וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הטייסת לפני תקיפת הכור בסוריה: "תשנה את המזרח התיכון"

21.3.2018 / 5:00

בשעות שקדמו למבצע הדרמטי, שלח מפקד טייסת ה-F16, שהשתתפה בהשמדת הכור, מכתב לטייסים ובו דרבן אותם לרגל השעה. "נדרשים מאתנו שני דברים - להשמיד את המטרה ולחזור בשלום. עלינו להיות מוכנים למלחמה"

עריכה: יאיר דניאל

בלילה שבין ה-5 ל-6 בספטמבר 2007 המריאו שמונה מטוסי קרב מבסיסי חיל האוויר בחצרים וברמון, בדרכם להשמדת הכור הגרעיני של סוריה. הבוקר (רביעי) הותרו לפרסום המכתבים ששלחו ראש הממשלה, שר הביטחון, מפקד חיל האוויר ומפקד אחת הטייסות לפני מבצע "מחוץ לקופסה",

"היום, בשונה מבדרך כלל, אפשר ונכון להגיד שגורל המדינה נמצא בידינו", כתב מפקד טייסת 119, ששלחה שני מטוסים למבצע. "אין ספק שהצלחת המשימה תשנה את פני המזרח התיכון".

הוא הדגיש כי "אנחנו נדרשים להיות מוכנים לכל הפתעה שתבוא" והוסיף: "בסופו של דבר נדרשים מכל אחד מאתנו שני דברים - להשמיד את המטרה ולחזור הביתה בשלום. אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך שמרגע נחיתה, מדינת ישראל נמצאת בפני התקפה ולתקיפה הזו יהיה המשך ישיר ואינטנסיבי".

מפקד הטייסת סיכם: "אני רגוע היום. אני יודע שאני יכול לסמוך על החבורה שיושבת כאן. עברנו יחד תהליך הכנה ארוך, מדוקדק ומפורט ואנחנו מוכנים".

הטייס שהשתתף בתקיפה של הכור בסוריה. ראובן קסטרו
"אנחנו מוכנים". מפקד טייסת 119/ראובן קסטרו

מפקד החיל בזמן המבצע, אלוף אליעזר שקדי, אמר לטייסים כי זאת משימה "בעלת חשיבות עליונה למדינת ישראל ולעם היהודי". במכתב ששלח, כתב כי "המשימה היא השמדת המטרה וניתוק מגע ללא הפלת מטוסים, וביצוע בחתימה נמוכה ככל האפשר".

הוא הסביר כי המטרה היא להשאיר את המבצע מתחת לרדאר, כדי למנוע הסלמה אפשרית. "הכוונה היא שהפעולה לא תקשור, לפחות לא בשלב הראשון, למדינת ישראל, ובכך לצמצם את הפוטנציאל למהלך מלחמתי נרחב. המלחמה היא שו"ס לפני ביצוע ואחרי ביצוע, עד החלטה מפורשת אחרת. סומך עליכם, מאמין בכם ומשוכנע ביכולתכם", חתם את מכתבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טייסת 69 לאייטם תקיפת כור. --, מערכת וואלה! NEWS
אחד ממטוסי טייסת 69 שהשתתף בתקיפה/מערכת וואלה! NEWS, --

מכתב נוסף שהותר לפרסום היה של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, ששלח למפקד חיל האוויר מכתב שבח, כשבועיים לאחר התקיפה.

"שקדי היקר", כתב אולמרט בכתב יד, "לפי כשבועיים, רשמה מדינת ישראל הישג ביטחוני חשוב ומכריע - סיכול עין הבשור. זהו הישג בעל משמעות אסטרטגית מרחיקת לכת. דומה כי רק בחלוף הזמן נוכל לאמוד נכונה עד כמה חשוב והכרחי היה המהלך שבוצע באופן כל כך טוב ומרשים".

"ברצוני להביע את הערכתי ותודתי העמוקה למסירותך והנחישות בביצוע משימה מורכבת זו, המשלבת סיכון ואומץ בלתי נלאים למען ביטחון המדינה. תהליך קבלת ההחלטות השונות, הניתוח המעמיק, ההתלבטויות הממושכות, התכנון הקפדני, הערכות ומוכנות חיל האוויר למשימה מורכבת זו והביצוע המוצלח והמרשים הם אשר הכתירו את הפעולה בהצלחה.

"אני מרגיש חובה אישית עמוקה להודות לך, לכל לוחמי ומפקדי חיל האוויר על האומץ, המקצועיות התעוזה והדמיון שבה ביצעתם את המשימה בשלומתה. אין כמוכם בעולם כולו. מזלנו הטוב של עם ישראל שאתם מגיני שמיו וארצו. אתגר זה טרם בא על סיומו ומחכים לפתחנו אתגרים נוספים. מבוטחני כי בעתיד יכול נוכל ועוד איך".

תמונה קבוצתית לאייטם תקיפת כור. ללא, אתר רשמי
תמונה קבוצתית לאייטם תקיפת כור/אתר רשמי, ללא
מסמכים לאייטם תקיפת כור. --, מערכת וואלה! NEWS
מסמכים לאייטם תקיפת כור/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully