וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיונל ג'יאוגרפיק מתנצל: הסיקור שלנו היה גזעני

מגזין הטבע האמריקני הודה כי התעלם מאזרחי ארצות הברית הלא לבנים והתייחס אל קבוצות אתניות שונות כ"אקזוטיות" או "פראיות". עורכת המגזין: "הבה נוכיח שאנחנו טובים מזה"

גיליון נשיונל גיאוגרפיק לחודש אפריל 2018. נשיונל גיאוגרפיק, מערכת וואלה! NEWS
גיליון המגזין נשיונל ג'יאוגרפיק לחודש אפריל/מערכת וואלה! NEWS, נשיונל גיאוגרפיק

המגזין האמריקני נשיונל ג'יאוגרפיק הודה כי סיקורו בעבר היה גזעני והתנצל על כך שהתעלם מאזרחי ארצות הברית הלא לבנים והתייחס אל קבוצות אתניות שונות כ"אקזוטיות" או "פראיות". עורכת המגזין, סוזאן גולדברג, אמרה כי הם השתמשו ב"כל סוג של קלישאה" וכי הגיליון של אפריל יוקדש לסוגיות גזע. לדבריה, המגזין ביקש מהיסטוריון לבחון את גיליונות העבר שלו.

ההחלטה לבחון מחדש את הסיקור של נשיונל גיאוגרפיק לאורך השנים הוקדשה ליום השנה ה-50 לרצח מנהיג זכויות האזרח מרטין לותר קינג. "הבה נתמודד עם השימוש המביש כיום בגזענות כאסטרטגיה פוליטית ונוכיח שאנחנו טובים מזה", כתבה גולדברג במאמר מערכת, שכותרתו הייתה "במשך עשורים, הכיסוי שלנו היה גזעני".

עוד ידיעות מהעולם
גורם לחנק וקשה לזיהוי: גז העצבים הסודי הסובייטי שהכה בבריטניה
מסקנות חקירת הרפובליקנים בבית הנבחרים: לא היה תיאום בין טראמפ לרוסיה

מרתין לותר קינג בביתו. GettyImages
המגזין מציין 50 שנה לרצח. מרטין לותר קינג/GettyImages

לדבריה, חלק מהחומר הארכיוני של המגזין, שאליו היה נחשפה, הותיר אותה "חסרת מילים". בין היתר, היא הזכירה תמונה שהופיעה ב-1916, ובה נראו אבורג'ינים אוסטרלים תחת הכיתוב: "החבר'ה השחורים בדרום אוסטרליה - הפרטים הללו מדורגים במקום האחרון מבחינת האינטליגנציה של המין האנושי".

פרופסור ג'ון אדווין מייסון מאוניברסיטת וירג'יניה התבקש לבחון את הסיקור של מגזין הטבע בעל "הסמכות העצומה", ואמר כי הוא רק חיזק את הגישות הגזעניות. הוא הראה כי עד שנות ה-70 המגזין התעלם מאמריקנים לא לבנים, והציג אותם רק כפועלים ועובדי עבודות ביתיות. הוא הזכיר גם את התמונות שבהן נראו אנשים לא מערביים פוגשים טכנולוגיה מערבית, מה שיצר לדבריו "אנחנו והם" ופילוג בין "מתורבתים ולא מתורבתים". לדבריו, היה שימוש מוגזם בתמונותיהם של נשים מאיי האוקיינוס השקט.

למרות זאת, ההיסטוריון הכיר בעבודה הטובה שעשה המגזין באותה תקופה בעייתית. "אפשרי לומר שהמגזין פתח את עיניהם של אנשים באותו זמן שבו הוא סגר אותם", הסביר מייסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully