וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: ח"כים לא יורשו לטוס מטעם ארגונים התומכים בחרם על ישראל

22.1.2018 / 10:10

ועדת הכנסת אישרה את ההצעה שנכנסת לתוקף מידית, מבלי צורך באישור המליאה. היוזמה של ח"כ יואב קיש, שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS, לא מתירה לחברי כנסת לטוס על חשבון תומכי החרם. טיבי: "ניסיון להצר את חופש הפעולה של 4-3 ח"כים"

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: שרת המשפטים איילת שקד נגד תנועת החרם. אפריל 2017)

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (שני) את ההצעה שבמסגרתה יוטל איסור על חברי כנסת לטוס על חשבון גופים התומכים בחרם על ישראל. זאת, בכפוף לרשימת הארגונים שגיבש לאחרונה המשרד לעניינים אסטרטגיים כדי לאסור על כניסת פעיליהם לישראל. היוזמה נחשפה לראשונה בוואלה! NEWS ואושרה כעת בוועדת הכנסת, שבראשה עומד ח"כ יואב קיש (הליכוד), מבלי שהיא דורשת את אישור המליאה ותיכנס למעשה לתוקף באופן מידי.

הנפגעים העיקריים מההצעה הם חברי הכנסת הערביים. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי ישקול לפנות לבג"ץ נגד ההצעה. טיבי הוזמן בעבר על ידי ארגון AMP - American Muslims for Palestine, המופיע ברשימה שגיבש המשרד לעניינים אסטרטגיים, ובעקבות אישור ההצעה, הוא לא יוכל להצטרף לנסיעה זו.

"מדובר בהגבלה נוספת של חסינות חברי הכנסת". לדבריו, "אין צל של ספק שהתיקון מכוון לשלושה-ארבעה ח"כים ערביים במטרה להצר את חופש הפעולה הפוליטי רעיוני שלנו. הגבילו את כניסתנו למסגד אלאקצה למרות החסינות והדבר מציב אותנו מול מדרון מסוכן שמחייב אותנו לפנות לבג"ץ בעניין".

וואלה! Talk עם אחמד טיבי באולפן 13 ביולי 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
ח"כ טיבי/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בהצעה שהפיץ בעבר, ח"כ קיש ניסה לקבוע שוועדת האתיקה לא תאשר נסיעה של גורם מזמין או מממן אם הוא קורא להחרמת מדינת ישראל, החרמת תוצרת ישראלית, מוסד ממוסדותיה של ישראל או אזור הנמצא בשליטתה. הצעה זו גררה סערה והתנגדות מצד חברי כנסת, וקיש מעדיף הפעם להיצמד לרשימת הארגונים שגיבש משרד ממשלתי.

"לא יתכן שארגונים כאלו יקבלו מעין חותמת כשרות מוועדת האתיקה של הכנסת", הסביר ח"כ קיש. "נכון להיום ועדת האתיקה בודקת רק האם הארגון הוא פרטי או ציבורי ומאשרת מימון מארגונים ציבוריים בלבד ללא בחינת אופיים. מעכשיו תעמוד לרשות ועדת האתיקה רשימה סגורה של ארגונים שהיא לא תאשר מימון של נסיעות חברי הכנסת על ידם וכך יופסק האבסורד שכנסת ישראל נותנת חותמת שעלולה להיות מוצגת כמתן לגיטימציה לארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל".

יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
ח"כ קיש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully