וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב למבקריו: נביא מסתננים לקיבוצים; נשקם את דרום תל אביב

ראש הממשלה השיב למתקפה מצד פוליטיקאים בימין נגד ההסכם שנחתם עם האו"ם על הרחקת מבקשי מקלט מאפריקה משטחה של ישראל. לדבריו, הוא "שותף מלא לרצון להוציא מכאן את כל המסתננים"

מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה, עריכה: יוסי אלטר

עיקרי הסדר מבקשי המקלט:

- נציבות האו"ם לפליטים תפעל ליציאה של לפחות 16,250 מהגרים
- ישראל תסדיר את מעמדם של אוכלוסיות מוגנות שיישארו בשטחה
- המתווה ייושם על פני 5 שנים ב-3 שלבים, כדי לאפשר עזיבה בהיקפים גדולים
- המדינה תפעל לעודד "פריסה גיאוגרפית מאוזנת" של אוכלוסיית מבקשי המקלט
- תוקם מנהלת לשיקום דרום ת"א, על בסיס המשאבים שהוקצו למתקן חולות והמדינות השלישיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לביקורת שהופנתה כלפי ההסכם שחתמה ישראל עם האו"ם וביקש להעביר מסר מרגיע למי שתקפו אותו מימין. "אני שותף מלא לרצון להוציא מכאן את כל המסתננים, לכן הבאתי הסכם שמוציא את המסתננים למדינה שלישית", כתב בדברים שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "אבל לפעמים יש הפתעות: המדינה השלישית לא עמדה בלחצים, והיא נסוגה מן ההסכם. לכן הייתי צריך להביא הסכם חדש, טוב יותר".

בתוך כך הכחישו הערב איטליה וגרמניה כי הן שותפות להסכם, שנחתם בין ממשלת ישראל לבין נציבות הפליטים של האו"ם בנושא קליטת מבקשי המקלט. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי בדברים שנשא היום נתניהו במסיבת העיתונאים שבה הוצג ההסכם הוא ציין את שמותיהן של המדינות כדוגמה למדינות מערביות ולא התכוון שהן צד להסכם. לדברי הגורמים, "ראש הממשלה אמר כמו ואז את שמות המדינות. האו"ם הוא מי שמנהל את המו"מ מול המדינות המערביות".

הסדר חדש למבקשי המקלט | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"ביזיון למדינת ישראל": תושבים בדרום תל אביב נגד ביטול הגירוש
נתניהו: הכסף שיועד למתקן חולות ישמש לפיזור מבקשי המקלט
הסדר תקדימי: ישראל הגיעה להבנות עם האו"ם על הסדר מעמד מבקשי מקלט

ר' הממשלה ושר הפנים הציגו את התכנית להרחקת מבקשי המקלט. אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי

בסרטון שהעלה לפייסבוק הוסיף נתניהו כי ההסכם שהציג היום יחד עם שר הפנים אריה דרעי "מוציא כ-16 אלף איש לעומת ההסכם עם המדינה השלישית שהיה מוציא כ-14 אלף. אלה שישארו, ישארו כאן במעמד זמני לחמש השנים הקרובות". אולם, הוסיף, "מבחינתי גם זה לא סוף פסוק. אנחנו נוציא אותם מדרום תל אביב, נביא אותם למושבים, לקיבוצים, ליישובים החזקים, כדי שהנטל לא יפול על שכונות המצוקה. את הכסף שנחסוך, וזה הרבה, אנחנו נשקיע בשיקום דרום תל אביב".

בעקבות דבריו של ראש הממשלה, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן מתחו אף הם ביקורת חריפה. "זו אמירה אומללה שלא מתמודדת עם הבעיה", טענו. "מעבירים את הבעיה מדרום תל אביב למושבים ולקיבוצים. אין טעם באמירות מסוג זה. אנחנו מבינים את הצורך לפתור את בעיית המסתננים, לא כלאחר יד ולא על חשבונם של המושבים והקיבוצים הנאבקים בבעיות כלכליות קשות. אדוני ראש הממשלה, נגמרה תקופת סלאח".

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנה נגד גירוש מבקשי מקלט בחודש שעבר/יותם רונן

לצד הביקורת במערכת הפוליטית, פעילים חברתיים וחברי מועצה מדרום תל אביב הגיבו אף הם בעקבות ההסדר. שפי פז, ממובילות המאבק לגירושם של הזרים, הביעה את התנגדותה הנחרצת למהלך ואמרה כי "ההסכם הוא ביזיון למדינת ישראל ותוצאה ישירה של כישלון מוחלט של מדיניות הממשלה. ההצעה הזו הוגשה לראשי המאבק כעובדה מוגמרת והוצגה כ'ניצחון' תוך ציפייה שאנחנו ניתן לה את ההכשר המיוחל. תושבי דרום תל אביב ימשיכו את המאבק".

שולה קשת, פעילה ותושבת שכונת נווה שאנן שבדרום תל אביב, מיוזמות מטה המאבק 'דרום תל אביב נגד הגירוש', דווקא בירכה על ההסכם ואמרה כי מדובר ב"הסכם משמעותי והיסטורי, שמשמעותו כי הממשלה לא תגרש את השכנים שלנו בדרום תל אביב אל גורל לא ידוע". לדבריה, "שיקום דרום תל אביב הוא חלק מהמתווה, ועכשיו יש להשלים את המהלך ולדאוג לדרום תל אביב באמת: לתת אשרות שהייה וזכויות למבקשי המקלט, ולשקם את דרום תל אביב. היום בחג הפסח התבשרנו שהמטרות שלנו הוטמעו ברמה המדינית. נמשיך לפעול כך שהן ייושמו בשטח באופן הטוב ביותר".

שר הפנים, אריה דרעי במהלך הצגת המתווה החדש שהוחצג בנושא המהגרים, משרד ראש הממשלה, ירושלים. מערכת וואלה! NEWS
שר הפנים דרעי במהלך מסיבת העיתונאים/מערכת וואלה! NEWS

על פי הודעה משותפת שהוציאו שר הפנים דרעי ונתניהו מוקדם יותר, הושגו הבנות עם האו"ם על יציאתם של 16,250 אזרחי מדינות מאפריקה מישראל אל מדינות מערביות - בסיוע ובליווי של נציבות הפליטים.

"ראש המל"ל פעל בהנחייתי כדי להגיע להסכם ייחודי עם נציבות הפליטים של האו"ם, שמוציא 16 אלף החוצה למדינות כמו קנדה ואיטליה, מדינות מתקדמות", אמר נתניהו. "הנציבות תממן את זה. ההסכם אומר שעל כל אחד שיוצא - אחד נשאר, כך שיישארו 16,250. אנחנו נקים מנהלת מיוחדת, ניקח מאות מיליוני שקלים שנחסכו ממתקן חולות ומהכספים שיועדו למדינות שלישיות ולהשקיע בדרום תל אביב ובפיזור האוכלוסייה ברחבי הארץ".

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully