וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה להסתכן?": תושבים בעוטף עזה חוששים להישאר בבית בערב החג

30.3.2018 / 14:16

לקראת צעדת הענק הצפויה מחר ואחרי אירוע החדירה סמוך לצאלים, תושבי העוטף חוששים לארח את משפחותיהם לליל הסדר. תושבת קיבוץ סופה: "אירוע החדירה היה יכול להיגמר באסון נורא, ביום שישי לא אהיה פה"

עריכה: יוסי אלטר

תושבים רבים בעוטף עזה הביעו השבוע חשש לערוך את ליל הסדר בבתיהם בשל המתיחות הביטחונית באזור. זאת, לאחר שביום שלישי חדרו שלושה פלסטינים מהרצועה לישראל כשבידיהם כלי נשק, ונעצרו רק ליד קיבוץ צאלים, כ-20 קילומטרים משם. גם צעדת הענק שמתוכננת בסמוך לגדר מחר, ערב החג, גורמת לתושבים לחשוש.

"ברור שזה מחדל", אמרה שרון קלדרון, תושבת קיבוץ סופה, על אירוע החדירה. "זה היה יכול להיגמר באסון נורא. שלושה גברים עם סכינים ורימונים. ואם הם היו נכנסים פנימה? אני מרגישה פחד וכעס, ואני מודאגת ממה שהולך להיות פה".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל בסרטונים לתושבי עזה לקראת הפגנת הענק: "חמאס מנצל אתכם"
תיעוד החדירה מעזה: הפלסטינים מסתובבים בחופשיות בכניסה לקיבוץ
פליטת הכדור בדובדבן: הלוחם חשוד שמחק מסרונים - ושיבש חקירה

גדרות חכמות שהוקמו בסמוך ל-12 מיישובי עוטף עזה כחלק מחיזוק היישובים בעקבות מבצע "צוק איתן". 6 באוקטובר 2015.. משרד הביטחון
"מרגישים פחד וכעס". גדר המערכת/משרד הביטחון

"ביום שישי לא אהיה פה", הוסיפה קלדרון. "בשנים האחרונות אני משתדלת לא להיות פה בגלל המצב הביטחוני. גם בשנים קודמות בחגים הגדולים השכנים בחרו להפריע בחג, אם זה בירי פצמ"רים או בירי אחר, מנהרות או חדירות, ועכשיו הצעדה הזאת".

לדבריה, "תושבי עזה עסוקים בלהראות לנו שהם לא מפחדים. היו להם מנהרות ולקחנו אותן, היו קסאמים ולקחנו אותם, אז עכשיו הם מנסים שיטות אחרות. אם היה פה רגוע הייתי עושה כאן את ליל הסדר ומארחת את כל המשפחה, אבל במצב הנוכחי אף אחד לא רוצה להגיע. אני לא חוששת מהצעדה עצמה אלא ממה שהיא עלולה להבעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תמונות מפעילות כוחות הביטחון בעוטף עזה ומעצר החשודים בכניסה לבסיס צאלים 27 במרץ 2018. שמואל הס/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מעצרו של אחד הפלסטינים, בשלישי/מערכת וואלה! NEWS, שמואל הס/TPS

תושבי האזור לא מבינים איך קרה ששלושת הפלסטינים הצליחו לעבור כמה יישובים ובסיסי צה"ל ולהגיע אל צאלים. "חלק מהתושבים נכנסו ללחץ מהסיפור הזה, אני והמשפחה שלי לא נהיה פה בליל הסדר. למה אני צריך את הסיכון הזה בערב החג?", תהה אחד מתושבי הקיבוצים הסמוכים לגדר.

תושבים אחרים, מנגד, מתכוונים להישאר בבתיהם בחג. "אנחנו סומכים על צבא ההגנה לישראל שימנע חדירות כאלה בצעדה המדוברת. נכון, אתמול הרגשנו קצת לא נעים אבל אנחנו נסתדר, לא צריך להגזים בסיפור הזה, את החג נעשה בבית", אמר יוסי, תושב האזור.

בצה"ל מבטיחים שגרה מלאה ביישובים, אבל אביטל בילדוסלה, מאמנת הכושר ב- JustFit כרמיה ותושבת ותיקה בעוטף, יודעת בדיוק מה עובר בגוף של התושבים בימים כאלה ולכן הוציאה כבר אמש הנחייה מיוחדת לנשים בעוטף, להתייצב בשבע בבוקר לפעילות מיוחדת לקראת צעדת השיבה - אימון פונקציונלי ובסופו שיעור יוגה.

(עדכון ראשון 22:22)

אימוני יוגה לקראת צעדת השיבה. JustFit כרמיה, מערכת וואלה!
אימוני יוגה לקראת צעדת השיבה/מערכת וואלה!, JustFit כרמיה
אימוני יוגה לקראת צעדת השיבה. JustFit כרמיה, מערכת וואלה!
ירגיע את התושבים?/מערכת וואלה!, JustFit כרמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully