וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: שמרון והמקורב לרה"מ נחקרו - ועומתו עם גנור

6.11.2017 / 22:24

פרקליטו ובן דודו של רה"מ ועוזרו הבכיר נחקרים בלהב 433, לאחר שאתמול נחקרו 15 שעות בתיק 3000. נגד המקורב לנתניהו מתגבש חשד בעבירות מרמה והפרת אמונים. עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, הגיע לעימות עם השניים - ותועד מחוץ לחדר החקירות

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

דוד שמרון, בן דודו ועורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן עורך דין נוסף המקורב מאוד לנתניהו, נחקרים היום (שני) בלהב 433 במסגרת פרשת הצוללות. אתמול הם נחקרו במשך 15 שעות, כחלק מהתפתחות בתיק 3000, שבמסגרתו עלה חשד לשוחד בעסקת מכירת כלי השיט מגרמניה לישראל.

במשטרה מעריכים כי ניתן יהיה לגבש חשד להפרת אמונים ומרמה נגד מקורבו ועוזרו הבכיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אף שהוא לא עובד מדינה. שמו עדיין אסור בפרסום.
"הוא עסק בנושאים מדינתיים, ובשל אופי העיסוק הזה, חלים עליו החובות של נושא משרה ציבורית ממשלתית, גם אם הוא לא קיבל תשלום מקופת המדינה", אמר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק.

לקריאה נוספת בנושא
פרשת הצוללות: מתגבש חשד להפרת אמונים נגד מקורבו של נתניהו שנחקר
בתום 15 שעות: הסתיימה חקירתם של שמרון ושל המקורב לנתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הערב הגיע ללהב 433 עד המדינה בפרשה מיקי גנור, להתעמת עם שני הנחקרים. בעימות הוא אמור להטיח בפני שמרון מידע על סכומי הכסף שקיבל בתמורה לקידום חוזים מול חברת תיסנקרופ הגרמנית. במהלך העימות יצא גנור להפסקה, בה אכל ארוחת ערב עם חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית. בתיעוד הוא נראה מחוץ לחדר החקירות עם מגש הפיצה אותו אכל עם החוקרים.

לדברי אותו גורם, "אי אפשר להתעלם מכך שתחום העיסוק של המקורב היה בתחום הביטחוני והאסטרטגי של מדינת ישראל ולכן רמת המחויבות שלו כלפי המדינה היא גבוהה מאוד. לכן, חלים עליו כל הכללים והחובות שחלים על נושא משרה ציבורית ממשלתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ND דוד שמרון נחקר בפרשת 3000. מערכת וואלה! NEWS
עו"ד שמרון. נחקר פעם נוספת/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, התייחס לחקירה בפתח ישיבת סיעתו. לדבריו, "זו עליית מדרגה. כל הכוורת הכי קרובה של נתניהו, נגועה בפרשה הזו. העדתי בפרשה. אני יודע מה שעוד לא פורסם. אין תסריט, אין מצב, שנתניהו לא יוזמן לחקירה בפרשת הצוללות. הוא מקודקודי הפרשה. זה לא חמגשיות. זה לא בקבוקים. זה בטחון המדינה. זה קודש הקודשים".

עורכי הדין המייצגים חלק מהחשודים בפרשת הצוללות מחו על התנהלות החוקרים אמש, ולטענתם יש אפליה בין החשודים. לטענת אחת מעורכות הדין, עורך הדין שמרון ומקורבו של ראש הממשלה זכו להקלות משמעותיות מצד החוקרים, ולמרות שהחשדות נגד השניים חמורות, נמנעו מלהביא אותם לבית המשפט להארכת מעצר. כמו כן, עלתה ביקורת על ההחלטה להוציאם בניידות עם חלונות כהים כדי למנוע את צילומם.

עו"ד מיקי גנור בלהב 433 6 בנובמבר 2017. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
גנור מחוץ לחדר החקירות בלהב 433/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן

גורם בליכוד התייחס לחקירה ואמר כי "למרות הניסיונות לייצר אווירת לינץ' של משפט תקשורתי שתוצאותיו סומנו מראש, היועץ המשפטי והפרקליטות חוזרים ומבהירים שראש הממשלה אינו חשוד בשום צורה בפרשת הצוללות. זה היה נכון, זה נכון עכשיו, וזה יהיה נכון תמיד".

השתתף בהכנת הכתבה: יקי אדמקר

(עדכון ראשון: 12:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully