וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה אלשיך: עדי המדינה בחקירות נתניהו סיפקו את הסחורה

מפכ"ל המשטרה התייחס לפרשת הצוללות בראיון ל"מקור ראשון", והבטיח שיוגשו כתבי אישום נגד כל החשודים בתיק 3000. לדבריו, אין בסיס לדיווחים לפיהם עד המדינה, מיקי גנור, אכזב את חוקריו. "הוא נתן את כל מה שהתחייב לתת ועוד", אמר והדגיש: "ראש הממשלה לא חשוד בתיק"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

(אלשיך מתייחס לפרשת הצוללות בדיון בכנסת, בחודש שעבר)

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הכחיש היום (חמישי) בריאיון לעיתון "מקור ראשון" שהתפרסם באתר הבוקר כי עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור אכזב את חוקרי המשטרה. לדבריו, גנור "סיפק סחורה, ואפילו בצורה טובה מאוד".

הוא הוסיף כי נגד כל המעורבים בתיק 3000 יוגשו כתבי אישום וכי לדעתו גנור, שהיה נציגו בישראל של תאגיד הספנות "טיסנקרופ" שבלב הפרשה, "נתן את כל מה שהתחייב לתת ועוד". אלשיך הוסיף כי "לא תמיד הבן אדם עצמו יודע מה הוא מסוגל לתת" והדגיש כי "בכל מקרה, ראש הממשלה לא חשוד בתיק הזה".

עוד על פרשת הצוללות בוואלה! NEWS
מסתמן: נתניהו יזומן להעיד בפרשת הצוללות
בפעם השלישית תוך שבוע: שמרון ומולכו נחקרים כחלק מפרשת הצוללות
פרשת הצוללות: שמרון והמקורב לרה"מ נחקרו - ועומתו עם גנור

המפכ"ל, רוני אלשיך, בועדת הפנים, כנסת, ירושלים, 20  בפרבואר 2018. רוני כנפו
שבע רצון מעדות עדי המדינה בפרשה. אלשיך/רוני כנפו

לפני כשבועיים הודיע יו"ר קרן היסוד מודי זנדברג כי יפרוש מתפקידו, בעקבות חקירת פרשת הצוללות שבה נקשר שמו. גנור העיד כי העביר לידי זנדברג תשלום של מאה אלף שקלים לקידום ענייניו במסדרונות השלטון, כחלק מהמגעים לקידום עסקת הצוללות.

זנדברג היה בעבר נציגה בישראל של חברה דרום קוריאנית לייצור ספינות ונחשד בקבלת שוחד, בתיווך לשוחד ובמרמה והפרת אמונים בשל מעורבתו במגעים עם החברה לרכישת ספינות טילים עבור חיל הים. זנדברג, כמו נחקרים אחרים בפרשה, נחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שבשנת 2006 הצטרף עם סיעה עצמאית שהקים אל תוך מפלגת הליכוד. ב-2009 עלה שמו כמועמד אפשרי לתפקיד מזכיר הממשלה, אך הדבר לא יצא לפועל לבסוף.

ND פרשת הצוללות, מיקי גנור מבקש להיות עד מדינה. מערכת וואלה! NEWS
"לא תמיד הבן אדם עצמו יודע מה הוא מסוגל לתת". מיקי גנור/מערכת וואלה! NEWS

גנור גויס כעד מדינה בבחודש יולי האחרון. לפני כחודשיים פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי בעדותו טען כי עו"ד דוד שמרון, בן דודו של נתניהו, הבטיח לנצל את קשריו המשפחתיים כדי לקדם את העסקה לרכישת צוללות עבור חיל הים מתאגיד "טיסנקרופ".

בפרסום בחודש ינואר נכתב בעיתון כי גנור העיד ששכר את שירותיו של שמרון, בגלל קשריו בהנהגת המדינה. עוד פורסם כי גנור נהג להשתמש בשמות קוד כדי לשמור על חשאיות ולהסתיר את זהות המעורבים - כך כונה נתניהו "החבר", ועו"ד יצחק מולכו, שותפו של שמרון וגיסו - ששימש אף הוא כשליחו של נתניהו - כונה "הגיס".

(עדכון ראשון: 13:37)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully