וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיאל נרצח והותיר ארבעה יתומים: "איש צדיק ויקר שכולו טוב"

עדיאל קולמן, בן 32, פונה לבית החולים שערי צדק לאחר שנדקר בפלג גופו העליון. בבית החולים נלחמו הרופאים על חייו, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. הלווייתו תתקיים בשעה 11:00 בכוכב השחר. צה"ל מיפה את ביתו של המחבל סמוך לשכם לקראת הריסתו

צילום: דובר צה"ל

פיגוע דקירה בירושלים - כל העדכונים:

- נקבע מותו של עדיאל קולמן, תושב כוכב השחר בן 32, שנפצע אנושות בפיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה
- הלוויתו של עדיאל קולמן תיערך בשעה 11:00 בכוכב השחר
- צה"ל מיפה את ביתו של המחבל בכפר עקרבה שליד שכם לקראת הריסתו
- המחבל נורה למוות על ידי שוטר שהגיב במהירות בזירת האירוע
- המחבל קיבל לאחרונה אישור כניסה לאזור ירושלים

בבית החולים שערי צדק מת מפצעיו אמש (ראשון) עדיאל קולמן, בן ה-32 שנפצע אנושות במהלך פיגוע הדקירה בעיר העתיקה. קולמן, תושב כוכב השחר שבבנימין ואב לארבעה ילדים, נדקר בפלג גופו העליון על ידי מחבל ברחוב הגיא סמוך לשער הברזל. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת הפיגוע פינו אותו לבית החולים, תוך ניסיונות לייצב את מצבו. בבית החולים עבר הפצוע סדרת ניתוחים, אולם מצבו הידרדר ולמרות מאמצי הרופאים - הם נאלצו לקבוע את מותו. הלוויתו תיערך בשעה 11:00 בכוכב השחר.

במהלך הלילה מיפו כוחות מהחטיבה המרחבית שומרון בשיתוף כוחות שב"כ ומג"ב את ביתו של המחבל מהכפר עקרבה הסמוך לשכם לקראת הריסתו, ואף תחקרו את משפחתו. בנוסף, פעלו הלילה כוחות מהחטיבה המרחבית מנשה במרחב הכפר 'עילאר' הסמוך לטול כרם. במהלך הפעילות הגיעו הכוחות לבית מלאכה המשמש לייצור כלי נשק בלתי חוקיים והחרימו עשרות כלי עבודה . בנוסף החרימו הכוחות עשרות אלפי שקלים המהווים כספי טרור שניתנו כתגמול על פעולות טרור.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד ביקר בחזית בפרברי דמשק: "שיניתם את המפה הפוליטית העולמית"
אין אור בקצה המנהרה: הדילמה הקשה שצה"ל מעמיד בפני חמאס
ללא מתחרים: פוטין זכה בכהונה רביעית עם כ-75% מהקולות

עדיאל קולמן, הנרצח בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
עדיאל קולמן/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

בגזרת חטיבת בנימין עצרו כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל חמישה פלסטינים החשודים בביצוע פיגועי טרור עממי במרחב. במסגרת הפעילויות שהתקיימו הלילה נעצרו 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות, והם הועברו לחקרת כוחות הביטחון.

מפקד מרחב דוד חיים שמואלי, ציין אתמול כי במסגרת הערכות מצב שערכה המשטרה, עלה כי לקראת החגים חלה עלייה במספר ההתרעות על ניסיונות לבצע פיגועים. "אנחנו מתחקרים את האירוע ומבררים מאיפה המחבל הגיע ומה קרה אחרי תקופה שקטה יחסית", אמר. "שוטרים שהיו בסמוך הגיבו במהירות ונטרלו את המפגע. עשינו הערכות מצב לקראת החגים ויש ריבוי התרעות". אלרואי, תושב הרובע אמר אמש לאחר הפיגוע כי "החיים ממשיכים, זה עובר וצריך צריכים להסתכל קדימה".

כוחות צה"ל ממפים את בית המחבל לקראת הריסתו בעקרבה - 19 במרץ 2018. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות בעקרבה, הלילה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל ממפים את בית המחבל לקראת הריסתו בעקרבה - 19 במרץ 2018. דובר צה"ל
הכוחות ממפים את ביתו של המחבל לקראת הריסתו, הלילה/דובר צה"ל

המחבל, עבד אל-רחמן בני פאדל, בן 28 מהכפר עקרבה ליד שכם, נורה למוות על ידי שוטר שהגיב במהירות בזירת הפיגוע. בתקשורת הפלסטינית דווח כי מדובר באב לשלושה ילדים - האחרון שבהם נולד רק לאחרונה. הוא עבד בחנות למוצרי רכב ורק לאחרונה קיבל אישור כניסה לירושלים.

תיעוד מזירת הפיגוע:

הכסף ששימש לטרור ונתפס במהלך פעילות צה"ל בעקבות הפיגוע ברחוב הגיא - 19 במרץ 2018. דובר צה"ל
הכסף שנתפס במהלך פעילות צה"ל, הלילה/דובר צה"ל

קולמן, יליד היישוב קשת שברמת הגולן, התגורר בשנים האחרונות עם רעייתו וארבעת ילדיו בכוכב השחר. בתו הגדולה בכיתה ג', בת נוסף בכיתה א', ושני בנים נוספים לומדים בגן ילדים ובמשפחתון ביישוב. הוא עבד בחפירות עיר דוד במשך למעלה מחמש שנים כאיש צוות מסגרים. אשתו איילת, עבדה כעובדת סוציאלית בכוכב השחר, ואף חברה בצוות החירום היישובי.

הפיגוע התרחש בזמן שקולמן היה בדרכו מהחפירות בעיר דוד לרכבת הקלה, דרך בה צעד מדי יום. "עיר דוד אבלה וכואבת את הירצחו של עדיאל", נמסר מהנהלת האתר. "עדיאל היה עובד מסור ונאמן, איש צוות אהוב ואיש משפחה למופת. תנחומים למשפחה".

דודו, קצין המשטרה דן שחם סיפר כי קולמן היה "איש מדהים, צדיק ויקר. כולו היה טוב. כולו היה שקוע רק בלעשות דברים טובים. היינו כמובן נפגשים באירועים משפחתיים". גם במושב ניר עציון שבחוף הכרמל ירד אבל כבד, שם נולד קולמן. "מדובר במשפחה שורשית, מלח הארץ", סיפרה תושבת המקום לאה רוזנברג. "עד גיל שלוש הוא גדל כאן ואז הם עברו אבל כולם כאן מכירים אותו ונשמר הקשר כי הסבתא בת ה-82 כאן. בפעם האחרונה שראיתי את עדיאל זה היה בחתונה של בת דודה שלו. כמו תמיד הקסים, כך תמיד היה, חייכן, חמוד מאד. השמחה שלו תמיד הקרינה על הסביבה".

הנרצח בפיגוע עדיאל קולמן. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
עדיאל קולמן/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

אביה רוז, שעבד בצוות של קולמן בחפירות הארכיאולוגיות בעיר דוד, סיפר כי הוא נדקר כשיצא מהעבודה לכיוון הבית דרך העיר העתיקה. "הוא נשמה טובה. בחור עם שמחת חיים ויכולות וכוח גם כשהדברים לא הולכים בקלות. הוא יודע לתת כוחות ולהכניס אווירה טובה ולהתמודד עם האתגרים הכי קשים. גם כשצריך לעבוד קשה בעובדה הכי סזיפית הוא יודע להכניס רוח ואווירה טובה. הוא מאוד התחבר להיסטוריה ולצונות של העבודה שלו. הוא בעצם למד הוראה. הוא בא לפה לעבוד כדי להתפרנס בזמן הלימודים והיה לו קשה לעזוב את המקום הזה הוא התחבר לעשייה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקש למסור תנחומים למשפחתו של קולמן. "ארבעה יתומים נוספו אמש למשפחת השכול, והכאב קשה מנשוא", אמר. "עדיאל קולמן, רק בן 32, שעבד במסירות בחפירות עיר דוד, נרצח אתמול בעיר העתיקה בפיגוע דקירה נפשע ונורא. הטרור ברחובותיה של ירושלים בירתנו, בה חיים יחד יהודים וערבים מאות בשנים, הוא אסון גדול לכל תושביה ואנחנו לא נאפשר לו להפוך מציאות קיימת. נאבק בו עד חורמה, ונוכל לו. נחמה ואני מחבקים את אלמנתו איילת ואת ארבעת היתומים הקטנטנים, ושולחים כוחות למסע הקשה של החיים בלי עדיאל".

עבד אל-רחמן בני פאדל, המחבל בפיגוע הדקירה בירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המחבל עבד אל-רחמן בני פאדל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מהמועצה האזורית מטה בנימין נמסר כי התושבים ואנשי המועצה כואבים את הירצחו של קולמן. "עדיאל הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים. צוותי המועצה ילוו את המשפחה והיישוב כוכב השחר בכל אשר יידרש. אנו שולחים תנחומינו למשפחת קולמן וליישובים קשת וכוכב השחר. לווייתו תתקיים מחר בכוכב השחר".

זמן קצר לאחר הפיגוע שיבח השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שיבח את השוטר שהגיב במהירות ונטרל את המחבל, באופן שמנע פגיעה באזרחים נוספים. "משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד המחבלים הארורים המוסתים על ידי הרשות הפלסטינית, בירושלים ובכל רחבי המדינה", אמר.


(עדכון ראשון: 23:31)

הסכין בפיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. חטיבת דובר המשטרה
הסכין שנתפסה לאחר הפיגוע/חטיבת דובר המשטרה
זירת פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סמוך לזירת הפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
זירת פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סמוך לזירת הפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
זירת פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סמוך לזירת הפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
זירת פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. דוד מיכאל כהן, TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוד מיכאל כהן, TPS
זירת פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
שער שכם לאחר פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. דוד מיכאל, TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוד מיכאל, TPS
שער שכם לאחר פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. דוד מיכאל, TPS, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוד מיכאל, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully