וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר תקדימי: ישראל הגיעה להבנות עם האו"ם על הסדר מעמד מבקשי מקלט

2.4.2018 / 15:30

על פי ההסכם שנחתם עם הנציבות לפליטים, כ-16 אלף מבקשי מקלט יעזבו למדינות מערביות, ואילו מעמדם של יתר האוכלוסיות המוגנות יוסדר והן יישארו בארץ. בשל אילוצים משפטיים וקשיים מדיניים מצד המדינות השלישיות - ייעצר הגירוש בכפייה

עריכת וידאו: ניר חן

הממשלה הגיעה להבנות משותפות עם נציבות האו"ם לפליטים באשר לסוגיית מבקשי המקלט בישראל - כך נמסר היום (שני) בהודעה משותפת למשרד הפנים ולמשרד ראש הממשלה. על פי ההבנות, נציבות האו"ם לפליטים תפעל ליציאת אוכלוסיות אלה למדינות מערביות, ואילו ישראל תסדיר את מעמד חלק מהאוכלוסיות שיישארו.

במסגרת ההבנות המשותפות תפעל נציבות האו"ם, באמצעות הסדרים עם מדינות מערביות שונות, ליציאה מישראל של לפחות 16,250 מהגרים, ואילו ישראל תסדיר את מעמדם של אוכלוסיות מוגנות שמרביתן ממילא היו נשארות בישראל.

הבנות אלו יאפשרו יציאת מספר גדול יותר של מהגרים מישראל מאשר במתווה הקודם, וכל זאת בחסות האו"ם והקהילה הבינלאומית. המתווה מחולק לשלושה שלבים ומתפרש על פני חמש שנים, שבסיומן תשתפר באופן משמעותי מציאות החיים בדרום תל אביב ובשכונות.

עוד בוואלה! NEWS:
שיצעדו למצרים: האחריות למצוקה בעזה לא עוצרת בישראל
תקף שוטרים במסור ופצע זוג קשישים: אישום נגד המתבצר מחיפה
המועמד המוביל לנשיאות מקסיקו: לא נהיה הפיניאדה של טראמפ

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנת מבקשי מקלט נגד גירוש בהרצליה/יותם רונן

ההסכם אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועולה בקנה אחד עם הדין הבינלאומי והפרקטיקה המקובלת. כמו כן, תוקם מנהלת מיוחדת שתעסוק בתכנית לשיקום דרום תל אביב. בראש המנהלת יעמוד ראש מטה הדיור במשרד האוצר לשעבר אביגדור יצחקי וישולבו בה גם נציגי עיריית תל אביב ונציגי השכונות. התקציב והמשאבים שנועדו ליישום ואכיפת המתווה הקודם יושקעו בפיתוח ושיקום דרום תל אביב.

בנוסף, במסגרת ההבנות סוכם על ריכוז מאמץ לעודד פריסה גיאוגרפית מאוזנת יותר של מבקשי המקלט שיישארו בישראל, תוך הכוונה תעסוקתית, הכשרה מקצועית והתאמת מקומות עבודה.

בהודעה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי נמסר כי לאור העובדה שישראל ונציבות האו"ם לפליטים פועלות בשיתוף פעולה, מתייתר הצורך להמשיך במדיניות הוצאה בכפייה למדינות שלישיות בתקופת יישום המתווה החדש. ראש הממשלה ושר הפנים פעלו לקיום המתווה הקודם, אך בשל אילוצים משפטיים וקשיים מדיניים מצד המדינות השלישיות היה צורך להגיע להבנות חדשות ומשופרות שיבטיחו המשך יציאת אלפי מהגרים מישראל ומתן טיפול מקיף לבעיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט, כיכר רבין, תל אביב, 24 במרץ 2018. ניב אהרונסון
הפגנה נגד גירוש מבקשי מקלט בתל אביב/ניב אהרונסון

בשנה האחרונה נערכו הפגנות רבות, רובן נגד גירוש מבקשי המקלט מישראל וכליאתם במתקני השהייה. כ-20 אלף איש הפגינו לפני כשבועיים נגד גירוש מבקשי המקלט בכיכר רבין שבתל אביב. המפגינים נשאו שלטים וקראו: "זכויות זה לכולם" ו"אין הבדל בין דם לדם, כי כולנו בני אדם". העצרת התקיימה בשיתוף פעולה של ארגוני הקהילה הסודאנית והקהילה האריתראית לבין ארגוני תנועת "עוצרים את הגירוש", תנועת "דרום תל אביב נגד הגירוש", ארגון הסיוע א.ס.ף ומוקד הפליטים וארגונים נוספים.

ראש הממשלה נתניהו בחודש ינואר בשולי הפורום הכלכלי העולמי עם נשיא רואנדה, פול קגאמה, ודן עמו בהסדר הגירוש המתגבש לפליטים ומסתננים מישראל לאפריקה, על רקע הביקורת בישראל ובעולם על ההסדר. בעניין גירוש הזרים, קגאמה הדגיש כי יקבל רק תהליך שעומד בדרישות הדין הבינלאומי, זאת בהמשך להסתייגויות שנשמעו בשבועות האחרונים מפי גורמים רשמיים ברואנדה בנוגע להסדר. לדברי גורמים שנכחו בפגישה, נתניהו הסכים עם קגאמה על המחויבות לדרישות המשפט הבינלאומי.

בסיעת מרצ בירכו על ההסכם ומסרו כי הממשלה "סוף סוף הפנימה את הצורך לקלוט פליטים. הציבור הישראלי נלחם על פתרון צודק והגון והיום הוא גם מנצח עם ביטולו של הגירוש". לעומת זאת, שפי פז, ממובילות המאבק לגירוש מבקשי המקלט, כינתה את ההסכם "ביזיון למדינת ישראל ותוצאה ישירה של כישלון מוחלט של מדיניות הממשלה". לדבריה, "ההצעה הזו הוגשה לראשי המאבק כעובדה מוגמרת והוצגה כ'ניצחון' תוך ציפייה שאנחנו ניתן לה את ההכשר המיוחל. תושבי דרום תל אביב ימשיכו את המאבק".

(עדכון ראשון: 14:27)

הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט, כיכר רבין, תל אביב, 24 במרץ 2018. ניב אהרונסון
הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט בכיכר רבין, לפני כשבועיים/ניב אהרונסון
500 משתתפים במחאה נגד גירוש מבקשי מקלט בתל אביב. אלעד הוכמן, מערכת וואלה! NEWS
צעדה נגד גירוש מבקשי המקלט בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אלעד הוכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully