וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא רקטות מעזה: "כיפת ברזל" הופעלה בדרום בעקבות ירי קליעים

כיממה לאחר חדירת פלסטינים לשטח ישראל ותקיפת מטוסי חיל האוויר ברצועת עזה, נשמעו אזעקות רבות במועצות האזוריות הסמוכות וכן בערי הסביבה, אך דובר צה"ל הדגיש: לא נורה מטח רקטות לעבר ישראל. חמאס: הפיצוצים - המשך לתרגיל מאתמול

צילום: שי מכלוף

אזעקת "צבע אדום" הופעלה אמש (ראשון) בכמה יישובים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, חבל לכיש ובשדרות בעקבות ירי מקלעים חריג לעבר שטח ישראל - כך נמסר מדובר צה"ל. הסיבה להפעלת המערכת נובעת ככל הנראה מתמרון צבאי שעורך חמאס בשטח הרצועה. עוד נמסר כי לא זוהו שיגורי רקטות. בצה"ל בודקים את נסיבות הפעלת מערכת "כיפת ברזל".

בתגובה לירי תקף צה"ל באמצעות טנק שתי עמדות תצפית בצפון רצועת עזה. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה ורואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא לעבר שטח מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

בצה"ל קראו לתושבים באזור הנגב המערבי לשוב לשגרה, וכי האירוע שהתרחש יתוחקר. גם בעיריית אשקלון ביקשו להדגיש כי למרות הדיווחים השונים, לא בוצע ירי לעבר העיר. "העירייה נמצאת בקשר רציף עם פיקוד העורף, שמסר כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים ויש לשמור על מצב השגרה".


התחממות ברצועה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צלצול השכמה לצה"ל: חדירת הפלסטינים היא הסלמה של "המלחמה בגדר"
בתגובה לחדירה מעזה ולפגיעה בכלים ההנדסיים: צה"ל תקף ברפיח
מציאות קודרת בגבול עזה: מתחילת 2018 כל חודש פיגוע מטען

יירוט כיפת ברזל, אשקלון, 25 במרץ 2018. אביבה חן, מערכת וואלה! NEWS
עוטף עזה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אביבה חן

זמן קצר לאחר שנשמעו האזעקות פרסם משרד הפנים של חמאס הודעה בה שב על הצהרותיו בדבר התרגיל הצבאי שהוא מקיים. "ישראל משקרת, לא היה ירי רקטות מעזה", אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס. "האויב נושא באחריות לכל הסלמה ולא נעמוד מנגד במקרה של תוקפנות".

מוקדם יותר אתמול הודיע המשרד לתושבי הרצועה כי ביומיים הקרובים יישמעו קולות ירי ופיצוצים, ומאות חמושים משורות הזרוע הצבאית של הארגון נפרסו ברחבי הרצועה. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה דגם טנק מרכבה של צה"ל, ועליו מפגין עם דגל פלסטיני וכן חמושים עם רקטות נ"ט. עוד דווח על שיגורי רקטות לים במסגרת התרגיל.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יירוט כיפת ברזל, אשקלון, 25 במרץ 2018. מערכת וואלה! NEWS
עוטף עזה, אמש/מערכת וואלה! NEWS

בימים האחרונים המתיחות בגבול הרצועה הולכת וגוברת, זאת בעקבות ניסיונות חמאס להבעיר את השטח. שלשום הצליחו ארבעה פלסטינים לחצות את הגבול, תוך כדי שהם מנסים לחבל בכלי הנדסיים בהם משתמש צה"ל לפרויקט החומה התת-קרקעית נגד מנהרות. כמה שעות לאחר שכוח צה"ל הוקפץ למקום, גם חיל האוויר הגיב ותקף מטרות של חמאס באזור רפיח.

בחודשים האחרונים מנסים בחמאס להגביר את החיכוך בגדר המערכת, ובפיקוד הדרום אף כינו זאת כ"מלחמה על הגדר". הדבר בא גם לידי ביטוי בהפגנות של מאות פלסטינים בכמה מוקדים, כמעט מדי יום ובעיקר בסופי שבוע. בשלושת החודשים האחרונים הונחו והופעלו שלושה מטעני חבלה סמוך לגדר, בממוצע מטען מדי חודש. שני חיילי צה"ל נפצעו קשה בתקריות אלה ואיש אינו יודע כמה מטעני חבלה הונחו מתחת לאפו של הצבא בגבול עזה וטרם הופעלו.

פעילי חמאס מעזה עורכים תמרונים צבאיים לאורך הגדר 25 במרץ 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תמרון פעילי חמאס ברצועה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקר ביום חמישי באוגדת עזה, כדי לעקוב אחר פעילות הכוחות וההיערכות להפגנות המתוכננות בסוף השבוע ובתקופה הקרובה. אוגדת עזה בפיקודו של תת-אלוף יהודה פוקס תוגברה בכוחות על רקע הפעילות לבניית החומה התת-קרקעית. תגבור הכוחות בשטח ואמצעי האיסוף נועדו למנוע אירוע חמור שכזה, שמצטרף להנחות המטענים בחודשים האחרונים על גדר המערכת.


(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully