וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי: פוטין ינצל את המונדיאל - כמו היטלר באולימפיאדה

21.3.2018 / 18:12

ג'ונסון הסכים עם דבריו של חבר פרלמנט, שאמר כי נשיא רוסיה ישתמש במשחקי הגביע העולמי בקיץ לצורכי תעמולה, בדומה למה שעשה מנהיג גרמניה הנאצית ב-1936. זאת ברקע המשבר סביב הרעלת המרגל לשעבר. רוסיה: הוא מלא בשנאה וזעם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר היום (רביעי) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינסה לשפר את תדמיתה של ארצו דרך אירוח משחקי המונדיאל בקיץ, כפי שהשתמש מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר באולימפיאדת ברלין ב-1936 לצורכי תעמולה.

דבריו של ג'ונסון נאמרו במהלך דיון בפרלמנט, כשהסכים עם דבריו של אחד מחברי הפרלמנט שהשווה בין שני האירועים. "אני מסכים עם איך שאפיינת את מה שהולך להתרחש במוסקבה בזמן הגביע העולמי, וכן, אני חושב שההשוואה עם 1936 בהחלט מתאימה", אמר ג'ונסון.

שר החוץ הבריטי מוביל קו תקיף נגד רוסיה מאז ניסיון החיסול של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה, שנפגעו מגז עצבים בתחילת החודש. לטענתו, פוטין עצמו הוא זה שככל הנראה הורה על ההרעלה, שגרמה להתדרדרות ביחסים בין לונדון למוסקבה.

רוסיה, שמכחישה קשר לכך, זעמה על ההשוואה, שאותה כינתה "בלתי-מתקבל על הדעת". דוברת משרד החוץ, מריה זחרובה, אמרה כי המחשבה שג'ונסון, "המלא בזעם ושנאה", מייצג מעצמה גרעינית היא "מפחידה".

לקריאה נוספת על המשבר בין רוסיה לבריטניה
ניסיון חיסול המרגל הרוסי: "הורעל דרך מערכת האוורור של רכבו"
בריטניה: פוטין הורה על הרעלת המרגל סקריפל; רוסיה: בלתי-נסלח
המלחמה שבין המלחמות: פוטין מקרין את הסרט הישן שהעולם רוצה לגנוז

שר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון, 18 במרץ 2018. רויטרס
מוביל קו תקיף נגד רוסיה. ג'ונסון/רויטרס

אתמול עזבו את הממלכה 23 דיפלומטים רוסים, כחלק מצעדי הענישה שנקטה ראשת הממשלה תרזה מיי בעקבות ההרעלה. בנוסף לכך, הוחלט כי שרים ובני משפחת המלוכה לא ישתתפו במונדיאל 2018, שיתקיים ברוסיה ביוני וביולי הקרובים.
עם זאת, ג'ונסון אמר כי לא יהיה זה הוגן עבור השחקנים אם נבחרת אנגליה בעצמה תפרוש מהמשחקים.

שר החוץ אמר במהלך הדיון בפרלמנט כי הוא מודאג מביטחונם של אוהדי הנבחרת ומיכולותיהם של השגרירות הבריטית במוסקבה ושל השירותים הקונסולריים ברוסיה להגן על האוהדים. בתגובה לגירוש הדיפלומטים הרוסים, הורה הקרמלין על צעדי נגד, שכללו גירוש 23 דיפלומטים בריטים וסגירת המועצה הבריטית והקונסוליה בסנט פטרסבורג.

במהלך משחקי אליפות אירופה בכדורגל האחרונים, שהתקיימו ב-2016 בצרפת, התעמתו אוהדי נבחרות אנגליה ורוסיה אלו עם אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully