וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריד משפחת תמר אריאל שוחרר ממעצר ונשלח לבדיקה פסיכיאטרית

16.3.2018 / 15:40

אריאל שטסמן, שהשתלט על אזור קברה של קצינת צה"ל שנהרגה בנפאל ב-2014, הסגיר עצמו למשטרה ונחקר. בית משפט השלום באשקלון סירב לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, אך קבע כי הוא מעורער בנפשו והותיר את צו ההרחקה נגדו על כנו

צילום: שי מכלוף

אריאל שטסמן, החשוד שהטריד את משפחתה של הנווטת תמר אריאל שנהרגה בנפאל והשתלט על מתחם הקבר שלה, הסגיר את עצמו היום (שישי) למשטרה. בדיון בבית משפט השלום באשקלון נדחתה הבקשה להאריך את מעצרו, והוא שוחרר ממעצר והופנה לבדיקה פסיכיאטרית.

השבוע פורסם כי במשך תקופה ארוכה, נמנעים הוריה של אריאל לעלות לקברה. לדבריהם, המטרידן שנוהג להגיע למקום, פוגע בביטחונם האישי, ולא מאפשר להם להתייחד עם זכר בתה לצד קברה.

בהחלטתו קבע השופט כי מדובר בסדרת אירועי הטרדת המשפחה שבמסגרתם שטסמן מנכס לעצמו את קברה של אריאל והופך אותו למקום פולחן אישי. "החשוד אף התבטא לא פעם כי אין מדובר בקבר אלא ב'ציון' של צדיקת יסוד עולם, וניכר כי הערכתו לגברת אריאל, גם אם יש מקום רב לכך, חוצה את גבולות הסביר".

עוד בוואלה! NEWS:
מציאות קודרת בגבול עזה: מתחילת 2018 כל חודש פיגוע מטען
14 אלף נמלטו מבתיהם בתוך יממה: אסד מתקרב לכיבוש פרברי דמשק
משהו רקוב בממלכת חמאס: מי פועל בחשאי נגד פתח וישראל

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
תמר אריאל/באדיבות המשפחה

במהלך הדיון והקראת החלטת השופט, התפרץ שטסמן לדבריו. עוד קבע השופט כי התרשם ממצבו הנפשי של החשוד ונראה כי הוא "נמצא במצב נפשי מעורער תוך שהוא אובססיבי לעניינה של אריאל. מצב זה מסמא את עיניו של החשוד והוא עושה הכול על מנת לקדם את האובססיה שבה הוא נמצא". צו ההרחקה נגד שטסמן יישאר על כנו ועל החשוד ייאסר ליצור קשר עם בני המשפחה ולהגיע לבית העליון. כאמור, הוא יישלח באופן מידי לבדיקת פסיכיאטר, שיבחן אם יש לאשפזו.

לפני הדיון טען שטסמן שלא הטריד את משפחת אריאל בשנה האחרונה, ואף כי נפגע קשות בידי מקורביה. לדבריו, המשפחה מגייסת מיליוני שקלים לעמותות כדי להכשיר גיוס בנות דתיות לצבא. "תמר אמרה שהיא אינה סמל של הבנות הדתיות לשרת בצבא, וכי היא עושה זאת כאדם פרטי. הם משתמשים בה בצורה צינית", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אריאל שטסמן החשוד בהטרדת משפחתה של הנווטת תמר אריאל. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
אריאל שטסמן בהארכת מעצר/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

אמה של תמר סיפרה כי ההטרדות החלו מיד לאחר מסע ההלוויה של בתה. "פנה אלינו גבר שבוע אחרי שתמר נהרגה", שחזרה. "הוא הציע את עזרתו בצילום וידאו של האזכרה ולעזור להעלות המורשת של תמר". הגבר נעצר על ידי המשטה, אך שוחרר לאחר מכן בהוראת בית המשפט.

הוריה של אריאל ציינו כי ההטרדות לא הסתכמו בהיצמדות לקבר. "מעת לעת, האיש היה זורק את החפצים שאנחנו והחברות של תמר הבאנו לקבר", סיפרו. "הייתה לו אובססיה לניקיון וכל יום היה מגיע לבית העלמין ומזיז אותם. בשלב הבא - הוא שלח לנו מיילים, וגם לכל מי שמקורב לתמר למשפחה ולחברים. הוא כתב לנו: 'בגדתם בבת שלכם, הכרחתם אותה להתגייס, היא התנגדה לגיוס'". בנוסף במשפחה טוענים כי האיש ציין במיילים כי אביה של תמר התעלל בה מינית בזמן שאמה הכתה אותה. "אחר כך הוא ריסס את המכוניות שלנו בגרפיטי", הוסיפו. "פנינו למשטרה והוצא נגדו צו הרחקה, אלא שלמרות שעוצרים אותו מעת לעת - הוא שוב משתחרר. החלטנו שלא לשתוק יותר".

(עדכון ראשון: 12:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully