וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לחדירה מעזה ולפגיעה בכלים ההנדסיים: צה"ל תקף ברפיח

מטוסי קרב הפציצו בסיס אימונים של חמאס בדרום הרצועה, לאחר שארבעה פלסטינים תועדו חוצים לשטח ישראל ומנסים לפגוע בעבודת המכשול התת-קרקעי. צה"ל הזהיר: "רואים בחומרה כל הפרה של הריבונות"

צילום: כלי תקשורת ערביים

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מחנה אימונים של חמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה. תקיפת צה"ל הגיעה בתגובה לחדירתם אמש של ארבעה פלסטינים לשטח ישראל, וניסיונם לפגוע בכלים הנדסיים שמשמשים לבניית המכשול התת-קרקעי. צה"ל מסר כי הוא "רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון, וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע".

בצה"ל הוסיפו כי בתקרית אמש, שבה זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, היא אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר. "חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה. צה"ל מזהיר מפני אירועים בהם אזרחים נקראים ל'הפגנות' שמשמשות כיסוי לפגיעה בתשתיות ביטחוניות ולניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל. נמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון מסוג זה", נמסר בנוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
כ-20 אלף הפגינו בתל אביב נגד גירוש הזרים: "זכויות זה לכולם"
ברקע המתיחות בגדה, בצה"ל מחפשים אחר נקודת האיזון למאבק בהסתה
נוהגים עם הטלפון על הברכיים? המצלמות החדשות של המשטרה יתעדו

בתגובה לירי: צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה. רויטרס
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה/רויטרס

בכלי תקשורת פלסטיניים שודר אמש תיעוד של החדירה, שבעקבותיה הוקפץ למקום כוח צה"ל, שכלל גם טנק - ושל הארבעה שבים לשטח הרצועה. בסרטון ששודר ברשת "אל-ג'זירה" התברר הכשל החמור בשטח.

הפלסטינים התקרבו לגדר המערכת מבלי מפריע, כמאה מטרים ממערב לגדר - מרחב שאסור לתנועת פלסטינים. לא ברור אם תצפיתניות בגזרה לא הבחינו בזמן בהתקרבות לגדר או שהכוח שהוקפץ לנקודה התעכב בהגעה. אין ספק כי עצם החדירה לישראל וחזרתם של הארבעה לשטח הפלסטיני מבלי שזו תסוכל היא כשל מבצעי חמור.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקר ביום חמישי באוגדת עזה, כדי לעקוב אחר פעילות הכוחות וההיערכות להפגנות המתוכננות בסוף השבוע ובתקופה הקרובה. אוגדת עזה בפיקודו של תת-אלוף יהודה פוקס תוגברה בכוחות על רקע הפעילות לבניית החומה התת-קרקעית. תגבור הכוחות בשטח ואמצעי האיסוף נועדו למנוע אירוע חמור שכזה, שמצטרף להנחות המטענים בחודשים האחרונים על גדר המערכת.

עוד באותו נושא

תיעוד: חצו מרצועת עזה - וניסו לחבל בפרויקט החומה התת-קרקעית

לכתבה המלאה
ארבעה פלסטינים שחדרו לישראל וניסו לחבל בעבודות נגד המנהרות. 24 במרץ 2018. צילום מסך
תיעוד הפלסטינים בגבול, אתמול/צילום מסך

גם בחודש שעבר חדרו ארבעה פלסטינים לשטח ישראל בדרום הרצועה, ונתפסו. החשודים שנעצרו הועברו לתחקור כוחות הביטחון. על אחד מהם נתפסו שני סכינים ורימון. מנתונים שנמסרו לוועדת החוץ והביטחון ואומתו על ידי דובר צה"ל לשאלת וואלה! NEWS עולה כי בשנת 2016 חצו את גדר המערכת בגבול רצועת עזה 65 פלסטינים. בשנת 2017 נרשמה ירידה קלה, כש-60 פלסטינים חצו את הגבול. עשרה מתוכם היו בעלי כוונה ואמצעי לבצע פיגוע.

לפי הערכות שנמסרו בחודש שעבר, הפרויקט לבניית החומה התת-קרקעית יסתיים בעוד שנתיים לכל הפחות. עד אז ימשיכו כוחות אוגדת עזה להתמודד עם ניסיונות חדירה לשטח ישראל, שחלקם כולל פלסטינים חמושים שמוגדרים מחבלים. מקור נוסף בפיקוד דרום אמר כי "היינו מעדיפים שלא תהיה חצייה של גדר המערכת. זה כאב ראש גדול. מתייחסים לכל חדירה כזו כאל מחבלים. המטרה היא לסגור את האירוע על הגדר כמה שיותר מהר".

מנופים בונים את המכשול בגבול עזה. ראובן קסטרו
העבודות להקמת המכשול התת-קרקעי/ראובן קסטרו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully