וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מזהירה: יש סימנים שצפון קוריאה מתכוננת לניסוי הגרעיני הבא

שר החוץ של יפן התבסס על צילומי לוויין שחשפו עבודות תשתית באתר הניסויים של קוריאה הצפונית. טענתו מגיעה ברקע פגישותיהם המתוכננות של קים עם מנהיגי דרום קוריאה וארה"ב וההפשרה שחלה ביחסים בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שר החוץ של יפן טארו קונו הזהיר היום (שבת) כי יש סימנים לכך שקוריאה הצפונית מתכוננת לניסוי גרעיני נוסף, זאת על אף הקלת המתח בינה לבין קוריאה הדרומית וחידוש היחסים בין המדינות. לדברי קונו, בפיונגיאנג "עובדים קשה כדי להתכונן לניסוי הגרעיני הבא".

בדבריו התבסס קונו על תמונת לוויין שסופקה על ידי ארצות הברית, שחשפה עבודות תשתית שמתבצעות באתר הניסויים במדינה המבודדת. הניסוי הגרעיני השישי והאחרון של קוריאה הצפונית נערך בחודש נובמבר 2017, אז שיגרה את הטיל הבליסטי הבין-יבשתי הגדול ביותר שלה.

בנוגע לאפשרות שראש ממשלת יפן שינזו אבה ייפגש עם מנהיג המדינה המבודדת קים ג'ונג און, אמר קונו כי "לחלוטין אין צורך למהר". הוא הוסיף כי קוריאה הצפונית עלולה לנצל מדינות שמציעות לשלוח את מנהיגיהן לשיחות בפיונגיאנג.

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם הטיל סנקציות על חברות שסייעו להבריח סחורות לצפון קוריאה
אחרי יותר מעשור: מנהיגי קוריאה ייפגשו בחודש הבא
טראמפ על ביקור קים בסין: "יש לו הזדמנות לעשות את מה שנכון"

שר החוץ של יפן טארו קונו ב-27 במרץ 2018. רויטרס
אין צורך למהר עם פגישה של קים עם ראש ממשלת יפן. קונו/רויטרס

לאחרונה חלה תפנית ביחסים בין קוריאה הצפונית לבין קוריאה הדרומית וארצות הברית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסכים להיפגש עם קים בחודש מאי הקרוב, לראשונה בתולדות שתי המדינות, הכרזה שהגיעה במהלך ביקור של משלחת מסיאול בפיונגיאנג. לפי ראש המשלחת, צ'אנג ווי-יונג, קים "מחויב לפירוז" חצי האי הקוריאני ולהשעיית הניסויים הגרעיניים ושיגורי הטילים.

בחודש שעבר פורסמו צילומי לוויין חדשים שחשפו כי קוריאה הצפונית חידשה את פעילותה באחד מהכורים הגרעיניים שלה במכון המחקר ביונגביון. על פי מומחים מערביים, הפעילות זוהתה במתקן הפלוטוניום שיכול להפוך לפעיל עוד השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully