וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל רוצח פלסטינים": ח"כ זועבי עוררה סערה בדיון בוועדת החינוך

12.2.2018 / 12:34

בדיון בהצעת חוק "שוברים שתיקה", טענה זועבי כי נהוג לכנות רוצח "גם אדם שרצח פעם אחת בחייו, לכן כך גם הצבא שמדי פעם רוצח ולא כל יום". חברות הכנסת שולי מועלם וענת ברקו קראו לה לחזור בה מדבריה: "טרוריסטית, תתביישי לך"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) עוררה היום (שני) סערה בוועדת החינוך של הכנסת במהלך דיון בהצעת החוק בעניין ארגון שוברים שתיקה של יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם. בדיון טענה ח"כ זועבי כי "צה"ל רוצח פלסטינים". כשנדרשה לחזור בה מדבריה, הסבירה זועבי כי "קוראים רוצח גם לאדם שרצח פעם אחת בחייו, לכן כך גם הצבא שמדי פעם רוצח ולא כל יום".

חברות הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) וענת ברקו (ליכוד) צעקו לעברה שתחזור בה מדבריה. "טרוריסטית", כינתה אותה ברקו. ח"כ מועלם צעקה לעברה: "זה תקין לומר שכל הערבים רוצחים? מה זו ההשוואה הזו? חיילי צה"ל מתמודדים עם מציאות לא פשוטה שאתם בעצמכם יוצרים. מחבלים שנהרגים הביאו את זה על עצמם. תתביישי לך".

עוד בוואלה! NEWS:
הסופר דויד גרוסמן זכה בפרס ישראל לשנת תשע"ח
דניאל מעוז שרצח את הוריו הורשע בזיוף מכתב המפליל את אחיו ברצח
האיש שניסה לשמור על הטבע של איראן "התאבד" בבית הכלא

ח"כ חנין זועבי במהלך מליאת הכנסת במהלך דיון ב"חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. דוברות הכנסת – הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
התעמתה עם חברי הוועדה בכנסת. ח"כ חנין זועבי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – הדס פרוש

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ניסה להשליט סדר בדיון, אך ללא הצלחה, והוציא את חברות הכנסת זועבי וברקו מהאולם. "לא שמעת על נערים פלסטינים שנרצחו?", המשיכה זועבי להטיח במרגי.

הצעת החוק שעליה התקיים הדיון לקראת הכנתה לקריאה ראשונה מכונה חוק "שוברים שתיקה". מדובר בהצעה שנועדה להקנות לשר החינוך את הסמכות לאסור על כניסתם של ארגונים הפועלים נגד צה"ל בעולם לבתי הספר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חברת הכנסת ד"ר ענת ברקו במליאת הכנסת, 11 בפברואר 2016. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
הורחקה מהדיון בעקבות חילופי הדברים. ח"כ ענת ברקו/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

זו אינה הפעם הראשונה שבה זועבי מכנה את חיילי צה"ל רוצחים. ב-2016 היא עלתה לנאום במליאת הכנסת, ובמהלך דבריה השוותה את חיילי צה"ל שהשתלטו על משט המאווי מרמרה ב-2010, לרוצחים. במליאה פרצה מהומה, והגישו נגדה תשע תלונות לוועדת האתיקה, שלבסוף הסתפקה בנזיפה חמורה.

בנימוקי החלטת הוועדה נכתב כי התבטאויותיה של זועבי היו "קיצוניות מתריסות ולא מעוגנות במציאות", אך הוחלט שלא להחמיר איתה מעבר לרשימת נזיפה חמורה "בשל חופש הביטוי הפוליטי הרחב שממנו נהנים חברי הכנסת, בצירוף העובדה שההפרעות לנאומה לא פסקו לרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully