וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ברקע פרשת הצוללות, מודי זנדברג עוזב את תפקידו

9.3.2018 / 9:56

השר לשעבר, שנחשב מקורב לראש הממשלה, מסיים את תפקידו כיו"ר קרן היסוד. "הקשיים מחקירתי לא מאפשרים לי למלא את תפקידי", כתב במכתב להנהלת הארגון. עד המדינה מיקי גנור העיד במסגרת הפרשה כי העביר כספים לזנדברג

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: דיון בהארכת מעצרו של השר לשעבר מודי זנדברג, ספטמבר 2017)

על רקע חקירת פרשת הצוללות, השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג מסיים את תפקידו כיושב ראש ארגון קרן היסוד. זנדברג, שנחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, נחקר במשטרה בתיק 3000 בספטמבר האחרון, והוא משמש כיושב ראש קרן היסוד מאז 2010. במכתב ששיגר לחברים בהנהלת קרן היסוד והגיע לידי וואלה! NEWS הוא בישר להם על החלטתו. "אין זה סוד שהחודשים האחרונים אינם קלים עבורי, אך אני מאמין ומשוכנע שהחקירה בענייני תסתיים בחפותי המלאה. למרות זאת, הקשיים הקיימים מעצם קיומה אינם מאפשרים לי למלא את תפקידי באופן האופטימלי. לכן החלטתי לשים את טובתה של קרן היסוד שבראשה אני גאה לעמוד בפני טובתי ולסיים את תפקידי".

זנדברג, עורך דין במקצועו, היה אחד מילדי הפלא של הפוליטיקה הישראלית, ואחד הח"כים הצעירים בתולדותיה. הוא החל את דרכו הפוליטית בצומת של רפאל איתן, ושימש כיועץ משפטי ומזכ"ל המפלגה עד שנבחר לחבר בכנסת בשנת 1992 בגיל 30 בלבד. ב-14 שנותיו בפוליטיקה, זנדברג גילה הצטיינות בזיהוי חיבורים ופילוגים ובמקסום רווחיו הפוליטיים כתוצאה מהם. זנדברג נחשב זה שנים לאחד ממקורביו הנאמנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, והוא נכלל כמועמד כמעט בכל בורסת שמות לתפקיד יוקרתי מאז שנתניהו חזר ללשכת ראש הממשלה ב-2009. זנדברג, בחר בסופו של דבר להיות יו"ר קרן היסוד, תפקיד שאותו הוא ממלא כבר קרוב לשבע שנים.

עוד באותו נושא

האיש שנתניהו הציע לו כמעט כל תפקיד – והסתבך בפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
השר לשעבר זנדברג ויועצו של שטייניץ רמי טייב חשודים בשוחד; מעצרם הוארך ביומיים. מערכת וואלה! NEWS
זנדברג בדיון בהארכת מעצרו, ספטמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS

קרן היסוד היא הארגון המרכזי לגיוס תרומות בישראל, החולש על עשרות סניפי מגביות ברחבי העולם ומעורב במימון פרויקטים חברתיים ורווחה בישראל ובתפוצות. כיו"ר קרן היסוד זנדברג הרחיב מאוד את שיתוף הפעולה עם משרד ראש הממשלה בפרויקטים בעלי חשיבות לאומית ולקחה על עצמה לגייס כספי תורמים יהודים לתוכניות שונות - בהן גם כאלה שנחשבים לציפור נפשו של נתניהו ורעייתו. במסגרת חקירת תיק הצוללות, עד המדינה, מיקי גנור, העיד כי העביר לזנדרבג תשלום של 100 אלף שקלים לקידום ענייניו במסדרונות השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully