וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: "מי שחושב לאתגר אותנו בחגים, שישקול היטב את מעשיו"

20.3.2018 / 18:55

אלוף הרצי הלוי שיגר איומים לקראת חג הפסח ולאור המתיחות הגוברת בשטחים ובצפון. הלוי, שיפרוש מתפקידו בשבוע הבא, הדגיש כי "השילוב של יכולת מבצעית ועליונות מודיעינית הוא סוד עוצמתו של צה"ל"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

"אני מציע לכל מי שחושב לאתגר אותנו, בפרט לקראת החגים הקרובים, לשקול היטב את מעשיו", כך אמר אתמול (שני) ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי בערב ראשי אגף המודיעין לדורותיהם. בכנס השתתפו האלוף הימן, שיחליף בשבוע הבא את הלוי, סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבים, הרמטכ"לים לשעבר אהוד ברק ומשה יעלון, והאלופים בדימוס שלמה גזית, יהושע שגיא, אורי שגיא, עמוס מלכה, אהרון פרקש ועמס ידלין.

במפגש הציג ראש אמ"ן את עיקרי ההתפתחויות במערכי האגף, לנוכח המגמות באזור. "אמ"ן הוא נכס לאומי", אמר הלוי, "בבסיס עוצמתו, מצוינות אנושית, טכנולוגית ושותפות - של צה"ל עם קהילת המודיעין ועם שותפים בעולם. השילוב של יכולת מבצעית ועליונות מודיעינית הוא סוד עוצמתו של צה"ל".

עוד בוואלה! NEWS:
ניסיון חיסול המרגל הרוסי: "הורעל דרך מערכת האוורור של רכבו"
דפוס שיטתי שנחשף בטלגרם: כך גובש התיק נגד אביה של עדי ביטי
פיצוץ מסתורי חמישי בטקסס: אדם נפצע במרכז של פדקס

ערב ראשי אגף המודיעין לדורותיהם בראשות ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי 19 במרץ 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כנס ראשי המודיעין/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

"בימים אלה של מתיחות באיו"ש ובעזה, ועם דינאמיות גבוהה בזירה הצפונית, אני מציע לכל מי שחושב לאתגר אותנו, בפרט לקראת החגים הקרובים, לשקול היטב את מעשיו", הוסיף. הלוי ציין כי במצטבר יש בחדר 32 שנים וחצי של כהונת ראשי האגף: "תבונה של דורות. אין יום בחייו של ראש אגף המודיעין שדומה לקודמו - בחדר הזה קובצו יחד כמעט 13 אלף ימים", הוסיף.

עוד הוסיף כי "ארגון בריא הוא ארגון השומר על מתח נכון בין שמרנות לחדשנות. המפגש הזה הוא הזדמנות לספר על מה ששימרנו ומה שמתחדש, ולשמוע נקודות מבט של בעלי הניסיון".

עוד באותו נושא

לבד מול כולם: הדריכה החשאית של ישראל בשדה המוקשים הצפוני

לכתבה המלאה
זירת פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בירושלים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ראש אמ"ן היוצא אמר את הדברים על רקע התחזקותה המחודשת של תופעת המפגעים הבודדים, והמתיחות הגוברת על הגדר ברצועת עזה. הפיגוע האחרון התרחש ביום ראשון, ברחוב הגיא בירושלים, אז נרצח עדיאל קולמן מהיישוב כוכב השחר.

זמן קצר לאחר הפיגוע, הסביר מפקד מרחד דוד במשטרה, חיים שמואלי, כי "במסגרת הערכות מצב שנערכו, עולה כי ישנה עלייה בכמות ההתרעות לביצוע פיגועים לקראת החגים". הוא הוסיף כי הפיגוע התרחש לאחר תקופה שקטה יחסית, והודות לתגובה של שוטר שהיה בסמוך לזירה, נמנע אסון כבד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully