וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ביקר בחזית בפרברי דמשק: "שיניתם את המפה הפוליטית העולמית"

נשיא סוריה נפגש עם חיילים המוצבים במזרח רוטה, והודה להם על התקדמותם המהירה לכיבושו מחדש של מעוז המורדים האחרון בפאתי הבירה. הכוחות הריעו ועודדו את השליט, שנפגש עם חלק מאלפי התושבים שנמלטו בימים האחרונים מאימת הקרבות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא סוריה בשאר אסד ביקר אתמול (ראשון) את כוחותיו הנמצאים בחזית בפרברי דמשק, עם התקדמות המשטר לקראת כיבושו מחדש של מעוזם הגדול האחרון של המורדים באזור הבירה. הוא נפגש גם עם כמה מעשרות אלפי התושבים שנעקרו מבתיהם בעקבות המתקפה הנרחבת של הממשלה, שהחלה לפני חודש ובמהלכה השתלטה דמשק על כ-80% מאזור מזרח רוטה.

צבא סוריה ובעלי בריתו, בהם צבא רוסיה, הצליחו לפצל את האזור לשלושה חלקים הנמצאים תחת מצור, באחד המבצעים העקובים ביותר מדם מאז תחילת המלחמה לפני שבע שנים. המורדים עומדים בפני התבוסה הגדולה ביותר שלהם מאז הקרב על חאלב ב-2016.

נשיא סוריה אסד מבקר חיילים בחזית בפרברי דמשק, 18 במרץ 2018. סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, אתר רשמי
זכה לתמיכת הכוחות. אסד בשטח/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א

גורמים המקורבים לארגונים הגדולים ביותר בפרברי דמשק אמרו כי מתנהלים דיונים מאחורי הקלעים על פינוי השטחים שנותרו בידיהם, על אף שבאופן פומבי האופוזיציה דוחה אפשרות לנסיגה מתואמת, כמו זו שאפשרה לאסד להשיב את השליטה על חאלב, על חומס ועל חלקים אחרים במדינה.

אסד, שביקורו בחזית היא סימן לביטחונו בניצחון, אמר לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א כי "כל נהג טנק שהתקדם מטר אחד, שינה את המפה הפוליטית של העולם". בטלוויזיה הממלכתית נראה השליט מתקבל בקריאות תמיכה מצד החיילים המוצבים במקום.

בשבוע האחרון התגברה מנוסת התושבים ממזרח רוטה, כשהם עוברים מעבר לקווי החזית אל שטחים שבשליטת הממשלה. לפי מתאם הפעולות ההומניטריות של האו"ם בסוריה, עלי א-זעתרי, אמר אתמול כי הוא מעריך שכ-25 אלף תושבים עזבו את פרברי דמשק בשבוע החולף.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully