וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון נפרד בלי לדבר על הפיטורים: "חוזר לחיי כאזרח פרטי"

13.3.2018 / 20:46

שר החוץ שפוטר על ידי הנשיא האמריקני הודיע כי יעזוב את תפקידו עד סוף החודש. בדבריו לא התייחס טילרסון לפיטורים עצמם ולא הזכיר את הבוס שהדיח אותו. "רוצה להודות לעמיתיי על ההישגים בממשל"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שר החוץ המודח של ארצות הברית רקס טילרסון אמר הערב (שלישי) כי יעזוב את תפקידו עד סוף החודש. זאת, לאחר שפוטר על ידי הנשיא דונלד טראמפ. "החלק המתגמל בעבודה הזו הוא שאתה יכולה לרשום הישגים", אמר טילרסון, "ואני רוצה להודות לעמיתיי על כמה מההישגים בממשל הזה". בדבריו לא התייחס טילרסון לפיטורים עצמם. "אני אחזור לחיי כאזרח פרטי וכאמריקני גאה", אמר.

"ראשית, עלינו על הציפיות של כולם בקמפיין הלחץ המקסימלי על קוריאה הצפונית", אמר טילרסון, ברקע הסכמתו של טראמפ להיפגש עם שליט המדינה המבודדת, קים ג'ונג און. "אמרתי שהעידן של הסבלנות הסתיים ושנגביר את האפקטיביות של הסנקציות. נקטנו בקמפיין גלובלי להביא את האומות מסביב לעולם והעלנו זאת לראש סדר העדיפויות", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
אנטי-איראני ופרו-ישראלי: זהו שר החוץ החדש של טראמפ
נשיונל ג'יאוגרפיק מתנצל: הסיקור שלנו היה גזעני
מסקנות חקירת הרפובליקנים בבית הנבחרים: לא היה תיאום בין טראמפ לרוסיה

רקס טילרסון, מדבר עם התקשורת לאחר שפוטר על ידי טראמפ, 13 במרץ 21018. רויטרס
"חשוב לדאוג למעבר חלק". טילרסון/רויטרס

בהתייחס למחליפו, ראש ה-CIA מייק פומפאו אמר טילרסון כי "זה מאוד חשוב שנדאג למעבר חלק בזמן הזה, שבו המדינה ממשיכה להתייצב בפני אתגרים לאומיים".

בנושא הסורי אמר שר החוץ היוצא כי "נותרה עבודה רבה. השגנו הפסקת אש וייצוב של המצב, שהצילו אלפי חיים. יש עוד הרבה מה לעשות שם, וגם בעיראק. יש הרבה מה לעשות בקמפיין להבסת דאעש". על רוסיה אמר טילרסון כי "אם היא תמשיך במסלול הנוכחי, סביר שזה רק יגביר את הבידוד שלהם, דבר שלא יעזור לאיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully