וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי קראה לחיילים "רוצחים" - ותורחק לשבוע מהכנסת

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את ח"כ זועבי בעקבות התבטאויותיה בדיון בוועדת החינוך. את הקובלנה נגדה הגיש ח"כ חזן - שהורחק בעצמו לחצי שנה. זועבי: "אמת דיברתי, אשמח לשלוח מידע מפורט על מקרי הרצח"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) להרחיק את ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) למשך שבוע מדיוני המליאה ומוועדות הכנסת. זאת, לאחר שבדיון בוועדת החינוך בכנסת כינתה את חיילי צה"ל "רוצחים". את הקובלנה נגד זועבי הגיש ח"כ אורן חזן (הליכוד), שהורחק בעצמו מהמליאה ומהוועדות לפני כחודשיים למשך חצי שנה על ידי ועדת האתיקה של הכנסת. הרחקתה של זועבי תחול בשבוע הראשון של כנס הקיץ, לאחר הפגרה.

האירוע התרחש בחודש שעבר, במהלך דיון בהצעת החוק בעניין ארגון "שוברים שתיקה" שיזמה יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם. בדיון טענה ח"כ זועבי כי "צה"ל רוצח פלסטינים". כשנדרשה לחזור בה מדבריה, הסבירה זועבי כי "קוראים רוצח גם לאדם שרצח פעם אחת בחייו, לכן כך גם הצבא שמדי פעם רוצח ולא כל יום".

ח"כ זועבי הגיבה להחלטת הוועדה ואמרה: "אכן אמרתי שבין חיילי צה"ל יש שרצחו פלסטינים. אמת דיברתי ואשמח לנהל דיון בנושא. התבטאות זו היא חלק מחופש הביטוי הכי בסיסי, ולאיש אין זכות לסתום פיות בשל דעות לא נוחות לו. אשמח לשלוח לכם מידע מפורט אודות מספר רב של מקרי רצח של פלסטינים בידי חיילים".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: הכנסת מנעה מח"כים טיסות במימון ארגוני BDS
משבר חוק הגיוס אמנם חלף, אבל איום הבחירות עדיין לא מאחורינו
לאחר שלא הצביע על חוק הגיוס: קיש יודח מתפקיד יו"ר ועדת הפנים

ח"כ חנין זועבי לפני דיון להארכת מעצר ח"כ באסל גטאס בית משפט השלום בראשון לציון, 27 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
לא תורשה להשתתף בדיוני הוועדות. ח"כ זועבי/ניב אהרונסון

"מצליחים להכעיס כל פעם מחדש", אמרה ח"כ זועבי לוואלה! NEWS. "גם אכזריים, אלימים ומדכאים וגם מענישים את מי שצועק. זה גם לרצוח, ואני חוזרת על המילה 'לרצוח', וגם לרצוח את הצעקה".

"ועדת האתיקה מגדירה מחדש את תפקידה כוועדת צנזורה", מסרה זועבי. "לא ידעתי שאני צריכה אישור מחברי הכנסת באיזו טרמינולוגיה להשתמש, מה להגיד ומה לא להגיד, ועל איזה ערכים מותר או אסור להגן, והאם זכות החיים היא זכות קדושה, או שאפשר לבטלה.

"לא ידעתי שאני נאלצת לשקר, לעוות את המציאות ולומר שחיילי הצבא הישראלי רק הורגים", אמרה. "שמישהו יגיד לי, כאשר מפציצים שכונות שלמות מתוך מודעות שיש בהן ילדים ונשים, ותינוקות וגברים ונוער, האם זה הרג או רצח? כאשר יורים בגבם של מפגינים, האם זה הרג או רצח, כאשר יורים במכוון בנוער מטווח קצר - זה הרג או רצח? האם תפקידי לעדן פשעי מלחה של הצבא הישראלי, או דווקא לצעוק נגד פשעים אלה, ולומר את האמת - שרצח הוא רצח? ועדת האתיקה מאלצת אותנו לשקר, ולכסות על פשעים. יותר טוב בלי אתיקה כזו", הוסיפה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ח"כ אורן חזן במליאה בדיון על חוק ההמלצות בעימות עם חנין זועבי. אורן בן חקון/ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
הורחק לשישה חודשים. חזן/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון/ישראל היום

ח"כ חזן יצא נגד החלטת הוועדה ונגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בטענה כי העונש שהוטל על ח"כ זועבי הוא קל מדי. "אדלשטיין ממשיך לחלק פרסים לערבים תומכי הטרור בכנסת רק בשביל האינטרס האישי שלו והדיל לקבל את קולם לנשיאות", אמר חזן. "מדהים שאחרי אינספור קריאות הסתה, מעשי אלימות וביזוי המדינה, אין למחבלת זועבי שום בעיה לעבור שוב את הגבול ולקרוא לחיילינו רוצחים.

"בתגובה - ועדת האין אתיקה הרחמנית והמתחשבת, בהובלת אדלשטיין, שוב מוכיחה שלח"כים תומכי הטרור מותר הכל. הפעם למען מראית עין בעקבות תלונתי הם החליטו להרחיק את המחבלת רק לשבוע. גם זו התחלה. מבישה, אבל התחלה".

בחודש ינואר הורחק חזן בעקבות שורת התבטאויות ואירועים שהיה מעורב בהן נגד חברי כנסת אחרים, בעיקר מהרשימה המשותפת. חברי הוועדה נקטו בצעד חריג ומשמעותי יותר והחליטו, לראשונה בתולדות הכנסת, על שלילת שכרו למשך שבוע - כלומר על קנס של כ-5,000 שקלים.

הוועדה ציינה בהחלטתה בנוגע לחזן כי היא "נחרדה לראות את מצבור ההתנהגויות וההתבטאויות של ח"כ חזן כפי שמשתקפים באירועים נשואי הקובלנות ומציגים דפוס פעולה דומה מצידו של התנהגות ביריונית, גסה, משפילה ומטרידה". חברי הוועדה הוסיפו כי אירועים והתבטאויות אלה "מדרדרים את הכנסת לשפל שלא נודע כמותו. נראה כי ח"כ חזן שם לו למטרה להוציא משיווי משקל חלק מחברות הכנסת וחברי הכנסת הערבים ולגרור חברות כנסת לשיח משפיל ומבזה הכולל אמירות סקסיסטיות ושוביניסטיות שפוגע בסופו של דבר גם בו עצמו ומעל הכל פוגע אנושות בכבודה של הכנסת ותדמיתה בעיני הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully