וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובד הקונסוליה הצרפתית מעורב בהברחת נשק מעזה לגדה

נהג מהקונסוליה הצרפתית בירושלים עצור בישראל בחשד שהבריח נשק לשטחי יהודה ושומרון תוך ניצול חסינות דיפלומטית. בחקירתו הודה כי במהלך שלושת החודשים העביר אמל"ח לגדה. גורמים במשרד החוץ: מתייחסים לאירוע בחומרה אך הוא לא ישפיע על היחסים עם צרפת

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

עובד הקונסוליה הצרפתית חשוד בהברחת נשק - כל העדכונים:

- אזרח צרפתי המועסק כנהג בקונסוליה נעצר בחשד להברחת משלוחי נשק מעזה לגדה
- החשוד הודה בחקירתו כי ביצע את המעשים במשך שלושה חודשים
- גורמים במשרד החוץ: "מדובר באירוע חמור אך הוא לא ישפיע על היחסים עם צרפת"
- מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "גורמי הטרור מבצעים ניצול ציני של אפיקי הסיוע לרצועה"

עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים נעצר בחודש האחרון בחשד להעברת משלוחי נשק של חמאס מעזה לגדה המערבית, תוך ניצול רכב עם לוחיות זיהוי דיפלומטיות - כך הותר היום (שני) לפרסום בעקבות סיום חקירת שב"כ. על פי החשד, רומן פרנק, אזרח צרפתי שהועסק כנהג בקונסוליה, ניצל את הדרכון הרשמי שלו כדי לעבור את הבידוק במעבר ארז ולהיכנס לרצועה. היום הוגש נגד החשוד, וחמישה נוספים שנעצרו בפרשה, כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

החשוד אף הודה בחקירתו כי במהלך שלושת החודשים האחרונים העביר עשרות משלוחי נשק במהלך אותה התקופה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בצרפת, מעצר החשוד קשור לתפיסת מאגרי נשק במזרח ירושלים בשבוע שעבר בידי כוחות הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
עדיאל נרצח והותיר ארבעה יתומים: "איש צדיק ויקר שכולו טוב"
מארבים, דקירות וירי: ההיסטוריה העגומה של רחוב הדמים בירושלים
אין אור בקצה המנהרה: הדילמה הקשה שצה"ל מעמיד בפני חמאס

עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים החשוד בהרחת נשק בעזה. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
החשוד רומן פרנק/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

מלבד האופן שבו ניצל פרנק את עמדתו כדי להעביר את כלי הנשק, בכתב האישום מתוארים קשריו עם שאר המעורבים, בהם זוהיר, עובד מרכז התרבות הצרפתי בעזה. לשניים הייתה היכרות מוקדמת על רקע עבודתו של פרנק ונסיעותיו לעזה, ובתקופה זו, בכמה הזדמנויות, העביר פרנק לבקשת זוהיר דברי ערך שונים מעזה לישראל, תוך ניצול המעבר החופשי דרך מעבר ארז ברכב הקונסולרי בו נהג, וזאת בתמורה לתשלום כספי
.
סמוך לנובמבר 2017 הציע זוהיר לפרנק להצטרף לקשר שקשר עם תושב עזה בשם מחמד ג'מאל אלחאלדי, לסחור בנשק ולהעביר כלי נשק מרצועת עזה, דרך מעבר ארז לישראל, ומשם להעבירם לאחרים בגדה המערבית, הכול תמורת תשלום כספי, בהסכמת פרנק. בהמשך הצטרפו לכך המעורבים הנוספים: מופק אלעג'לוני תושב הגדה המערבית, אחמד מג'די עראביד, תושב עזה המתגורר בגדה המערבית, מחמד כתות, תושב עזה שמתגורר בגדה המערבית, אנור ענאתי ונזאם מוהלווס, תושבי מזרח ירושלים ואחרים שזהות חלקם אינה ידועה.

לאחר הצטרפותו לקשר הציע פרנק למוחמד סיאד, עובד הקונסוליה ותושב ישראל, להצטרף לקשר, ולסייע לו בכך שיתלווה אליו בחלק מנסיעותיו לגדה המערבית עם הנשק, וסיאד הסכים לכך.

"העביר את הנשק וחמק מהבדיקה הפיזית"

לרוב, העברת הנשק בוצעה לאחר שפרנק נפגש עם זוהיר בעזה וקיבל ממנו כמות מסוימת של כלי נשק, כשהם עטופים בניילון וקיבל סכום כסף בתמורה. הוא הכניס את החבילה לתיקו, הניח בתא המטען של הרכב הקונסולרי והגיע למעבר ארז עם הרכב. הוא עבר את הבידוק הבטחוני לאחר שהצהיר בכזב כי כל התיקים אותם הוא מעביר ברכב הקונסולרי הם תיקים השייכים לו ולנוסע איתו, וכי אין לו נשק. לאחר שהעביר את החבילה לשטחי הגדה וחמק מהבדיקה הפיזית, נפגש פרנק עם אחד הנאשמים, העביר לידיו את החבילה, שהועברה בהמשך לנאשמים הנוספים. הנאשמים הנוספים דאגו למכירת האקדחים וקיבלו תמורתם סכומי כסף שונים.

הקונסוליה הצרפתית בירושלים. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
הקונסוליה הצרפתית בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה
מעבר ארז. AP
הצליח לחמוק מהבדיקה הפיזית במעבר/AP

בעקבות מעצרו של העובד, גורמים במשרד החוץ אמרו היום כי "מדובר בארוע קשה מאד, אליו אנחנו מתייחסים בחומרה רבה. היחסים עם צרפת מצויינים והפרשה לא תשפיע לרעה עליהם. אנו מודים לשלטונות הצרפתים על שיתוף הפעולה".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, אמר כי מדובר בניצול ציני של אפיקי הסיוע ההומניטרי לעזה בידי גורמי הטרור ברצועה. "אירוע זה רק מחדד את ההכרח במדיניות קפדנית ומחמירה של מתן היתרים", טען האלוף מרדכי. "הגורמים הבינלאומיים נדרשים לבצע בדק בית פנימי כדי להבטיח סיוע לתושבי עזה ולא לטרור. ארגוני הטרור ברצועה לא בוחלים באף ערוץ בין אם הוא נועד לתת סיוע רפואי או בינלאומי לניצול צרכיהם. שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שטובת האוכלוסייה ברצועת עזה אינה מעניינת כלל וכלל את ארגוני הטרור".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, המייצג את אזרחי המדינה המתגוררים בישראל, בעזה, וביהודה ושומרון אמר בעקבות הפרסום כי "למרבה הצער לא מדובר בפרשה הבעייתית הראשונה שבה הקונסוליה הצרפתית בירושלים מעורבת". לדבריו, "גם אם מדובר בסגל זוטר, יש לצערי תחושה כי הקונסוליה למעשה הפכה להיות שגרירת צרפת מול הרשות הפלסטינית".

הבריחו אמל"ח לגדה - כ.א. הוגשו נגד שישה נאשמים, בהם נהג הקונסוליה הצרפתית, בגין הברחת כלי נשק מעזה לגדה המערבית. שי מכלוף
החשודים בדיון בהארכת מעצרם, היום/שי מכלוף
הרכב הקונסולרי בו השתמש רומן פרנק בזמן מעברו במעבר ארז. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
מכוניתו של החשוד בזמן שהותו במעבר ארז/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

חביב ציין שורה של אירועים בעיתיים מהשנים האחרונות. אחד מהם התרחש ביום הזיכרון לשואה בתיכון צרפתי במסגרתו התיכון, הפועל מטעם הקונסול הכללי של צרפת, ביקש שלא לעמוד בזמן הצפירה. מקרה אחר עסק במעצרו של מנהל המוסך של הקונסוליה במעבר הגבול אלנבי בין ישראל לירדן לפני כחמש שנים, שברכבו, הנושא לוחיות זיהוי דיפלומטיות נמצא משלוח של 152 קילו זהב וצ'קים בשווי של יותר משני מיליון דולר, מאות פלאפונים ו-500 קילוגרמים של טבק.

"כל אלה לא כוללים את ההצבעה המבישה באונסק"ו בעניין הר הבית, או הדואר שנשלח מהקונסוליה לאזרחים צרפתים עם הכיתוב 'ירושלים - שטחים פלסטיניים'", הוסיף חביב. לדבריו, "עכשיו זה כבר יותר מדי, אני מתכוון לפנות במידית לקונסול צרפת בירושלים, פייר קושר וכן לשר החוץ הצרפתי שצפוי להגיע לביקור בשבועות הקרובים בארץ, על מנת לקבל הבהרות בנושא".

(עדכון ראשון: 09:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully