וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המסרונים: השופטת לא תשוב לתפקיד עד לתום ההליך המשמעתי

22.3.2018 / 10:40

נשיאת העליון אסתר חיות קבעה כי רונית פוזננסקי כץ תושעה מכס השיפוט עד לסיום ההליך בעניינה, שידון בהרכב בראשות נשיא העליון לשעבר גרוניס. ההחלטה על השעייתה התקבלה בהסכמה עם עורכי דינה של השופטת, לאחר דחיית בקשתה להאריך את תקופת השבתון שבה היא נמצאת

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

השופטת רונית פוזננסקי-כץ לא תשוב לשפוט עד לסיום ההליך המשפטי בעניינה - כך הוחלט היום (חמישי) בתום השימוע שערכה לה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. השימוע נערך בעקבות קובלנה משמעתית שהגישה שרת המשפטים איילת שקד נגד השופטת בתחילת החודש, שאף הביאה להשעייתה עד לשימוע בפני נשיאת העליון.

ההחלטה הושגה בהסכמה בין הנשיאה חיות לבין פרקליטיה של השופטת פוזננסקי כץ, עורכי הדין אופיר סטרשנוב, אייל רוזובסקי וציון אמיר. השימוע נערך בעקבות הדיון הראשון בהליך הדין המשמעתי בעניינה, בהרכב בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, ובהשתתפות השופט ניל הנדל והשופטת אסתר הלמן, שהתקיים אתמול. השופטת פוזננסקי כץ נמצאת בפועל בשבתון, שמסתיים בשבוע הבא. במהלך השימוע ביקשה מהנשיאה חיות להאריך את השבתון - אך זו סירבה והודיעה לה כי היא מושעית.

בחודש שעבר נחשף בחדשות עשר כי השופטת פוזננסקי כץ דנה עם חוקר הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט בעניינם של העצורים בפרשת בזק בהתכתבות בוואטספ, עוד בטרם הדיון בהארכת מעצרם. בין היתר כתב החוקר לשופטת כי הוא מבקש להאריך בשלושה ימים את מעצרן של איריס אלוביץ' וסטלה הנדלר והוסיף "את בהחלט יכולה לתת יומיים". פוזננסקי כץ כתבה לו כי היא "מתחילה לעבוד על הבעה של הפתעה מוחלטת", לקראת הדיון.

עוד בנושא:
פרקליט המדינה על פרשת המסרונים: "מקרה חריג אך לא פלילי"
פרשת המסרונים: עו"ד שחם-שביט יועמד לדין משמעתי בכפוף לשימוע
שקד וחיות החליטו: השופטת רונית פוזננסקי כץ תעמוד לדין משמעתי

השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
פוזננסקי כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

לפני שבועיים אמר פרקליט המדינה שי ניצן בדיון בפרשה בוועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת כי על אף שמדובר במקרה חריג לא עלה חשד לפלילים. ניצן הוסיף כי "היו קריאות לפתוח בחקירה פלילית, אך מהקביעה של נציב התלונות על השופטים עולה כי לא נמצאו ממצאים פליליים. גם אנחנו, אחרי שקיבלנו את הממצאים, קבענו שאין חשד לפלילים ואנחנו לא נפתח בחקירה פלילית כדי לרצות מישהו".

עו"ד שחם-שביט צפוי אף הוא לעמוד לדין משמעתי בכפוף לשימוע בעקבות חשיפת הפרשה. פרקליטו, עו"ד עודד סבוראי, בירך בחודש שעבר על "העבודה המאומצת והיסודית שביצעה נציבות שירות המדינה על מנת לסיים את ההליך במהירות". הוא אף הביע תקווה כי מרשו "ישוב במהרה לעבודתו ברשות לניירות ערך, עבודה שבה הוא רואה שליחות".

השופט בדימוס אליעזר ריבלין, נציב התלונות על השופטים, שבדק את הפרשה כתב בהחלטתו בחודש שעבר כי התגלו במסגרתה "כשלים מערכתיים" וכי ההתכתבות בין השופטת לחוקר הייתה התנהלות "פגומה מיסודה". ריבלין הוסיף כי השופטת "עשתה מעשה שפגע באמון הציבור במערכת המשפט, והתנהגה בצורה שאינה הולמת שופט", אך הדגיש כי "לא הייתה הטיית משפט או קנוניה".

(עדכון ראשון: 10:15)

עוד באותו נושא

"אתה ממשיך לגלות לי": ההתכתבות המלאה בין השופטת לחוקר

לכתבה המלאה
עו"ד ערן שחם-שביט, בפברואר 2018. ראובן קסטרו
יועמד לדין משמעתי. עו"ד שחם-שביט/ראובן קסטרו
הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
השרה שקד ונשיאת העליון חיות/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully