וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שניסה לשמור על הטבע של איראן "התאבד" בבית הכלא

קאבוס סיד-אמאמי, שהחזיק גם באזרחות קנדית, עמד בראש קרן שימור חיות הבר במדינה. לפי הרשויות, הוא שם קץ לחייו בשל "כמות הראיות" שהצטברו נגדו בגין ריגול. ואולם, במשפחתו מסרבים להאמין ודורשים חקירה עצמאית

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הרשויות באיראן טוענות כי פעיל למען איכות הסביבה, המחזיק גם באזרחות קנדית, התאבד בתא המעצר שלו. זאת בזמן שמשפחתו וארגוני זכויות אדם דוחים את הטענה ומבקשים לקיים חקירה עצמאית. קאבוס סיד-אמאמי היה פרופסור לסוציולוגיה, שניהל ארגון שפעל לשימור חיות הבר במדינה ונעצר ב-24 בינואר. המשטר טוען כי מיזמי המחקר שלו היו כסות לפעולות ריגול שבגינן הועמד לדין.

"הידיעה על מותו של אבי בלתי-ניתנת לעיכול", כתב בנו, ראם אמאמי, בחשבון הטוויטר שלו. "אני לא יכול להאמין לזה". הוא הוסיף כי משפחתו, שקיבלה את הידיעה על מותו בבית הכלא אווין בטהראן ביום שישי, דורשת חקירה עצמאית. ואולם, אין זה סביר שמערכת המשפט באיראן תאפשר זאת.

לקריאה נוספת בנושא
עם רעלות שלופות: הנשים של איראן יוצאות למאבק בכיסוי הראש

קאבוס סיד-אמאמי, פעיל לשימור איכות הסביבה באיראן, שמת בבית הכלא. טוויטר, אתר רשמי
הרשויות טוענות כי הודה בריגול. קאבוס סיד-אמאמי/אתר רשמי, טוויטר

לפי התובע של טהראן, עבאס ג'עפרי-דולטבדי, אממי בן ה-63, שעמד בראש הסניף המקומי של קרן שימור חיות הבר, התאבד מאחר שהוא היה מודע לכמות הראיות שהצטברו נגדו ובשל "ההודאה שלו עצמו". הוא הוסיף כי כוחות הביטחון עצרו עוד כמה אנשים ש"אספו מידע מסווג באזורים אסטרטגיים, כשהם מנסים להסוות זאת דרך מיזמי מדע וסביבה".

עשרות איראנים עם אזרחות כפולה מוחזקים במאסר במדינה, שאינה מכירה באזרחותם השנייה, רובם בגין עבירות ריגול. ב-2003, זהרה קזמי, צלמת איראנית-קנדית, הוכתה למוות בכלא באווין, אחרי שנעצרה בזמן שצילמה תמונות. מותה הוביל לצמצום היחסים הדיפלומטיים בין טהראן לאוטווה. בקנדה אמרו כי הם מודעים לדיווחים על מותו של אזרח המדינה באיראן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת סולידריות למען הפגנות אנטי-ממשלתיות באיראן ליד שגרירות איראן בפריז, צרפת 6 בינואר 2018. רויטרס
עשרות איראנים עם אזרחות כפולה עצורים במדינה. הפגנה נגד המשטר בטהראן בפריז/רויטרס

המרכז לזכויות האדם באיראן, שפועל בניו יורק, מסר כי לפחות תשעה חברים אחרים בארגון של אמאמי נעצרו יחד עמו. בין קבוצת העצורים היה גם מוראד טהבז, אזרח איראני-אמריקני. דוברת מטעם מחלקת המדינה בוושינגטון מסרה כי ארצות הברית "מודעת לדיווחים על כך שאזרח אמריקני נעצר באיראן" .

ראש משרד המשפטים בטהראן, רולאמחוסיין אסמאלי, אמר כי ייתכנו מעצרים נוספים. "הקבוצה שאספה מידע מודיעני אסטרטגי והעבירה אותו לזרים זוהתה. חלקה נעצר וחלקה הנוסף עשוי להיעצר בקרוב", צוטט על ידי סוכנות הידיעות אילנ"א.

מותו של אמאמי מצטרף לשני מקרים דומים שאירעו בשבועות האחרונים, שבהם הכריזו הרשויות על התאבדויות של שני עצורים, שנכלאו במהלך גל ההפגנות נגד המשטר. גם במקרה שלהם, משפחות העצורים, ארגוני זכויות אדם ועורכי דין דחו את ההסבר הזה ודרשו חקירה עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully