וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות חקירת הרפובליקנים בבית הנבחרים: לא היה תיאום בין טראמפ לרוסיה

ועדת המודיעין מסרה כי סיימה את שלב הראיונות ולא מצאה ראיות לכך שמוסקבה פעל למען ניצחונו של טראמפ בבחירות 2016. זאת בניגוד להערכת סוכנויות המודיעין וטענות הדמוקרטים בוועדה. החקירה של התובע המיוחד ושל הסנאט נמשכת

צילום: CNN

הרפובליקנים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים לא מצאו ראיות לשיתוף פעולה בין הקמפיין של דונלד טראמפ לרוסיה במהלך הבחירות ב-2016 - כך אמר הלילה (שלישי) חבר הקונגרס מייק קונוויי, שמוביל את החקירה. הוא אמר כי הוועדה הסכימה עם טענות סוכנויות המודיעין ולפיהן רוסיה התערבה במרוץ, אך הוסיף כי הרפובליקנים לא מצאו הוכחה לכך שהם ניסו להטות את הבחירות לטובת טראמפ.

זאת אחת מכמה חקירות סביב המעורבות הרוסית בבחירות, העיקרית שבהן מנוהלת על ידי התובע המיוחד רוברט מולר. החקירה בוועדת המודיעין בסנאט נמשכת גם היא. בעוד שמולר מוביל את החקירה הפלילית, החקירות בוועדות בקונגרס נועדו לשרת את הציבור ולהעלות המלצות לחקיקה.

קונווי, רפובליקני מטקסס שהוביל את החקירה בת השנה, הכריז כי הוועדה סיימה לראיין עדיין ומתכננת לחלוק היום עם החברים הדמוקרטים את טיוטת הדוח. "השורה התחתונה - הרוסים אכן נקטו צעדים נגד הבחירות שלנו ב-2016, ואנחנו סבורים שהם יעשו זאת בעתיד", אמר לכתבים. ואולם, הוא הוסיף: "לא מצאנו ראיות לכף שקמפיין טראמפ או מקורבים אחרים שיתפו פעולה עם הרוסים".

נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת בחירות בפנסליבניה, 10 במרץ 2018. רויטרס
טוען לציד מכשפות פוליטי. טראמפ/רויטרס

מסקנות הרפובליקנים לא עולות עם הערכות המודיעין האמריקני, שקבע בשנה שעברה שרוסיה התערבה בבחירות במטרה לעזור לטראמפ לנצח בבחירות. מוסקבה מכחישה זאת שוב ושוב, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין אף אמר כי "ייתכן שיהודים או אוקראינים" אחרים לכך.

מנגד, הדמוקרטים בוועדה צפויים לפרסם דוח משלהם. אדם שיף, הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדה, אמר כי החקירה לא שלמה. "עם סיום החקירה היחידה בבית הנבחרים, הרוב שם את ההגנה על הנשיא מעל ההגנה על המדינה וההיסטוריה תשפוט את מעשיו", אמר.

טראמפ, שטוען כי מתנהל נגדו ציד מכשפות פוליטי, ציטט את מסקנות הרפובליקנים במהלך הלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תגובת טראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully