וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של נסראללה: "לא מצפים למלחמה עם ישראל - אבל מוכנים אליה"

15.3.2018 / 18:30

בריאיון לסוכנות רויטרס אמר נעים קאסם כי חיזבאללה "מוכן לעימות אם ישראל תחליט לנקוט צעד טיפשי". על מלחמת האזרחים בסוריה אמר כי אין בעיניו פתרון שלא יכלול את הישארותו של אסד בדמשק וכי לוחמי חיזבאללה יישאר במדינה "ככל הדרוש"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

ארגון חיזבאללה לא מצפה למלחמה מול ישראל, אבל מוכן אליה - כך אמר היום (חמישי) בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס נעים קאסם, סגנו של המזכ"ל חסן נסראללה. בזמן שהמלחמה בסוריה נכנסת לשנתה השמינית, אמר קאסם כי סיום העימות אינו קרוב, וכי נראה שיימשך לפחות שנתיים נוספות. הוא הוסיף כי לא ניתן יהיה לכונן הסכם בסוריה שלא יכלול את הנשיא בשאר אסד.

כשנשאל על המצב מול ישראל אמר קאסם כי הוא מסרב להגיב על היכולות הצבאיות של חיזבאללה או על תכניות הארגון. "אנחנו לא מדברים על הפרטים הצבאיים - אם זה היכולות שלנו או פריסת הכוחות. מדובר בסודות שאנחנו לא רוצים להעניק במתנה לאויב", אמר והדגיש כי "חיזבאללה מוכן לעימות עם התוקפנות כשהיא תפרוץ, אם ישראל תחליט לנקוט צעד טיפשי".

לקריאה נוספת:
מחשש לתקיפת בזק של ישראל: "חיזבאללה הכריז על כוננות שיא"
מתכוננים לפשיטה קרקעית: צה"ל תרגל הגנה על הגבול מחיזבאללה
גורם מדיני בכיר: האיום האמיתי הוא חיזבאללה בלבנון - לא הסורים

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס", 15 במרץ 2018. רויטרס
לא רואה סיום למלחמה בסוריה. קאסם/רויטרס

יחד עם זאת, הוסיף קאסם כי "לא נראה שהנסיבות הנוכחיות מצביעות על החלטה ישראלית על מלחמה. הצהרנו פעמים רבות שאנחנו פועלים כדי להיות מוכנים תמיד, ואנחנו ערוכים לעימות מול ישראל. נגן על עצמנו בכל האמצעים הקיימים. אנחנו עובדים כדי לחזק את הארגון, ולהיות ערוכים".

לדברי קאסם, ישראל עשויה לערוך מתקפות מוגבלות כלפי משטרו של אסד - שדמשק החליטה בעבר להגיב עליהן. הוא הוסיף כי לוחמי חיזבאללה יישארו על אדמת סוריה "ככל הדרוש" וכי "אם יושג פתרון פוליטי לסיום המלחמה בוודאי שנשוב ללבנון". זאת, לדבריו, לאחר שסוריה ניצחה במערכה הצבאית - דבר שיסייע להביא לניצחון בזירה הפוליטית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה לצד מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

קאסם הוסיף כי אסד ובני בריתו הצליחו להביס את מה שכינה מזימה בהובלת ארצות הברית להשמדתה של סוריה. יחד עם זאת, ציין, הוא אינו מצפה שהמלחמה בסוריה תוביל להתנגשות בין רוסיה לארצות הברית וכי "ברור שכל הצדדים מבינים" שהדבר לא יהיה לטובתם. לדבריו, לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש) ששאפו להקים חליפות על אדמתה של סוריה ספגו מכה קשה ואיבדו שטחים שבהם החזיקו בעבר.

(עדכון ראשון: 18:15)

לוחמי חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול לבנון-סוריה, יולי 2017. רויטרס
לוחמי חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול בין לבנון לסוריה, ביולי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully