וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביזיון למדינת ישראל": תושבים בדרום תל אביב נגד ביטול הגירוש

2.4.2018 / 19:00

פעילים חברתיים הגיבו היום להחלטה לבטל את גירוש מבקשי המקלט, ולקלוט כ-16 אלף מהם. הפעילה שולה קשת, תושבת דרום העיר, דווקא בירכה על ההחלטה: "הסכם משמעותי והיסטורי, שמשמעותו שהממשלה אל תגרש את השכנים שלנו לגורל לא ידוע"

צילום: ערוץ 10, עריכה: יוסי אלטר

פעילים חברתיים וחברי מועצה מדרום תל אביב הגיבו היום (שני) להחלטה לבטל את גירוש מבקשי המקלט מאפריקה ולמתווה שעליו הסכימו המדינה ונציבות הפליטים של האו"ם. שפי פז, ממובילות המאבק לגירושם של הזרים, הביעה את התנגדותה הנחרצת למהלך ואמרה כי "ההסכם הוא ביזיון למדינת ישראל ותוצאה ישירה של כישלון מוחלט של מדיניות הממשלה. ההצעה הזו הוגשה לראשי המאבק כעובדה מוגמרת והוצגה כ'ניצחון' תוך ציפייה שאנחנו ניתן לה את ההכשר המיוחל. תושבי דרום תל אביב ימשיכו את המאבק".

שולה קשת, פעילה ותושבת שכונת נווה שאנן שבדרום תל אביב, מיוזמות מטה המאבק 'דרום תל אביב נגד הגירוש', דווקא בירכה על ההסכם ואמרה כי מדובר ב"הסכם משמעותי והיסטורי, שמשמעותו כי הממשלה לא תגרש את השכנים שלנו בדרום תל אביב אל גורל לא ידוע". לדבריה, "שיקום דרום תל אביב הוא חלק מהמתווה, ועכשיו יש להשלים את המהלך ולדאוג לדרום תל אביב באמת: לתת אשרות שהייה וזכויות למבקשי המקלט, ולשקם את דרום תל אביב. היום בחג הפסח התבשרנו שהמטרות שלנו הוטמעו ברמה המדינית. נמשיך לפעול כך שהן ייושמו בשטח באופן הטוב ביותר".

עוד בנושא:
הסדר תקדימי: ישראל הגיעה להבנות עם האו"ם על הסדר מעמד מבקשי מקלט
ביקורת מימין על ביטול הגירוש: "ישראל תהפוך גן עדן למסתננים"
"ביזיון למדינת ישראל": תושבים בדרום תל אביב נגד ביטול הגירוש

שפי פז בהפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט, כיכר רבין, תל אביב, 24 במרץ 2018. ניב אהרונסון
"נמשיך במאבק". שפי פז בהפגנת תמיכה בגירוש/ניב אהרונסון

בישיבה במשרד ראש הממשלה עם מובילי המאבק לגירוש המסתננים נאמר כי המדינות השלישיות, אשר איתן הגיעו להסכם בנושא המסתננים נסוגו מההסכם, וכי הוסכם עם האו"ם כי מדינות מערביות יקלטו 16,250 מהנתינים הזרים, וכי ישראל תקלוט מספר דומה, לא כולל הילדים. לגבי 6,000 בני אדם נוספים לא התקבלה החלטה.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט, כיכר רבין, תל אביב, 24 במרץ 2018. ניב אהרונסון
"הסכם היסטורי". הפגנה נגד גירוש הפליטים, בסוף השבוע שעבר/ניב אהרונסון

חברת מועצת העיר תל אביב סוזי כהן אמרה כי "לא ייתכן שאחרי 15 שנים של סבל ומחנק על שכונות דרום תל אביב, ממשלת ישראל ובג"ץ ישאירו כאן את המסתננים. אנחנו לא מעוניינים בשום מנהלת שלא תזיז פה כלום ותפזר את המסתננים בשכונות חלשות. שיפזרו את המסתננים בקיבוצים שכל כך מתנגדים לגירוש. דרום תל אביב לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל. סבלנו מספיק".

הלפום סולטאן, מבקש מקלט מאריתריאה שארגן את ההפגנות מול שגרירות רואנדה, אמר כי "אנשים רוצים לחיות, לקבל מעמד, לא להיות בסכנה, לא משנה איפה - אם זה בישראל או לא. אני שמח על ההחלטה, אם אני צריך להחליט הייתי רוצה לקבל מעמד בישראל. אם בישראל קשה לקבל אותי, אז לתת לי מעמד במקום אחר זה גם פתרון".

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנת מבקשי מקלט נגד גירוש בהרצליה/יותם רונן

ארגוני זכויות האדם פרסמו תגובה משותפת לגבי המתווה, ומסרו כי "זה סמלי שבחג הפסח, חג החירות, אנו מתבשרים כי מדינת ישראל הורידה מסדר היום את תכנית הגירוש, ותאפשר למבקשי המקלט להגיע למקום מבטחים במדינות בטוחות. אנחנו נעקוב בדריכות אחר ההסכם שנחתם כדי לוודא שכל מבקשי המקלט יקבלו מעמד, זכויות וביטחון, הן בישראל והן במדינות האחרות".

"זה לא היה יכול לקרות ללא ההתגייסות החשובה והמרגשת של הציבור הישראלי, עשרות אלפי האנשים ונציבות האו"ם לפליטים, שהשמיעו את קולם בחודשים האחרונים נגד הגירוש ולמען פתרונות חכמים וצודקים, הן למבקשי המקלט והן לתושבי השכונות. רק בזכות המאבק המתמיד של כולנו הצלחנו לעצור את הגירוש", מסרו הארגונים. "ובכל זאת, בזמן שהעולם מתמודד עם משבר הפליטים הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, מן הראוי שמדינה כמו ישראל תיקח חלק במאמץ המשותף ותעניק מעמד לאנשים שהתדפקו על דלתה וביקשו הגנה. לא ייתכן שישראל תתנער מאחריותה ותשלח פליטים אל מחוץ לגבולותיה במקום מדיניות הגירה צודקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully