וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב טראגי": אלפים נמלטים מפרברי דמשק וממעוז הכורדים בסוריה

17.3.2018 / 19:07

לפחות עשרת אלפים בני אדם ברחו מבתיהם במזרח רוטה שבקרבת הבירה, אחרי תקיפות אוויריות עזות של צבא אסד בגיבוי רוסי. במחוז עפרין שבגבול טורקיה ברחו 150 אלף בני אדם בימים האחרונים. "לעקורים אין מחסה או מזון"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אלפי אזרחים עזבו היום (שבת) את בתיהם בצפון ובדרום סוריה במטרה להימלט מהקרבות העזים. לפחות עשרת אלפים בני אדם ברחו ממובלעת של המורדים במזרח מחוז רוטה, בקרבת הבירה דמשק. מכוחות החילוץ נמסר כי האזור ספג תקיפות אוויריות קשות של צבא סוריה בגיבוי רוסיה.
במחוז עפרין שבצפון המדינה נמלטו אזרחים מתקיפות אוויריות של צבא טורקיה. גורם כורדי בכיר מסר כי בימים האחרונים עזבו את האזור 150 אלף בני אדם.

השבוע מלאו שבע שנים למלחמה בסוריה. מאות אלפי בני אדם נהרגו במהלכה, ו-11 מיליון נעקרו מבתיהם, בהם שישה מיליון פליטים שעזבו את גבולות המדינה.

חבי מוסטפא, בכיר ברשות האזרחית בעפרין, אמר כי האזרחים ברחו מהעיר המרכזית של המחוז אל אזורים שבשליטת הכורדים. "המצב טראגי בשביל האנשים שנמצאים בפנים", אמר. "והעקורים שמחוץ לעפרין נמצאים ללא מחסה או מזון".

עוד בוואלה! NEWS:
לא ראתה את המלך במשך שנתיים: "יורש העצר הסעודי כולא את אמו"
סנקציות על תכנית הטילים: התכנית האירופית לשימור הסכם הגרעין עם איראן
סגנו של נסראללה: "לא מצפים למלחמה עם ישראל - אבל מוכנים אליה"

אזרחים נמלטים ממחוז עפרין שבסוריה, מרץ 2018. רויטרס
ילדים נמלטים ממחוז עפרין, אתמול/רויטרס

בחודש שעבר עברה במועצת הביטחון של האו"ם החלטה הקוראת להפסקת אש בת חודש בכל רחבי סוריה, אך המתקפות בפרברי דמשק ובעפרין נמשכות במלוא עוזה. בארגון הסורי לזכויות אדם, שעוקב אחרי המלחמה מבריטניה, טוענים כ-70% מהשטח נמצא בשליטת הממשלה. כיבושה יהווה הישג משמעותי למשטר, שהצליח להשתלט מחדש בשנים האחרונות על רוב השטח של סוריה.

עוד כמה אלפי תושבים הצליחו להימלט מהקרבות במזרח רוטה, אזור הכולל עיירות לוויין ושטחים חקלאיים, דרך מסדרונות הומניטריים שפתחו צבאות רוסיה וסוריה. בנוסף לכך, סוכנות הילדים של האו"ם (יוניצ"ף) שולחת נציגים כדי להעריך את צרכיהם של העקורים השוהים במקלטים זמניים בדמשק. דוברת של הסוכנות אמרה כי בשלב הנוכחי, הם יוכלו להתמודד עם כ-50 אלף איש.

עוד באותו נושא

שתי חזיתות בוערות: 60 אלף נמלטו מפרברי דמשק וממובלעת הכורדים

לכתבה המלאה
אזרחים נמלטים ממזרח רוטה שבסוריה, מרץ 2018. רויטרס
אזרחים עוזבים את אזור הקרבות במזרח רוטה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully