וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלא הצביע על חוק הגיוס: קיש יודח מתפקיד יו"ר ועדת הפנים

סיעת הליכוד תדיח את קיש מכיוון שסירב להצביע על החוק שסביבו נוצר המשבר הקואליציוני. קיש נכח במליאה בזמן ההצבעה, ומשראה שלחוק יהיה רוב - נמנע מלהצביע. החוק אושר ברוב של 59 ח"כים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

סיעת הליכוד תדיח בתקופה הקרובה את ח"כ יואב קיש מתפקידו כיו"ר ועדת הפנים בכנסת מכיוון שלא הצביע על חוק הגיוס שאושר הערב (שלישי) במליאה בקריאה טרומית - כך נודע לוואלה! NEWS. קיש נכח במליאה בזמן ההצבעה, הסתכל לכל עבר ספסלי הקואליציה כדי לראות אם יהיה רוב לחוק, ונמנע מלהצביע בעדו או נגדו.

ח"כ קיש הגיע בשעות הצהריים ללשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר כי הוא מתכוון להצביע נגד החוק, או לכל הפחות להימנע מהצבעה. בלשכת נתניהו הפעילו עליו לחצים כבדים כדי שיחזור בו מהחלטתו, נוכח ההחלטה בליכוד לתמוך בחוק, כחלק מהתחייבות השותפים בקואליציה לפתרון המשבר הפוליטי. קיש סירב, והועברו לו מסרים שלפיהם אם לא יצביע בעד החוק - יודח מראשות ועדת הפנים. קיש התמנה לתפקיד יו"ר הוועדה בתקופה האחרונה במקומו של יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, שהחזיק בתפקיד לפניו. קודם לכן הוא כיהן כיו"ר ועדת הכנסת.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
לא היה כלום: המשבר שיצר נתניהו נועד להשתיק משהו אחר
לא הולכים לבחירות: הושג הסכם לפתרון המשבר בקואליציה
סקרים בצל המשבר: נתניהו מתחזק, אורלי לוי-אבקסיס עוברת את ליברמן

חברי הכנסת יואב קיש ודוד ביטן בדיון על דוח המבקר על מבצע צוק איתן. הלל מאיר, תצפית TPS
הבהיר לנתניהו כי לא יצביע בעד. קיש/תצפית TPS, הלל מאיר

סיעות הקואליציה פעלו לגייס את רוב חברי הכנסת במפלגותיהם להצביע בעד החוק. גם חברות הכנסת רחל עזריה ומירב בן ארי מסיעת כולנו, שהעדיפו להתנגד לחוק או להימנע מהצבעה עליו, נאלצו להצביע בעד. סיעת ישראל ביתנו, ובה גם השרה סופה לנדבר, הצביעה נגד החוק כפי שהצהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן. החוק אושר לבסוף בקריאה טרומית ברוב של 59 חברי כנסת שהצביעו בעדו, לעומת 38 חברי כנסת שהצביעו נגד. הח"כים הערבים נעדרו מההצבעה בתמורה להתחייבות מצד הסיעות החרדיות לא לקדם את חוק המואזין עד סוף הכנסת הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully