וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ביקור קים בסין: "יש לו הזדמנות לעשות את מה שנכון"

28.3.2018 / 14:07

נשיא ארה"ב אמר כי עמיתו הסיני עדכן אותו על הפגישה שקיים עם מנהיג צפון קוריאה, והוסיף כי הוא ממתין לפגישה המתוכננת ביניהם. ואולם, הוא הדגיש: הסנקציות יישארו במקומן בשלב זה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית אמר היום (רביעי) כי נשיא סין שי ג'ינפינג עדכן אותו כי הפגישה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הייתה מוצלחת וכי קים ממתין לפגישה המתוכננת עם טראמפ. הנשיא, שעשוי לקיים פסגה היסטורית עם מנהיג המדינה המבודדת בחודש מאי, הדגיש כי הסנקציות שהוטלו על פיונגאנג יישארו במקומן.

"קיבלתי מסר בלילה האחרון משי ג'ינפינג מסין, על כך פגישתו עם קים ג'ונג און הייתה מוצלחת ושקים ממתין להיפגש עמי", כתב טראמפ בטוויטר. "בינתיים, לרוע המזל, יש לשמור בכל מחיר על הלחץ והסנקציות!". עוד כתב טראמפ כי "במשך שנים ותחת ממשלים רבים, כולם אמרו שהשלום ופירוז חצי האי הקוריאני חסרי סיכוי". לדבריו, "עתה, יש הזדמנות טובה שקים ג'ונג און יעשה את מה שנכון עבור עמו ועבור האנושות. ממתין למפגש בינינו!".

היה זה מסעו הראשון של קים מחוץ לארצו מאז עלה לשלטון ב-2011, ורק הלילה אישרו בבייג'ינג ובפיונגיאנג את פגישתו עם שי בתחילת השבוע. זאת אחרי הגעת משלחת רמת-דרג בנסיעת רכבת חשאית ביום ראשון האחרון.

נשיא סין שי ג'ינפינג ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בבייג'ינג, מרץ 2018. רויטרס
הכנה לקראת הפסגה עם טראמפ. קים ושי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully