורה התחתונה".

שפי פז בהפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט, כיכר רבין, תל אביב, 24 במרץ 2018. ניב אהרונסון
"תושבי דרום תל אביב ימשיכו במאבק". הפעילה החברתית שפי פז/ניב אהרונסון

גם פעילים חברתיים וחברי מועצה מדרום תל אביב הגיבו להחלטה. שפי פז, ממובילות המאבק לגירושם של הזרים, הביעה את התנגדותה הנחרצת למהלך ואמרה כי "ההסכם הוא ביזיון למדינת ישראל ותוצאה ישירה של כישלון מוחלט של מדיניות הממשלה. ההצעה הזו הוגשה לראשי המאבק כעובדה מוגמרת והוצגה כ'ניצחון' תוך ציפייה שאנחנו ניתן לה את ההכשר המיוחל. תושבי דרום תל אביב ימשיכו את המאבק".

שולה קשת, פעילה ותושבת שכונת נווה שאנן שבדרום תל אביב, מיוזמות מטה המאבק 'דרום תל אביב נגד הגירוש', דווקא בירכה על ההסכם ואמרה כי מדובר ב"הסכם משמעותי והיסטורי, שמשמעותו כי הממשלה לא תגרש את השכנים שלנו בדרום תל אביב אל גורל לא ידוע". לדבריה, "שיקום דרום תל אביב הוא חלק מהמתווה, ועכשיו יש להשלים את המהלך ולדאוג לדרום תל אביב באמת: לתת אשרות שהייה וזכויות למבקשי המקלט, ולשקם את דרום תל אביב. היום בחג הפסח התבשרנו שהמטרות שלנו הוטמעו ברמה המדינית. נמשיך לפעול כך שהן ייושמו בשטח באופן הטוב ביותר".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully