וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ דוחה את הביקורת: "טוב שהתקשרתי לברך את פוטין"

21.3.2018 / 21:39

נשיא ארה"ב לא נרתע מהדברים שנאמרו בעקבות שיחתו עם נשיא רוסיה, שנעשתה בניגוד להמלצת יועציו. "תקשורת ה'פייק-ניוז' משתגעת בגלל שציפו שאזלזל בו. הם טועים! להסתדר עם רוסיה זה דבר טוב, לא דבר רע", אמר טראמפ

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (רביעי) לראשונה לדבר שיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שבה בירך אותו על זכייתו בבחירות במדינתו. השיחה זכתה לביקורת רבה בארצות הברית, ועל פי הדיווח נעשתה בניגוד מוחלט להמלצות יועציו. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר כי "התקשרתי לפוטין לברך אותו על ניצחונו (כפי שעשה אובמה בעבר). תקשורת ה"פייק-ניוז" משתגעת בגלל שציפו שאזלזל בו. הם טועים! להסתדר עם רוסיה זה דבר טוב, לא דבר רע".

בדיווח בוושינגטון פוסט דווח השבוע כי הנושא צוין בבירור בחומרי התדריך שהועברו לידיו, כשיועציו כתבו לו באותיות גדולות על כרטיסיות "אל תברך". עוד צוין כי טראמפ בחר שלא להישמע ליועציו, בכל הקשור לגינוי הרעלת הסוכן הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה על אדמת בריטניה. זאת אף שגם ממשלת בריטניה וגם הבית הלבן האשימו את רוסיה במעשה. טראמפ לא גינה את המעשים כפי שיועציו קראו לו לעשות, זאת למרות שארצות הברית נוקטת באחרונה קו תקיף יותר כלפי רוסיה ובכלל זה הטלת סנקציות.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל חולצה עם סמל נאצי: עובד בשגרירות אוסטריה בישראל הושב לווינה
שמונה חודשי מאסר לנערה עהד תמימי שתועדה מכה קצין צה"ל
שר החוץ הבריטי: פוטין ינצל את המונדיאל - כמו היטלר באולימפיאדה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משיב לשאלת על צפון קוריאה, במהלך מסע"ת בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב  10 במרץ 2018. רויטרס
""רוסיה יכולה לסייע בפתרון משברים". טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית הוסיף בדבריו כי "רוסיה יכולה לסייע בפתרון המשברים עם קוריאה הצפונית, סוריה, אוקראינה, המדינה האסלאמית (דאעש) ואיראן, ולמנוע את מירוץ החימוש. בוש ניסה להסתדר עם רוסיה, אך לא היה לו מספיק 'שכל'. אובמה וקלינטון ניסו, אך לא הייתה להם מספיק אנרגיה או כימיה. שלום בעזרת עוצמה!".

הלילה אמר טראמפ כי "אנחנו בטח ניפגש בעתיד הלא רחוק", אמר טראמפ, אולם דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס טענה בתדרוך כי "שום דבר לא מתוכנן כעת". הבית הלבן סירב להגיב באשר לחומרים שהוצגו לנשיא כהכנה לפגישה. גורמים המעורים בעניין, אמרו שהן כללו הנחיה שלא לברך את פוטין. עם זאת, בכיר בממשל הדגיש כי היועץ לביטחון לאומי, הרברט מקמסטר, לא אמר זאת לנשיא בשיחת ההכנה שאותה קיים טראמפ מאגף המגורים בבית הלבן.

עוד באותו נושא

בניגוד לעצת יועציו: טראמפ בירך את פוטין על זכייתו בבחירות

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה פוטין במסיבת עיתונאים אחרי ניצחונו בבחירות, 18 במרץ 2018. רויטרס
פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully