וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חצו מרצועת עזה - וניסו לחבל בפרויקט החומה התת-קרקעית

מגבול הרצועה חדרו לשטח ישראל ארבעה פלסטינים, שניסו לחבל בכלי ההנדסה שבהם משתמש צה"ל לפרויקט החומה נגד המנהרות. כוח צה"ל הוקפץ למקום, והפלסטינים שבו לשטח הפלסטיני. בתגובה לאירוע חיל האוויר תקף מטרת חמאס במחנה אימונים ברפיח

צילום: כלי תקשורת ערביים

ארבעה פלסטינים חצו אתמול (שבת) את גבול רצועת עזה, תוך כדי שהם מנסים לחבל בכלי הנדסיים בהם משתמש צה"ל לפרויקט החומה התת-קרקעית נגד מנהרות. כוח צה"ל הוקפץ למקום והפלסטינים שבו לשטח הפלסטיני. החדירה תועדה בסרטון בכלי התקשורת הפלסטיניים.

בסרטון מתברר הכשל החמור בשטח. הפלסטינים התקרבו לגדר המערכת מבלי מפריע, מרחק 100 מטר מערבית לגדר, מרחב שאסור לתנועת פלסטינים. לא ברור אם מדובר בתצפיתניות שלא הבחינו בזמן בהתקרבות לגדר או שהכוח שכלל טנק התעכב בהגעה. אין ספק כי עצם החדירה לישראל וחזרת הפלסטינים לשטח הפלסטיני מבלי שהחדירה תסוכל מצביע על כשל מבצעי חמור. בתגובה לאירוע חיל האוויר תקף מטרת חמאס במחנה אימונים ברפיח שבדרום הרצועה.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקר ביום רביעי באוגדת עזה, כדי לעקוב אחר פעילות הכוחות וההיערכות להפגנות המתוכננות בסוף השבוע. אוגדת עזה בפיקודו של תת-אלוף יהודה פוקס תוגברה בכוחות על רקע הפעילות לבניית החומה התת קרקעית. תגבור הכוחות בשטח ואמצעי האיסוף נועדו למנוע אירוע חמור שכזה, שמצטרף להנחות המטענים בחודשים האחרונים על גדר המערכת.

עוד בוואלה! NEWS
מטען התפוצץ בגבול רצועת עזה; צה"ל השמיד עמדת תצפית של חמאס
פלסטיני נהרג מירי צה"ל לעבר סירת דייגים לחופי רצועת עזה
מטענים הופעלו סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה; צה"ל הגיב בירי טנק

ארבעה פלסטינים שחדרו לישראל וניסו לחבל בעבודות נגד המנהרות. 24 במרץ 2018. צילום מסך
תיעוד הפלסטינים בגבול/צילום מסך

גם בחודש שעבר חדרו ארבעה לשטח ישראל בדרום הרצועה, ונתפסו. החשודים שנעצרו הועברו לתחקור כוחות הביטחון. על אחד מהם נתפסו שני סכינים ורימון. מנתונים שנמסרו לוועדת החוץ והביטחון ואומתו על ידי דובר צה"ל לפי פניית וואלה! NEWS עולה כי בשנת 2016 חצו את גדר המערכת בגבול רצועת עזה לשטח ישראל 65 פלסטינים. בשנת 2017 נרשמה ירידה קלה, כש-60 פלסטינים חצו את הגבול. עשרה מתוכם היו בעלי כוונה ואמצעי לבצע פיגוע.

לפי הערכות שנמסרו בחודש שעבר, הפרויקט לבניית החומה התת קרקעית יסתיים בעוד שנתיים לכל הפחות. עד אז ימשיכו כוחות אוגדת עזה להתמודד עם ניסיונות חדירה לשטח ישראל, שחלקם כולל פלסטינים חמושים שמוגדרים מחבלים. מקור נוסף בפיקוד דרום אמר כי "היינו מעדיפים שלא תהיה חציה של גדר המערכת. זה כאב ראש גדול. מתייחסים לכל חדירה כזו כאל מחבלים. המטרה היא לסגור את האירוע על הגדר כמה שיותר מהר".

עוד באותו נושא

באופן חריג: ארבעה פלסטינים חדרו מגבול הרצועה לישראל - ונתפסו

לכתבה המלאה
ND משרד הביטחון וצה"ל הרחיבו את היקף העבודות לבניית הקיר הסלארי בגבול עם עזה. שי מכלוף
העבודות בגבול עזה/שי מכלוף

"לפי ההיסטוריה בגזרה כבר היו לנו בשנים האחרונות מקרים של חדירה לעומק השטח ולפחות במקרה אחד פיגוע. אם לא מנעת באמצעות ירי הרתעתי את החדירה, והפלסטינים נכנסים לשטח הישראלי באזור מיוער קשה לאתר אותם. כבר היו מקרים לאחרונה שללא עזרה של התצפיות או מזל"ט רוכב שמיים לא הצלחנו לאתר את החודרים. זה עניין של זמן עד שחודר פלסטיני יבצע פיגוע כמו בעבר", אמר המקור.

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully