וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד החדירה מעזה: הפלסטינים מסתובבים בחופשיות בכניסה לצאלים

27.3.2018 / 19:25

בתיעוד שפרסמה המועצה האזורית אשכול נראים שלושת הפלסטינים שחדרו מרצועת עזה כשהם הולכים בסמוך לשער קיבוץ צאלים, המרוחק כ-20 קילומטרים מהגבול. "במזל נמנע אסון ביישוב, יש לראות בכך נורה אדומה"

צילום: באדיבות דוברות אשכול, עריכה: יוסי אלטר

בתיעוד מיוחד ממצלמות אבטחה נראים שלושת הפלסטינים שחדרו היום (שלישי) לישראל מרצועת עזה כשהם מסתובבים בחופשיות ליד קיבוץ צאלים, המרוחק כ-20 קילומטרים מהגבול. התיעוד פורסם על ידי המועצה האזורית אשכול, שמסרה כי "מהסרטונים רואים בבירור שהמחבלים הסתובבו במשך דקות ארוכות בסמיכות לשער היישוב הפתוח לרווחה באין מפריע". עוד נמסר כי "במזל נמנע היום אסון ביישוב".

"הקיבוץ מרוחק אמנם 20 קילומטרים מהגבול, ואינו מוגדר בתוך 'עוטף עזה', אך זה לא הפריע למחבלים להגיע עד לפתחו", נמסר מהמעוצה. "הדבר מערער את תחושת הביטחון של התושבים, בפרט על רקע העובדה שהיישוב נעדר מכל מרכיבי הביטחון של יישובי העוטף במועצה". עוד נמסר כי "אנו מצפים מהמדינה לראות באירוע נורה אדומה, שלפיה המרחק השרירותי שנקבע לעוטף עזה אינו רלוונטי עוד, ויש לחזק את מרכיבי הביטחון גם ביישובים המרוחקים".

השלושה נעצרו הבוקר באזור צאלים כשעליהם כמה סכינים ורימונים. גורמי ביטחון העריכו כי השלושה הצליחו לחצות את הגבול מבלי שיגלו אותם בקו תפר בסמוך לנחל הבשור. עוד מעריכים הגורמים, כי החשודים נעו על ציר של 20 קילומטרים מנקודת החדירה ועד לצאלים במשך כחמש עד שש שעות.

עוד בוואלה! NEWS:
פליטת הכדור בדובדבן: הלוחם חשוד שמחק מסרונים - ושיבש חקירה
שתי חדירות ב-72 שעות: הנורות האדומות מהשבוע הקשה של אוגדת עזה
הנגיעה החשודה בגדר, וההליכה שעות בשטח ישראל: תחקיר מחדל החדירה

המחבלים שנתפסו ליד קיבוץ צאלים. דוברות אשכול, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS, דוברות אשכול

אל האזור הוקפצו כוחות רבים ובמקביל הוקמו מחסומים במרחב ויישובים סמוכים הונחו לא לצאת מהבתים עקב חשש לחדירת מחבלים. צה"ל תיגבר את האזור בכוחות באוויר ומהקרקע. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי האירוע נמצא עדיין בבדיקה. "אני לא מוכן לדבר כל עוד לא ראיתי תחקיר מבצעי. ביקשתי שעד יום חמישי בבוקר יונחו על שולחני ממצאי התחקיר המבצעי, ורק אחר כך אוכל להתייחס לכך", אמר.

השר גלעד ארדן התייחס לחדירת הפלסטינים ואמר כי "בימים אלו אנו מתמודדים עם איומים בכל החזיתות, ובמיוחד לקראת סוף השבוע בחזית הדרומית משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר יחד עם צה"ל וכל הגורמים נערכים לכל תרחיש. מי שינסה לאתגר אותנו, ימצא אותנו נחושים וערוכים להגיב בעוצמה", אמר בחניכת יחידת שיטור בבאר יעקב. "לא נאפשר הפרה של הריבונות שלנו, ולא נאפשר חצייה של גדר מרצועת עזה לכיוון מדינת ישראל".

הכוננות באוגדת עזה עלתה לאחרונה, לקראת צעדת "יום האדמה" לעבר גדר הגבול המתוכננת ליום שישי. בנוסף, ביום שבת חצו ארבעה פלסטינים את גבול רצועת עזה, תוך כדי שהם מנסים לחבל בכלי הנדסיים בהם משתמש צה"ל לפרויקט החומה התת-קרקעית נגד מנהרות. כוח צה"ל הוקפץ למקום והפלסטינים שבו לשטח הפלסטיני. החדירה תועדה בסרטון נוסף בכלי התקשורת הפלסטיניים.

(עדכון ראשון 17:55)

עוד באותו נושא

עם רימונים, 20 ק"מ מהגבול: 3 פלסטינים חדרו מעזה ונעצרו ליד צאלים

לכתבה המלאה
המחבלים שנתפסו ליד קיבוץ צאלים. דוברות אשכול, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS, דוברות אשכול
תמונות מפעילות כוחות הביטחון בעוטף עזה ומעצר החשודים בכניסה לבסיס צאלים 27 במרץ 2018. שמואל הס/TPS, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפלסטינים בעת מעצרו/מערכת וואלה! NEWS, שמואל הס/TPS

בסרטון החדירה מתברר הכשל החמור בשטח. הפלסטינים התקרבו לגדר המערכת מבלי מפריע, מרחק 100 מטר מערבית לגדר, מרחב שאסור לתנועת פלסטינים. לא ברור אם מדובר בתצפיתניות שלא הבחינו בזמן בהתקרבות לגדר או שהכוח שכלל טנק התעכב בהגעה. אין ספק כי עצם החדירה לישראל וחזרת הפלסטינים לשטח הפלסטיני מבלי שהחדירה תסוכל מצביע על כשל מבצעי חמור. בתגובה לאירוע חיל האוויר תקף מטרת חמאס במחנה אימונים ברפיח שבדרום הרצועה.

בגדי המחבלים שחדרו מעזה ונתפסו סמוך לבסיס צאלים. שי מכלוף
צאלים, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully