וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד המוביל לנשיאות מקסיקו: לא נהיה הפיניאדה של טראמפ

2.4.2018 / 11:51

איש השמאל לופס אוברדור, שלפי חלק מהסקרים מוביל ב-18%, פתח את קמפיין הבחירות בסמוך לגבול עם ארה"ב ותקף את הנשיא, שמאיים לבנות חומה. "חומה או כוח לא פותרים בעיות חברתיות"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

המועמד המוביל במרוץ לנשיאות מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, פתח אתמול (ראשון) את קמפיין הבחירות שלו בסמוך לגבול עם ארצות הברית, כשהוא דורש את כבודם של אזרחי המדינה. זאת כמה שעות אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים פעם נוספת לבטל את הסכם הסחר החופשי עם מקסיקו ולהקים חומה בגבול.

בנאום לוחמני, אותת לופס אוברדור כי אם ינצח בבחירות ב-1 ביולי, ממשלו יהיה עדין פחות כלפי טראמפ, בהשוואה למדיניות של "המפלגה המהפכנית הממסדית" השלטת, שמפגרת בסקרים בשל כישלונה במאבק באלימות ובשחיתות. לפי סקר של רויטרס, אוברדור מוביל ב-18%.

"מקסיקו ואזרחיה לא יהיו פיניאדה של שום ממשלה זרה", הכריז בנאום שנשא בפני אלפי תומכים, ששרקו בוז וגידפו עם אזכורו של טראמפ. נשיא ארצות הברית אינו אהוד על מרבית מאזרחי המדינה. "חומה או כוח לא פותרים בעיות חברתיות", אמר לופס אוברדור, אחרי שטראמפ איים לבטל את NAFTA - שבו חברה גם קנדה - אם מקסיקו לא תסייע לעצור את זרם המהגרים הנעים צפונה.

המועמד המוביל בבחירות לנשיאות מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, בעצרת תמיכה ליד גבול ארה"ב, 1 באפריל 2018. רויטרס
התמודד על הנשיאות כבר ב-2006. לופס אוברדור, אתמול/רויטרס

באופן סמלי, פתח המועמד המוביל את הקמפיין שלו בסיודאד חוארז, הנקראת על שמו של בניטו חוארז. הוא היה נשיא המדינה במאה ה-,19 בעל שורשים ילידיים, שהתנגד מגלותו להתערבותה הקולוניאליסטית של צרפת בעיר הגובלת באל פאסו שבטקסס. הוא תקף את מדיניותו הכלכלית של הנשיא היוצא אנריקה פניה נייטו, שלדבריו היטיבה עם בודדים, והבטיח לחזק את השווקים המקומיים במקסיקו.

לופס אוברדור תקף את משכורת המינימום הזעומה במדינה - פחות מ-90 פזו ליום - ואת פערי השכר העצומים בין תעשיות הרכב במקסיקו ובארצות הברית. זאת בניגוד לטענות של טראמפ, שלפיהן מקסיקו היא זו שהרוויחה מ-NAFTA. בעוד הוא שב על תמיכתו בהסכם, הוא אמר כי השיחות על השינויים בו צריכות להיות מושעות עד לאחר הבחירות. הוא הוסיף כי כל הסכם חדש צריך לטפל בסוגיות המשכורות וההגירה.

"אני אוהב את זה שהוא אומר שלא נהיה המשרתים של טראמפ, אף אחד לא אמר זאת קודם", אמר אבלרדו אוצ'ואה, בן 32, שהשתתף בעצרת. "אנחנו עובדים כל כך קשה כאן כדי להרוויח כמו שצריך, אבל כשאתה חוצה את הגבול זה משהו אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בסיור בחומה עם מקסיקו, קליפורניה, 13 במרץ 2018. רויטרס
מאיים לפרוש מהסכם הסחר עם מקסיקו. טראמפ ליד דגם של החומה, בסן דייגו/רויטרס

במקביל, מועמד מפלגת השלטון, שר האוצר לשעבר חוזה אנטוניו מידה, שלפי הסקרים נמצא רק במקום השלישי, פתח בעצמו את קמפיין הבחירות שלו אתמול. "יש לי ניסיון בשירות המדינה ובהשגת תוצאות במשך יותר מ-20 שנים, ללא שערוריות. אני חי מהמשכורת שלי", אמר בפני קהל תומכיו, שהיה לבוש ברובו בלבן, בעיירה מרידה שבדרום-מזרח מקסיקו. ריקרדו אניה, שנמצא לפי הסקרים במקום השני, החל את קמפיין הבחירות שלו ביום שישי.

מבטיח לקצץ את משכורת הנשיא בחצי

לופס אוברדור, שהיה בעברו ראש עיריית מקסיקו סיטי הבירה, התמודד לראשונה בבחירות ב-2006. הוא הבטיח כי הוא יתייחס בכבוד לממשל טראמפ, אך ידרוש יחס זהה. המדיניות הלא שגרתית, והלא עקבית לעתים, הובילו להשוואות בינו לבין נשיא ארצות הברית.

מועמד השמאל פנה לבסיס תומכיו ותקף את הממשלה הנוכחית, כשהבטיח להשעות את הקמתו של נמל תעופה בעלות 13 מיליארד דולר. זהו מיזם מרכזי של המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, שלדברי לופז אוברדור נגוע בשחיתות.

הוא הבטיח "להתייעץ עם העם" על רפורמות ומתכנן להפוך את מגורי הנשיא למרכז תרבות, למכור את המטוס הנשיאותי ולקץ את משכורתו בחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully