וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשפחות מצביעות ברגליים": מה סודה של העיר שבראש מדד איכות החיים?

12.3.2018 / 21:19

רחובות הגיעה לראש רשימת הערים מבדיקת מדדי איכות החיים של הלמ"ס. התושבים מספרים על תנופת בנייה בשנים האחרונות והתלמידים על בתי ספר שמספקים למידה חווייתית. ראש העיר, רחמים מלול: "תוצאות הסקר מחייבות אותנו להמשיך ולהשקיע"

הכניסה הצפונית לעיר רחובות. עיריית רחובות, מערכת וואלה! NEWS
"קרובה לתל אביב אבל לא מדי". הכניסה הצפונית לרחובות/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רחובות

דוח מדד איכות החיים שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) במהלך כנס בנושא מדדי איכות החיים, קיימות וחוסן לאומי, הציב את רחובות בפסגת רשימת הערים שבהן נבדקו שורת מדדים שונים. בין היתר נמצא כי העיר מובילה בכל הקשור לשביעות הרצון של התושבים בתחומי הדיור, הפרנסה, הלימודים והביטחון האישי. אחריה ברשימה היו הערים רמת גן וראשון לציון, ובתחתית הרשימה - ירושלים, באר שבע ובת ים.

רחמים מלול, ראש העיר רחובות, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הנתונים המחמיאים מוכיחים כי "השקעת המשאבים העצומה מוכיחה את עצמה". בין התהליכים שהוא ציין מהעשור האחרון: תכנון ארוך-טווח, שיפור החינוך והתרבות וקידום הבנייה התשתיות הפיזיות. "בשנים האחרונות נהרו זוגות צעירים רבים לעיר רחובות, ומשפחות רבות מצביעות רגליים בשל המערכות שבנינו בה", אמר מלול. "מצד שני, תוצאות הסקר מחייבת אותנו להמשיך ולהשקיע בעיר על מנת להישאר בפסגה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "לא חוששים מבחירות, אבל אנחנו עדיין לא שם"
"ספסור ברגעים פרטיים": נהג חברת אבטחה נתבע על הקלטת יאיר נתניהו
תרזה מיי: סבירות גבוהה שרוסיה אחראית להרעלת המרגל ובתו

דוח מדד איכות החיים של 14 הערים הגדולות בישראל. מערכת וואלה!
דוח מדד איכות החיים של 14 הערים הגדולות בישראל/מערכת וואלה!

תושבת העיר טליה גונן, אם לשלושה שנולדה ברחובות וחזרה להתגורר בה לאחר "סיבוב" קצר בתל אביב, אמרה: "לא היה לי ספק שאחזור לכאן". את התהליכים החיוביים היא מייחסת לחילופי השלטון בראשות העיר, שלדבריה הביאו לכך "שמשהו השתנה לטובה, התחילה כאן תנופת בנייה וחברים שלי שלא ביקרו בעיר כמה שנים נדהמים לראות את השינוי כשהם מגיעים לבקר. זה מקום שטוב לגדל בו ילדים - יש השקעה גדולה בפארקים ובגנים הציבוריים". עוד הוסיפה כי "העיר הקרובה לתל אביב אבל לא קרובה מדי, עם קניונים, היכל תרבות, פארקים, מתנ"סים ובתי קולנוע".

ברחובות יש כיום כ-150 אלף תושבים. בעשור האחרון קפץ מספר התושבים ב-30 אלף. מבחינת משקי בית, ניתן לראות עלייה מ-35 אלף בשנת 2008 ועד ל-44 אלף משקי בית בשנה הנוכחית. נתוני הגיוס לצה"ל ברחובות עומדים על 80.7%, לעומת הממוצע הארצי העומד על 72.7%. גיוס הנשים לצה"ל עומד על 59.7% והוא גבוה בשני אוחזים מהממוצע הארצי אף הוא. נתוני הקצונה עומדים על 7.1% בקרב הגברים ו-5.6% בקרב הנשים.

עוד באותו נושא

רחובות בראש - בת ים בתחתית: מדד איכות החיים בערים הגדולות

לכתבה המלאה
בית העם רחובות - היכל התרבות העירוני. עיריית רחובות, מערכת וואלה! NEWS
היכל בית התרבות העירוני/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רחובות

באחד המדדים, שבדק את שיעור תמותת התינוקות לכל אלף לידות, נמצא כי שיעור תמותת התינוקות בעיר נמוך מהממוצע הארצי - 1.1 לעומת 3.1 בהתאמה. יו"ר ועדת ההתמחות והאחראי על המתמחים בבית החולים קפלן שבעיר, פרופסור ציון חגי, הסביר כי הנתונים "נובעים בעיקר משילוב כוחות בין הרשות המקומית, עיריית רחובות, הנהלת בית החולים ורשויות הבריאות. אנחנו עדים לכך שהרשות המקומית משקיעה בתשתיות ובחינוך ומעודדת פתיחת קופות חולים ברחבי העיר".

"בית החולים מגיע להישגים רבים והוא נמנה עם חמשת בתי החולים המובילים בארץ, על פי פרמטרים שנבדקים במשרד הבריאות", המשיך פרופ' חגי. "אנחנו שמחים שבית החולים נמצא בתוך העיר, כך שיש שיתופי פעולה, למשל רופאים שמגיעים לבתי הספר כדי לדבר על חינוך לבריאות, מניעת עישון, ועוד".

הכניסה לרחובות דרך אצל. עיריית רחובות, מערכת וואלה! NEWS
הכניסה לעיר/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רחובות

בתחום החינוך מספר הכיתות עלה מ-700 בשנת 2009 לאלף כיום, וקפיצה חלה גם במספר גני הילדים מ-160 ל-325 נכון להיום. מנהלת קריית החינוך למדעים, אפרת צוקרמן, סיפרה כי בית הספר קם לפני שמונה שנים עם מאה תלמידים, והיום יש בבית הספר כ-1,300 תלמידים. לדבריה, לצד פתיחת בתי ספר בעיר ושיפוצים נרחבים, "בתי הספר לא נראים כמו פעם גם מבחינה פדגוגית. יש תכניות רבות ותכנים מגוונים עבור כל תלמידו תלמיד". היא הוסיפה כי "בעיר יוצרים שיתופי פעולה פוריים עם הקהילה ועם פארק המדע, והרשות כולה נרתמת לטובת החינוך".

שביעות רצון נשמעת גם מפי בני ובנות הדור הצעיר. אביתר ברקוביץ, תלמיד כיתה ו' בבית הספר "שפרינצק", סיפר: "אני והחברים שלי לא ממש הופתענו מהציון הגבוה שקיבלה העיר. אני נהנה ללמוד ונהנה להגיע לבית הספר ואני לומד בדרך כיפית ומהנה, בעבודות צוות, לא למידה רגילה". הוא מביא כדוגמה מיזמים חווייתיים, למשל למידת היסטוריה ותנ"ך נוסח "המירוץ למיליון". "זה מלמד הרבה יותר מלמידה רגילה", הוסיף.

אביתר ברקוביץ - תלמיד.(רחובות). עיריית רחובות, מערכת וואלה! NEWS
"נהנה להגיע לבית הספר". אביתר ברקוביץ/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully