וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי חזיתות בוערות: 60 אלף נמלטו מפרברי דמשק וממובלעת הכורדים

16.3.2018 / 23:50

התקדמות צבא אסד בפאתי הבירה וצבא טורקיה בעפרין שבצפון סוריה גרמה למנוסה אדירה של תושבים, ולטבח המוני.עשרות נהרגו בתקיפות רוסיות במזרח רוטה, ובית החולים המרכזי בעפרין נפגע בתקיפה אווירית טורקית. "הוא היה האחרון שתפקד"

צילום: רויטרס

60 אלף איש נמלטו בימים האחרונים בשתי חזיתות שונות בסוריה, שבהן מתחוללת לחימה עזה - כך מסר היום (שישי) האו"ם. כ-16 אלף תושבים נמלטו ממזרח רוטה שבפרברי דמשק, שם משטרו של בשאר אסד מתקרב להשלמת כיבוש מעוז המורדים, כשהוא מסתייע בתקיפות אוויריות מאסיביות. במקביל, כ-50 אלף תושבים נמלטו מאזור עפרין שבצפון המדינה, שם מתקרבת טורקיה להשלים את כיבוש מעוז הכורדים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כ-80 בני אדם, בהם 14 ילדים, נהרגו בתקיפות אוויריות של רוסיה על העיירות כפר בתנא, סקבא וחרסתא. בחודש שעבר עברה במועצת הביטחון של האו"ם החלטה הקוראת להפסקת אש בת חודש בכל רחבי סוריה, אך המתקפה בפרברי דמשק נמשכת במלוא עוזה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי מאות הרוגים: משלחות סיוע ראשונות הגיעו לפרברי דמשק הנצורים
דיווח בבריטניה: גז העצבים הושתל בחפצי בת המרגל כשהייתה במוסקבה
חקירת קשרי רוסיה: התובע דורש מסמכים מארגון טראמפ

אזרחים סורים נמלטים מאזור הקרבות במזרח רוטה. רויטרס
ארחים נמלטים מאזור הקרבות, אתמול/רויטרס

המשטר והארגון הסורי לזכויות אדם, שעוקב אחרי המלחמה מבריטניה, טוענים כ-70% מהשטח נמצא בשליטת הממשלה. כיבושה יהווה הישג משמעותי למשטר, שהצליח להשתלט מחדש בשנים האחרונות על רוב השטח של סוריה.

עוד כמה אלפי תושבים הצליחו להימלט מהקרבות במזרח רוטה, אזור הכולל עיירות לוויין ושטחים חקלאיים, דרך מסדרונות הומניטריים שפתחו צבאות רוסיה וסוריה. בנוסף לכך, סוכנות הילדים של האו"ם (יוניצ"ף) שולחת נציגים כדי להעריך את צרכיהם של העקורים השוהים במקלטים זמניים בדמשק. דוברת של הסוכנות אמרה כי בשלב הנוכחי, הם יוכלו להתמודד עם כ-50 אלף איש.

עוד באותו נושא

שבע שנים למלחמה בסוריה: יותר מחצי מיליון נהרגו, רובם אזרחים

לכתבה המלאה
המורדים מתקרבים לאזור עפרין, סוריה 7 במרץ 2018. רויטרס
מתקרבים למעוז הכורדים. מורדים באזור עפרין/רויטרס

בצפון סוריה, מבצע "ענף זית" שאותו מנהלת טורקיה נגד המיליציה הכורדית (YPG) מתקדם לעבר השלמת מטרתו עם התקרבות הכוחות הטורקיים, לצד ארגוני מורדים הנתמכים על ידי אנקרה, אל עפרין. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 43 בני אדם נהרגו היום בתקיפות בעיר, כולל 16 בני אדם שנהרגו בתקיפה אווירית על בית החולים המרכזי של העיר.

"זה היה בית החולים המתפקד היחיד בעיר", אמר גורם בצלב האדום הכורדי לסוכנות הידיעות הצרפתית. טורקיה הכחישה כי היא פגעה בבית החולים וטענה כי היא אינה תוקפת מטרות אזרחיות.

(עדכון ראשון: 10:33)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully