וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אחרי חשיפת הפצצת הכור: לאולמרט היו חסרים בהירות וקור רוח

22.3.2018 / 13:15

שר הביטחון לשעבר העלה לרשת סרטון שבו ביקש להבהיר כי ב-2007 לא דרש לחכות "שהכור יהיה חם" כדי לתקוף וכי אם הזמן מאפשר זאת יש להיערך לכלל התרחישים. לדבריו הוא "גאה במבצע אבל הרבה פחות בוויכוח שהתעורר בימים האחרונים"

צילום: מתוך הטוויטר של אהוד ברק

שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק השיב היום (חמישי) לביקורת שהופנתה כלפיו אתמול בעקבות חשיפת המבצע להפצצת הכור הגרעיני בסוריה בשנת 2007 ופרסומים בכמה כלי תקשורת על אודות התנצחויות בין המעורבים בהכנתו. בתחקיר "המקור" בחדשות עשר ובעיתון הארץ הועלו טענות כי ברק הציע לתקוף את הכור "כשהוא חם", כלומר לאחר שכבר עבר להיות פעיל. בסרטון שהעלה היום לחשבון הטוויטר שלו ביקש ברק להבהיר את הדברים שיוחסו לו.

ברק כינה את התקיפה "הישג מודיעיני ומבצעי שיש בו חלק וקרדיט לכולם - מהטייסים המבצעים ועד ראש הממשלה" וביקש להציג "הערת סיכום" על המבצע החיוני לדבריו, "לאחר הפרסום על תקיפת הכור, וגל ההתכתשויות המיותר שבעקבותיו". בפתח הסרטון הצהיר ברק כי הוא "גאה במבצע שהובלנו יחד לפני 11 שנים לביצור ביטחון המדינה, אבל הרבה פחות בוויכוח שהתעורר בימים האחרונים"; וביקש להציג בסרטון "עובדות".

התקיפה בסוריה נחשפת | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
רדיפת הכבוד סביב הפצצת הכור בסוריה עלולה לפגוע במודיעין הישראלי
מפקד הטייסת לפני תקיפת הכור בסוריה: "תשנה את המזרח התיכון"
"יש פגיעה, אלפא": כך השמיד חיל האוויר את הכור בסוריה ב-2007

אהוד ברק, 20 במרץ 2018. ניב אהרונסון
ביקש לדבר על עובדות. ברק/ניב אהרונסון

"לא אמרתי בקבינט או בשום מקום אחר שיש לתקוף את הכור כשהוא חם", ביקש ברק להדגיש. "זו עוד מניפולציה שקרית. טענתי שזה לא רלוונטי לדיון, כי המודיעין ידע לפני שהכור חם ונוכל לפעול. הוספתי שאילו גילינו את הכור כשהוא כבר חם לא היה צריך לסגור את הפרויקט הציוני אלא למצוא את הדרך לפגוע בכור אז. כל אחד מוזמן לחשוב אם זו לא עמדה הגיונית".

ברק הוסיף כי התעקש "על דבר אחד ורק עליו", וכי: "כל עוד לפי המודיעין יש לנו עוד מספר שבועות, חיוני לוודא שיש לנו ביד תכניות שגם הורסות בוודאות את הכור וגם מונעות הידרדרות למלחמה - ומכשהגענו לכך זה הרגע לפעול. ובמבחן התוצאה זה בדיוק מה שקרה".

לטענתו, "תוצאת הלוואי הייתה שצה"ל והעורף מוכנים טוב יותר למצב שבו בכל זאת, חלילה, הייתה פורצת מלחמה. סוף מעשה במחשבה תחילה". בסיכום הסרטון אמר ברק כי "בהירות וקור רוח, זה בדיוק מה שהיה חסר באותה ממשלה שנה קודם - עם אותו ראש ממשלה ואותם שרים שנסחפו בהתלהבות במלחמת לבנון השנייה. וראינו שם מה קורה כשאין בחדר אף אחד שמתעקש קודם לחשוב ואחר כך לבצע, ולא להפך".

עוד באותו נושא

ברק: התעקשתי על תכנית תקיפה שלא תוביל למלחמה

לכתבה המלאה
איזור הכור לפני התקיפה לאייטם תקיפת כור. דובר צה"ל
אזור הכור לפני התקיפה, ב-2007/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully