וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ מסתורי חמישי בטקסס: אדם נפצע במרכז של פדקס

20.3.2018 / 18:33

חבילה שיועדה לאוסטין, שם התפוצצו ארבעת המטענים הקודמים, התפוצצה במתקן הפצה של חברת הדואר. הרשויות חושדות כי יש קשר בין המקרים, שהוטלו על "מניח מטענים סדרתי" שמניעיו לא ברורים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אדם אחד נפצע היום (שלישי) בפיצוץ מטען ביתי במרכז של חברת הדואר פדקס במדינת טקסס שבארצות הברית, בפיצוץ החמישי שאירע החודש במדינה הדרומית. החבילה הייתה מיועדת לעיר אוסטין, בירת טקסס, שם התפוצצו ארבעת המטענים הקודמים. הפצוע, שזהותו לא נמסרה, פונה לבית חולים, אך הוא אינו נמצא בסכנת חיים. כ-75 אנשים נוספים עבדו במתקן בזמן הפיצוץ.

הרשויות עדיין לא יודעות לקבוע אם המטען, שהתפוצץ במתקן הסמוך לעיר סן אנטוניו, נשלח על ידי "מניח המטענים הסדרתי", שלפי המשטרה אחראי לארבעת המטענים הקודמים, שהרגו שני בני אדם ופצעו עוד שישה.

שלושת המטענים הנוספים היו מטעני נפץ שהושארו בפתחם של בתי מגורים, ואילו הרביעי, שהתפוצץ ביום ראשון, היה מטען המופעל דרך תיל נפץ. המשטרה הזהירה כי המטען האחרון היה מתוחכם יותר מאלו שקדמו לו, אך לכולם היו מאפיינים דומים מה שמצביע על עבודה של אותו אדם.

לקריאה נוספת בנושא
שחורים והיספנים על הכוונת: גל פיצוצים קטלני מזעזע את בירת טקסס

שוטרים ואנשי FBI מחוץ לבית שאליו נשלחה חבילת נפץ, אוסטין, טקסס, ארה"ב, 12 במרץ 2018. רויטרס
המטען הרביעי התפוצץ אחרי קריאת המשטרה/רויטרס

המטען האחרון התפוצץ קצת אחרי השעה חצות, במרכז הפצה בשרץ, הסמוכה לסן אנטוניו ונמצאת במרחק של כ-105 ק"מ מדרום לאוסטין. לפי רשויות הכיבוי, סוכני FBI וסוכנים מלשכת האלכוהול, טבק נשק ומטענים נשלחו לזירה ופתחו בחקירה. הם לא פירטו מה הייתה הכתובת שאליה היה מיועד המטען.

"ייתכן שזה קשור לחקירה הפתוחה שלנו", אמרה מישל לי, דוברת מטען ה-FBI. "אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות עד שתהיה לנו הזדמנות לבחון את הראיה עצמה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום לחקירה של המטענים ואמר כי "מי שאחראי לחבילות הנפץ באוסטין הוא אדם חולה ואנחנו נגיע אליו. זה נורא. יש לנו שם כוחות גדולים". הוא הוסיף כי "אלו אנשים חולים ועלינו למצוא אותם במהירות האפשר. אנחנו עובדים עם הרשויות המקומיות בצורה נהדרת אבל עלינו למצוא את האדם או את האנשים הללו".

שני המטענים הראשונים הרגו גבר וילד שחורים, והחוקרים סבורים כי מטען שלישי, שפצע אישה ממוצא לטיני, יועד לבית של משפחה שחורה. בעקבות זאת, המשטרה לא שוללת אפשרות שאלו פשעי שנאה. המטען הרביעי, שגרם לפציעתם של שני גברים לבנים, התפוצץ זמן קצר אחרי שהמשטרה פרסמה הודעה פומבית חריגה ובה קראה לחשוד להסביר את מניעיו.

(עדכון ראשון: 14:47)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת מטען שהתפוצץ בעיר אוסטין, טקסס, ארה"ב, 19 במרץ 2018. רויטרס
המשטרה קוראת לחשוד להסביר את מניעיו. זירת פיצוץ המטען ביום ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully