וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הכנסת מנעה מח"כים טיסות במימון מארגוני BDS

14.3.2018 / 7:36

ועדת האתיקה אסרה על הח"כים יוסף ג'בארין וחנין זועבי מהרשימה המשותפת קבלת מימון מארגונים המובילים חרם נגד ישראל. ההחלטה היא יישום ראשון של תקנות שאושרו בחודש ינואר ומסתמכות על רשימת ארגונים שהכין המשרד לעניינים אסטרטגיים

עריכה: יוסי אלטר

ועדת האתיקה אסרה על חברי כנסת לקבל מימון לטוס להרצאות בחו"ל מארגונים המעודדים חרם נגד מדינת ישראל. לוואלה! NEWS נודע כי מדובר בחברי הכנסת יוסף ג'בארין וחנין זועבי מהרשימה המשותפת שהיו אמורים לטוס בתקופה הקרובה לסבב הרצאות. ג'בארין היה אמור לטוס לארצות הברית במימון הארגון Jewish voice for peace וזועבי הייתה אמורה לטוס לכנס באירלנד.

זו הפעם הראשונה שבה מקיימת הוועדה דיון לפי כללי האתיקה החדשים הקובעים כי היא "תשקול לא לאשר נסיעה לחוץ לארץ במימון ארגון או גוף שפרסם ביודעין קריאה פומבית להטלת חרם על מדינת ישראל או התחייב להשתתף בחרם". כללים אלה נוספו בעקבות החלטה שהתקבלה לפני כחודשיים בוועדת הכנסת בתקופה שח"כ יואב קיש (הליכוד) כיהן כיו"ר הוועדה.

מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
המדינה הכינה רשימה של ארגונים הפועלים "באופן עקבי נגד ישראל". הפגנת ארגוני חרם במארסיי/AP

בהחלטה למנוע את הנסיעה של ג'בארין כתבו חברי ועדת האתיקה כי "הארגון שמבקש להזמינך ולממן את נסיעתך, נמנה על רשימת ארגונים שהוכנה על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים והסברה, שעניינה 'ארגוני החרם המרכזיים שפועלים באופן עקבי רציף ומתמשך נגד מדינת ישראל, תוך הפעלת לחץ על גופים, מוסדות ומדינות להחרים את ישראל'".

חברי הוועדה ציינו כי ערכו בירור עם המשרד לעניינים אסטרטגיים ושם גילו כי הארגון "נחשב כיום לאחד מארגוני החרמות המובילים בארצות הברית" וכן "מצהיר על תמיכתו ב-BDS ככלי לא אלים, אשר יכריח את מדינת ישראל לשנות את מדיניותה ולשחרר את 'השטחים הכבושים'". בין היתר ציינו כי הארגון אירח את "המחבלת רסמיה עודה אשר הורשעה ברצח שני אזרחים ישראלים בשנות השישים כאחת הדוברות המרכזיות". בהודעתם לח"כ ג'בארין קבעו חברי ועדת האתיקה כי "לאחר ששקלה את הדברים ובחנה את המידע שהונח בפניה, החליטה הוועדה שלא לאשר את נסיעתך במימון גוף זה".

עוד באותו נושא

מהומה בדיון על איסור הטיסה עם ארגוני חרם: "נגד ח"כים ערבים"

לכתבה המלאה

ח"כ ג'בארין: אשקול לעתור לבג"ץ נגד איסור הוועדה

ח"כ ג'בארין מסר: "איסור הנסיעה מהווה פגיעה קשה בחופש הפעילות הפוליטית שלי כחבר כנסת. בלי מימון של הגוף המזמין לא אוכל כמובן לנסוע לארצות הברית בגלל העלויות הרבות של הנסיעה ושל סבב ההרצאות. השתתפות בכנסים ומתן נאומים הינם חלק מהותי מתפקידי כנבחר ציבור, ואין זה מתקבל על הדעת לא לאפשר לי למלא תפקיד זה. אני שוקל לעתור לבג"ץ נגד התיקון האחרון בכללי האתיקה האוסר נסיעות במימון גופים תומכי חרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully