וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים בצל המשבר: נתניהו מתחזק, אורלי לוי-אבקסיס עוברת את ליברמן

על פי הסקרים שפורסמו בחדשות 2 ועשר, הקרע בקואליציה אינו פוגע בכוחו של נתניהו, שזוכה ל-29-30 בהתאמה. יש עתיד מקבלת 24-21 מנדטים. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שפרשה ממפלגתו של ליברמן, מפתיעה עם חמישה מנדטים מול ליברמן, שזוכה לארבעה בלבד

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

למרות המשבר בין השותפות בקואליציה בצל חוק הגיוס, וחרף ההתפתחויות בחקירות, סקרים שפורסמו אמש (שני) מלמדים כי ראש הממשלה נתניהו מוסיף לשמור על כוחו. על פי סקר "חדשות 2" שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח מחברת מדגם, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה שומר על כוחו - וזוכה ל-30 מנדטים.

על פי אותו סקר, המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד, אולם בפער גדול עם 21 מנדטים. המחנה הציוני בראשות אבי גבאי עם 13 מנדטים ואילו הרשימה המשותפת עם 12, הבית היהודי - 11.

לקריאה נוספת
הדרך לבחירות: איך משבר חוק הגיוס יכול להוביל לפיזור הכנסת?
נתניהו: "לא חוששים מבחירות, אבל אנחנו עדיין לא שם"
נתניהו לראשי הסיעות: "הישארו בממשלה"; ליברמן: "נצביע נגד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאומו במליאת הכנסת 12 במרץ 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
שומר על כוחו. נתניהו בכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

עוד עולה כי מרצ זוכה לשבעה מנדטים, זאת בטרם הוכרז על העומד בראשה. הסקר אף צופה דרמה בעיקר במפלגות הבינוניות והקטנות. יהדות התורה זוכה לשבעה מנדטים וכולנו יורדת לשישה. אורלי לוי-אבקסיס שפרשה מישראל ביתנו והכריזה כי תקים מפלגה זוכה כבר לחמישה מנדטים, בעוד שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, העומד בלב המשבר הקואליציוני זוכה לארבעה מנדטים בלבד. כמו כן, ש"ס זוכה למספר מנדטים דומה - ואילו אלי ישי ומשה יעלון עומדים בשלב זה, לא זוכים במנדטים כלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סקר חדשות 2:

- הליכוד: 30 מנדטים
- יש עתיד: 21 מנדטים
- המחנה הציוני: 13 מנדטים
- הרשימה המשותפת: 12 מנדטים
- הבית היהודי: 11 מנדטים
- מרצ: 7 מנדטים
- יהדות התורה: 7 מנדטים
- כולנו: 6 מנדטים
- אורלי לוי-אבקסיס: 5 מנדטים
- ישראל ביתנו: 4 מנדטים
- ש"ס: 4 מנדטים
- אלי ישי: 0
- משה יעלון: 0

סקר חדשות עשר, שנערך ע"י פרופ' קמיל פוקס, צופה אף הוא ניצחון לנתניהו. אם יתקיימו כעת בחירות, הליכוד בראשות נתניהו צפוי לזכות ב-29 מנדטים.

עם זאת, על פי אותו הסקר, יש עתיד עומדת בפער מצומצם יותר עם 24 מנדטים, הרשימה המשותפת עומדת על 13 מנדטים ועוקפת את המחנה הציוני - 11 מנדטים. כמו כן, הבית היהודי זוכה ל-11 מנדטים, מרצ לתשעה וכולנו לשישה. כמו כן, ישראל ביתנו ויהדות התורה זוכות לשישה מנדטים, ואילו ש"ס לחמישה.

סקר חדשות עשר:

- הליכוד: 29 מנדטים
- יש עתיד: 24 מנדטים
- הרשימה המשותפת: 13 מנדטים
- המחנה הציוני: 11 מנדטים
- הבית היהודי: 11 מנדטים
- מרצ: 9 מנדטים
- כולנו: 6 מנדטים
- ישראל ביתנו: 6 מנדטים
- יהדות התורה: 6 מנדטים
- ש"ס: 5 מנדטים

ח"כ אורלי לוי אבקסיס בעימות שערך ארגון לתת בין המועמדים לתפקיד חברתי-כלכלי של המפלגות, הבינתחומי הרצליה מרץ 2015. ראובן קסטרו
עוברת את ליברמן. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש במהלך נאומו במליאת הכנסת כי אם יהיו בחירות בעתיד הקרוב, הליכוד בראשותו ינצח בהן. "צריך לעשות מאמץ עליון אחרון כדי לשמור על הממשלה בהרכבה הנוכחי לאורך זמן, משום שממשלה שנשענת על חודו של קול, פשוט לא תוכל לתפקד", טען ראש הממשלה במסגרת "דיון 40 חתימות" שיזמו סיעות האופוזיציה. הוא אף קרא לראשי הקואליציה, שנעדרו מהדיון, "לרדת מצמרות העצים אל הקרקע".

נתניהו אמר במהלך נאומו בדיון, שנקבע לפני תחילת המשבר הנוכחי וההתפתחויות האחרונות בחקירות כי מדובר ביום מטלטל בפוליטיקה הישראלית. "איני חושב שהיינו צריכים להגיע בכלל למצב הזה, כי הממשלה שלנו היא ממשלה מצוינת. היא מתנהלת באחריות, בשיקול דעת, ביציבות וזו ממשלה שמביאה הישגים גדולים למדינת ישראל. אזרחי ישראל יודעים להעריך את מה שאנחנו עושים לטובתם. אני אומר זאת לא מפני שאני חושש מבחירות, להיפך. אני אומר לכם שלאורך כל השנים מעולם לא ראיתי תמיכה כזו במדיניות של הממשלה בראשותי, תמיכה אדירה ממש כך. אם יהיו בחירות - נתמודד בהן וגם ננצח. אבל אנחנו עוד לא שם".

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully